Nainen vs Mies

Ja jatketaan mieluummin täällä.

Näissä meidän keskusteluissa täällä ja toisaalla monesti tuppaa unohtumaan sellaisia pikku juttuja kuin syntymäaika sekä kotikasvatus.
Kumpikaan noista ei ole oikeus tai syy, olla epäkorrekti toista sukupuolta kohtaan. Mutta ne silti ohjaa keskustelua, halutaan tai ei.

Itse arvostan suunnattomasti naisia. Äitiäni arvostan todella paljon. Puolisoanani myös. Työkavereita myös, tuttavia myös.

Minua ehkä kotikasvatus ohjaa edelleen, mutta se mistä tänään olen yrittänyt kirjoittaa on tämä:

Naisten ja miesten tasa-arvo on tärkeä asia. Sitä ei saa missään nimessä väheksyä. Minä en halua väheksyä ketään, mutta kuten tuonne toisaalle totesin, niin minun mielestäni tällä hetkellä mm. mediassa tietyllä tapaa kuohitaan miehet. Ihan sama mitä naiset tekee/kommentoi miehiä kohtaan, niin se tuntuu olevan ok. Miesten samanlainen tekeminen naisia kohtaan ei olekaan.
Näin minusta tuntuu, eikä tämä tunne ole millään tapaa naisilta pois.

16 tykkäystä

Mielestäni kirjoitat @Oijennus ihan asiaa. Olen seurannut tuota keskustelua tuolla toisaalla ja olen kanssasi niin monesta asiasta samaa mieltä.
Tuntuu siltä, että kun tasa-arvoa on ajettu jo kymmeniä vuosia, alkaa se tuntumaan (niin minusta henkilökohtaisesti) siltä, että tasa-arvo ei ole ennen toteutunut, ennen kuin ollaan saatu maksettua potut pottuina.
Eli jos ja kun nainen oli ainakin vielä sotien jälkeen monessakin taloudessa ns. nyrkin ja hellan välissä, niin puntit eivät ole tasoittuneet ennen kuin myös miehet ovat saaneet kokea jotain vastaavaa. Ja en nyt tarkoita suoranaista fyysistä väkivaltaa, vaan voi olla myös henkistä.
Enkä puhu nyt omasta kokemuksesta, kummankaan asian tiimoilta.

3 tykkäystä

Mielenkiintoinen keskustelunaihe, mutta edelleen: tämänkaltaiset aiheet on rajattu vapaan alueen aihepiiristä pois, koska ne eivät ole palstalle hyväksi. Asiasta voi keskustella, mutta mieluiten jossain muulla palstalla. :slight_smile:

1 tykkäys