NHL kaudella 2025-26

Sellasta.

2 tykkäystä

Tässä syy:

Vegas ei avannut pukukoppiaan medialle, jotta se olisi päässyt haastattelemaan joukkueen pelaajia. Päävalmentaja Tortorella puolestaan jätti saapumatta mediatilaisuuteen ottelun jälkeen.

1 tykkäys

Mielenkiintoinen tapaus. Tuohan on ihan Tortorellan tyyliä, mieshän on tunnettu suorasta puheesta ja “epäsovinnaisesta” käyttäymisestä, ja se on varmasti ollut Vegasillekin tiedossa kun miehen palkkasivat. Toisaalta nyt miehen show alkaa vahingoittamaan koko organisaatiota, kun menettävät varausvuorojakin. Niin kun Seravallin twiitistäkin käy ilmi, niin varoituksia on jo annettu.

Odotin että NHL puuttu toimittajien ala-arvoiseen toimintaan varsinkin Anaheimin villiintyneeseen hälyyn jääkiekon ympärillä. Kaiken maailman blogaajat käyttäytyvät kuin terroristit ja pressitilaisuudet ovat enemmänkin pelleilyä kuin vakavasti otettavaa varsinkaan peliin liittyvää tiedon toimittamista.
Menikin ihan toiseen suuntaan :joy:

Komissaari ei todellakaan ole torz-fani ja tämä on jo ennestään tiedossa

Konstalle taas maali. Siirtääkö Sabres ratkaisun seiskapeliin?

Edit. Näin kävi eli 3-8 Buffalolle. Montreal teki ekaan kymppiin 3 jolloin luukulle UPL joka piti nollat siitä eteenpäin.

4 tykkäystä

Konsta Helenius maalasi jälleen!

2 tykkäystä

Colorado - Vegas tulos 1-3 ja sarja 0-2.

Päivän kysymys kuuluu: Tekeekö Colorado “Tapparat” ja nousee tuosta suosta? Ylivoimainen suosikki mestariksi.

1 tykkäys

Tässä ketjussa on 47 (ja nyt 48) viestiä - on tainnut muillakin olla ns. välikausi NHL:n seurannassa (en tosin tarkastanut kuinka aktiivisia aiemmat vastaavat ketjut ovat olleet). Itse en ole sarjaa seurannut näin vähään moneen vuoteen. Suurimpana syynä varmasti Barkovin ja Laineen loukkaantumiset ja harvalla muullakaan suomalaisella oli varsinaisesti mikään tykkikausi :man_shrugging:t2: Uudet suomalaistähdet jatkossa harvassa (?) eli ehkä tämä on uusi normaali muutaman vuoden päästä?

Takaisin tähän kauteen - näyttää Vegas kovasti finaalijoukkueelta tällä hetkellä. En nyt heitä varsinaisesti vihaan, mutta jää kyllä finaalienkin seuranta vähälle jos Vegas siellä on. Siinä mielessä vaisu kausi saa arvoisensa lopun. :persevering_face: Voi tylsyys :yawning_face:

Vegas pyyhkii Coloradolla lattiaa. Mikään jättiyllätys ei ole se, että Vegas on kova playoff joukkue, mutta Coloradon totaalinen sulaminen on silti aika yllättävää.

Coloradolla pettää nyt moni asia. Necas ei saa omaa peliään auki. Hän ei tuo kentälle oikein mitään, kun ei saa itseään vauhtiin. Makar oli pois ja se näkyi. Nyt pelas puolikuntoisena ja Avs oli parempi, mutta se ei riitä. McKinnon sai lämärin polven sivuun ja oli viimeisen erän täysi turisti. Nelson, Kadri, Burns ja jopa Lehkonen olivat aika näkymättömiä.

Colorado pystyi pelaamaan yhden erän näköistänsään kiekkoa ja sen ne voitti 3-0. Heti kun Vegas saa Coloradolta vauhtia pois, niin Avs on aika neuvoton.

Vegas on kova joukkue. Siellä on Marner, Eichel, Hanifin, Theodore ja taustalle viellä Hertl ja Barbashev. Hart pelaa elämänsä kevättä. Vegas on joukkue, joka rakennetaan voittaan keväällä. Siellä ei varailla, kasvateta, piitata mistään seuraikoneista. Pelaajia ostetaan ja myydään jokaiselle kaudelle sillä ajatuksella, että seura haluaa voittaa. Se on joukkue johon kaikki muut joukkueet katsovat, kun miettivät omia mahdollisuuksiaan.

2 tykkäystä

Vaikea nähdä Coloradon enää nousevan tuosta sillasta, mutta jos joku sen tekee niin Colorado se on. MacKinnonkin otti osumaa pelin aikana. Siihen vielä puolikuntoinen Makar ja hieman yössä vaeltavat Nelsonit ja Necasit, niin tässä ollaan.

Itselle käy Vegasin menestys pitkälti Tortorellan vuoksi. Vähän sellainen menneen aikakauden valmentaja oli jo monen kirjoissa, mutta sieltä vain Vegas mene halki tyrskyjen Tortsin kipparoidessa laivaa. Moni näkee kaverin ihan näidenkin pudotuspelien toiminnan perusteella kuumakallena, mutta on Tortorellassa sellainen Tähtien Sodan Yoda henkinenkin puoli mistä Eichelit ja Hanifinit saivat maistiaista olympialaisissa. Ja nyt näyttää sopineen kuin nenä päähän tälle jengille juuri oikealla hetkellä.

1 tykkäys

Tämä on jutun pihvi. Yleensä ajatellaan, että joukkue rakennetaan varaamalla pelaajia ja kasvattamalla heitä. Ei - Vegas ajattelee erilailla. Tekee asiat eri tavoin. Ostetaan tuo pelaaja koska voidaan. Vaihdetaan varaukset ja varausvuorot pois ja ostetaan tämä.

2 tykkäystä

Lisätään vielä että urheilun draaman kannalta olisi kyllä hieno tarina jos Marner nostelisi kannua kauden päätteeksi :laughing: vähän samaa isommassa hiekkalaatikossa ku Tapparan Mattilat ja Jokipakka…

Toivottavasti joku on puuhaamassa Netflix -dokumenttia. Seuraavalla kaudella seurataan sitten Matthewsia Buffalossa (Kekäläinen vetää pari Ässät hihasta) ja 27/28 -kaudella seurataan kuinka Toronto jatkaa sysimustaa taivaltaan vaikka joukkoja johtaa McDavid :zany_face:

2 tykkäystä

Ja veisi sen kotiseudulleen Toronton Markhamiin ja nostelisi ja esittelisi siellä kannua.

3 tykkäystä

Artturi Lehkonenkin näyttäisi olevan kaukana parhaasta itsestään ja lähinnä käy jäällä selviytymässä tuottamatta mitään olennaista kentälle. Päälle Makarin puolikuntoisuus ja McKinnonin mahdollinen (vakavampi?) loukkaantuminen niin alkaa syödä ja joukkuetta. Sarjahan on menty aika lailla Vegasin ehdoilla pelitavallisesti ja Coloradon valtit syöty. Vielä kun jälkimmäisen mv peli on tipahtanut runkosarjaa alemmalle tasolle, oikeiden pienten marginaalien pelien myötä.

Mä en kyllä pidä Coloradon maalivahtipeliä syyllisenä tai edes tekijänä tässä tilanteessa. Harvalla joukkueella ylipäätään maalivahti on aivan omassa luokassaan. Tortorella tuntee Hartin ja varmaan osaa käsitellä häntä loistavasti. Coloradon maalivahtipeli riittää, mutta kenttäpeli ei tuota. Vedot menee blokkeihin tai seinille ja ylivoimalla ei ole maskia. Hartille voi vedellä vaikka koko päivän ilman maskia. Kun Coloradolta puuttuu pelinopeus, niin se ei saa vastustajaansa kaaokseen. Silloin se häviää, koska Vegasissakin on tähtiluokan yksilöitä.

1 tykkäys

Vegas vaan on karheampi, painavampi ja kamppailuvoimaisempi. Joukkue on pelitavallisesti alistanut Coloradoa ja Bednaria, joka luottaa liikaa tähtiensä säkenöintiin, pelinopeuteen ja kiekonhallintaan, joka ei lopulta runkosarjasta poiketen tuota näköjään mitään pudotuspeliympörissä (ainakaan voittoja). Torts ei ainakaan ole pilannut Vegasin hommaa vaan peli on parantunut koko ajan: ensimmäisellä kierroksella Vegas ei kovin ihmeelliseltä näyttänyt mutta ei tarvinnutkaan. Nyt näyttää aika hyvältä vaikka ei vieläkään sinällään ”hallitse” mutta tietysti riittää, että ”määrää”. Wedgewood on runkosarjatasollaan mutta joukkue ei saa häntä enää näyttämään hyvältä. Parhaat veskarit ovat mielestäni joukkonsa parhaita ja nousevat stepin juuri tosipeleissä.

1 tykkäys

En siis seuraa Coloradon maalikoosteiden (Ja Kimanttia podcastin) lisäksi juuri yhtään NHL:ää, niin ei ole kunnon käsitystä, mitä tapahtuu, mutta mitä ihmettä nimenomaan Coloradolle on tapahtunut? Miksa toki ylhäällä avasi hyvin

Kyrsii

Marner johtaa tällä hetkellä pudotuspelien pistepörssiä. Ihan kohtuullisesti runkosarjan kikkapojalta joka aina pettää pudotuspeleissä. Nyt vielä muutama maali finaaleissa ja ratkaiseva maali jatkoajalla, niin esittelyyn olis mukava ottaa mukaan myös Conn Smythe :joy:

2 tykkäystä

Finaalien aikataulu

  • Ke 3.6. klo 3.00 Carolina–Vegas

  • Pe 5.6. klo 3.00 Carolina–Vegas

  • Su 7.6. klo 3.00 Vegas–Carolina

  • Ke 10.6. klo 3.00 Vegas–Carolina

  • Pe 12.6. klo 3.00 Carolina–Vegas (tarvittaessa)

  • Ma 15.6. klo 3.00 Vegas–Carolina (tarvittaessa)

  • To 18.6. klo 3.00 Carolina–Vegas (tarvittaessa)

1 tykkäys

En ymmärrä miks Vegasin peräkkäisten kotipelien välissä on kaksi välipäivää? Siks että Carolinan kaverit kerkeis enemmän kasinolle?

3 tykkäystä