NHL kaudella 2025-26

Kumpi voittaa?

  • Carolina Hurricanes
  • Vegas Golden Knights
0 äänestäjää

Tälleen just. Sielläkin on päätetty mestari etukäteen

Mulla on ongelma?

Osaako joku viisaampi kertoa miksi Mtv3 katsomo ilmoittaa että se näyttää Stanley Cupit alkaen vasta 7.6 Vegasin kotipelillä ja seuraava peli myös Vegasissa 10.6?

Mihin ovat kadonneet sarjan Kaksi ensimmäistä peliä Carolinassa?

Yleensä Katsomo on näyttänyt alusta asti pelit mikäli muistan oikein?

Yritän tutkia asiaa mut äsken takavasemmalta hyökännyt järkyttävän paha migreeni tuli lyömään kapuloita rattaisiin​:face_with_symbols_on_mouth:

Tää satanan migreeni saa miehen lamaantumaan täydellisesti :cold_face:

Edit: Ei pitänyt vastata sinulle​:+1:

Nyt huomasin et katsomassa lukee et näyttävät finaalit vasta ottelu numero 3 lähtien​:man_shrugging:

1 tykkäys

Mitch Marner blokkaa Nikishinin tasoituksen lopussa.

1 tykkäys

Carolina pupelsi finaalien ensimmäisen pelin. Se tuli loistavasti porteista, mutta 10 minuutin jälkeen se alistui Vegasille melkein puoleksitoista eräksi. Paljon jäi parannettavaa ihan perusasioihin, kuten vaikka kiekonkäsittely.

Vegas teki Vegas juttuja.

Vastakkain on 10 vuoden projekti, jossa on koitettu kehittää organisaatio pelaajineen vs. toimisto joka rakentaa parhaan mahdollisen joukkueen sillä rahalla, mikä sillä on käytettävissä. Toisessa on ikuisuus valmentaja joka on myös organisaation kasvot, toisessa on kolme kuukautta virassaan toiminut koutsi, jonka suurin tehtävä on pitää riittävä ylpeys ja vaatimustaso päällä.

En ihmettelisi jos Vegas vie tämän vaikka 4-0. Ei tolla porukalla vaan menttaali horju vaikka ovat tappiolla. Ja tuntuu että tulee joka ketjulla vaan.

2 tykkäystä

Piti eilen jo ottaa kaappaus äänestyksestä. Tässä lukitut vastaukset:

Olikohan kuinka järkevä linja Brind’Amourilta lähteä sättimään ykkösketjua tehoista? Tottakai ykkösketjulta vaaditaan tulosta ja ne varmaan tietää sen. Nyt Jarvis on aivan lukossa. Kiekko ei pysy yhtään hallussa ja viimeistely ontuu järkyttävästi. Svetsnikov vaan haahuilee jäällä. Aho sentään yrittää, mutta eihän siitä mitään tuu kun ketju on aivan kipsissä.

Brind’Amour oli todella paljon perässä Tortsia ja Aho valitettavasti tehoton ja tuottamaton vaikka kohtuu hyvin pelissä sisällä ja kuten todettukin kokonaisvaltainen. Ensimmäinen erä Carolinan identiteettipeliä erinomaisella tasolla. Sen jälkeen kentällä oli vain yksi joukkue. Outo ja hämmästyttävä matsi ja sai tässä Tortsin näyttämään suorastaan nerolta. Kiinnostavaa nähdä, pystyykö Carolina muuttamaan ja parantamaan kun ensimmäinen erä näytti aika maksimilta heidän taholtaan eikä ottelun loppu tarjonnut siis juuri mitään heiltä.

2 tykkäystä

Hyvä finaali menossa. Tilanteet vaihtelee pelin sisällä todella paljon ja marginaalit on pienet.

Carolina voitti ja sarja on 1-1

Vegas on silti paljon enemmän pelissä kiinni ilman järkyttävää pakottamista. Carolina joutuu puskemaan päin Vegasia, joka on kyllä tiivis pakka. Carolina kuluttaa aivan järkyttävän määrän energiaa saadakseen maalin verrattuna Vegasiin.

Yön pelissä Anderssenin olis mun mielestä pitänyt ottaa Howdenin eka maali. Peli lähti Carolinan kannalta siitä vähän hassuille raiteille. Pitkään näytti, että Vegas kuristaa Canesin nollille, mutta kolmannessa erässä Carolina teki 5minuuttiin kolme maalia.

Tortorellan tötöily maksoi Vegasille yhden maalin. Hän haastoi maalin, joka oli erittäin selvin merkein jäällä hylätty. Toinen moka oli lopun ylivoima, jossa hän ei ottanut maalivahtia pois. Vasta kun ylivoimaa oli 7 sekuntia jäljellä, niin Torts komentaa Hartin penkille ja Stone huitoo pelin tasoihin. No nyt se ei maksanut Vegasille, mutta lähellä oli.

On kyllä täysin erilaiset joukkueet jäällä. Howden tuntuu olevan vahva maalipyssy, mutta Canes sai myös vihdoin maalin Jarvisilta. Tärkeä voitto Carolinalle.

1 tykkäys

Mutta miksi tuo maali hylättiin? Sehän oli ihan selvä maali? Kiekko oli pelissä kokoajan? Eikä kukaan Vegas pelaaja ollut alueella ja yksi pelas vaan kiekkoa. Nyt nhl tuomaristot mokas ettei sarja olisi 2-0.

Peli oli vihelletty poikki hätäisesti. En usko että sitä voi edes haastaa, koska tuomari sanoi että valmentajan haasto maalivahdinestämisestä, jos kuulin oikein.

Pelivihellystä ei varmaan voi haastaa, jos tuomari ei itse sitä lähde tutkimaan.

The Athleticissa tilannetta oli selittämässä Stephen Walkom, NHL:n “director of officiating”.

Hänen mukaansa “The puck ended up crossing the goal line after Golden Knights forward Pavel Dorofeyev poked at the puck in the crease while Andersen scrambled to cover it.” eli kiekko ylitti maaliviivan sen jälkeen kun Vegasin Dorofeyev tökki kiekkoa maalialueella, kun Canes-maalivahti Andersen otti sitä haltuunsa.

Walkom jatkoi, että ““The ruling on the play was goaltender interference,” Walkom said. “He waved it (off) immediately. He believed that it was under the goalie and the Vegas player went after the puck and interfered with the goalie and his ability to freeze the puck and waved it off immediately.””

Eli vihellys jäällä oli maalivahdin häirintä, tuomari oli heti hylännyt maalin. Tuomarin mukaan kiekko oli maalivahdin alla, ja hyökkääjä häiritsi maalivahdin torjuntatyötä, ja siksi tuomari välittömästi hylkäsi maalin.

Tämän sitten Tortorella yritti haastaa, mutta videotarkastuksen jälkeen tuomio pysyi.

3 tykkäystä

Mutta epäonnistuneesta haastosta tuli 2min jäähy? Mutta joo oli todella outo tilanne ja selvä maali…

Jos tuomari ei näe kiekkoa, niin se puhaltaa pelin poikki. Kiekko oli Anderssenin alla ja tuomari seisoi maalin takana. Ei voinut nähdä kiekkoa, joten puhalsi pelin poikki. Mielestäni meni ihan oikein.

3 tykkäystä

Jos pilliin vihelletty ja peli poikki niin selvä tapaus. Helppo tarkistaa videolta. Toinen juttu on sitten menikö sinänsä oikein jos kiekko oli edelleen pelattavissa. Mahdoton tuomarin nähdä kiekkoa siitä kasasta. Sarjalle hyvä juttu. Vegasissa ollaan saattaapi olla eriävä mielipide.

Vihkoon tuo yöllinen tuomio meni, vähemmän yllättäen kun siitä hyöty joukkue joka oli sarjassa tappiolla.

Toki Vegasin ei pitäisi tuota peliä ikinä hävitä tai päästää edes jatkoille, Anderssonin koomailu 2x kostautu aika pahasti.

Tuomareilta tuli paikko Jackson Blaken estäminen Ivan Barbaariin ja Mark Stone tasoitti. Todella kova vihellys tuomareilta tuohon kohtaan.

:thinking: pelitapahtumiin nähden Hurricanesin voitto oli täysin oikeutettu.

Tällaiset vääntävät junttura-joukkueet, kuten Panthers tai Vegas ovat vain niin myrkkyä Canesille.

Ihan kelvollisesti 3+1 kolmanteen finaaliin. Mutta helppohan sitä näissä kotimatseissa Vegasissa tehdä ku Aho ja kumppanit tulevat matsiin suoraan rulettipöydästä.

3 tykkäystä