NHL laajenee: Houston / Austin

Gary Bettman ilmoitti NHL laajentamisesta. Ilmeisesti alustava sopu jo olemassa. Kyseessä olisi uusi seura Texasiin, jolloin NHL laajenisi 33 joukkueen sarjaksi. Paikkana Houston tai Austin.

Oletin itse 32 olevan maksimi. Jää jo puolet playoffs ulkopuolelle ja konferenssit olisi olleet tasapainossa. Toki tästä voi aueta latu itään vaikkapa Kanadan Quebeciin. Perinteitä ainakin olisi.

1 tykkäys

Otsikko hieman harhaanjohtava, ei NHL laajene Texasiin kun siellä pelataan jo.

2 tykkäystä

Taitaa siellä tosiaan Dallas olla :slight_smile:

Otsikko päivitetty. Kiitos!

2 tykkäystä

Tuonnekin sopisi lomarengaskierros jatkossa. 12 suoraan pudotuspeleihin ja 8 lomarenkaileen!

Houston on Yhdysvaltojen 4. suurin kaupunki ja Teksasin suurin. Austin väkimäärältään paljon pienempi. Veikkaisin näistä Houstonia. Houston/San Antonio/Dallas/Austin (Teksas).

Houston todennäköisempi tämänkin lähteen mukaan. Tuskin tosiaan yhteen jää, toinen seura seurannee perässä aikanaan. Ehkä 2-3 vuoden päästä jo pelataan Houstonissa.

Edit: Houston Rockets NBA areena on Toyota Center. Oletan että samainen suku NHL hankkeen takana, kuin Areenan sponsorina. Areenalla on aikanaan palattu AHL otteluita Houston Aeros seuran toimesta. Nykyisin pelaavat eri paikassa. Olisi looginen yhtälö ja puitteet valmiina.

Texas on vissiin eniten kasvava osavaltio Amerikassa juuri nyt. Eli yleisöpotentiaalia pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi. Houstonia on vuosien saatossa monet sisäpiiritoimittajat arvuutelleet seuraavaksi laajentumiskohteeksi.

Ei NHL ajattele noin.
Eivät laajene sinne, missä jo on jääkiekkokulttuuri ja maksava asiakas, vaan laajenevat sinne, mistä on mahdollista saada uusia markkina-alueita.
Kanadan puolelle tuskin tulee yhtäkään uutta tai uusvanhaa seuraa ainakaan Bettmanin aikakaudella.

1 tykkäys