Ostitko lahjoja? Saitko lahjoja?

Kyllä sitä taas tuli villasukkaa ja suklaata. Kaikkea mitä ihminen tarvii.

Paras lahja oli toki oman tyttären hymy ja säihke omien lahjojensa jälkeen.

9 tykkäystä

Ohimennen vihjasin alkutalvesta muijalle että en tarvi mitään lahjaksi mutta jos kuitenkin jotain tarvitsisin,niin Kape aihisen kirja kelpais?

No nyt on Kapen kirja keittiössä odottamassa lukijaansa👍 olen iloinen päästessäni kokkaileen🙂

5 tykkäystä

Täällä pukki yllätti ja toi Tampereen Kannen areenan projektia käsittelevän kirjan. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.

7 tykkäystä

Kyllä nyt mennään niin minimaalisilla lahjoilla kumpaankin suuntaan. Aivan tarpeellisinta arkipäiväistä käyttöjuttua ja tietysti hieman makeaa suuhunpantavaa. Tärkeintä on vaan se yhdessäolo hyvän ruuan äärellä. Törsätä voi muutenkin kuin jouluna. Odotellaan pandemian helpottamista ja että pääsis sitten taas kunnolla kaukomaille. Siirrettyjä lahjoja??

1 tykkäys

Pukki toi Bosen quietcomfort earbudsit, ulkoiluasun, retkikirveen yms. tarpeellista. Oikeen tyytyväinen olen pukin tuomisiin.

Itse ostelin lapsille ja vaimolle kaikenlaista, pääasiassa tarpeellista tavaraa. Retkeilyjuttuja, kiekkoon liittyviä yms.

Joka vuosi koitettu vähentää lahjoja ja panostaa laatuun ennemmin. Muovileluja ei enää paketeista löydy…

4 tykkäystä

Aika helpolla meni taas tämä joulu.
16 vuotta täyttävä poika oli puhelinta vailla, sellaisen saikin.
5 vuotiaan listalla oli valomiekka, Anakin Skywalker-puku ja viivotin. Oli kans niin pieniä juttuja että saihan se ne ja jotain pientä muuta.
Rouva ei halunnut mitään, ostin sille kuitenkin merinovilla-pipon ja -kaulurin, nekin meni maaliin.
Itse sain talvikengät.

Isoja ja pieniä juttuja, mutta jotenkin meidän perheen kulutusjuhla jouluisin on ollut pienenemään päin, olihan nuokin kaikki yhteensä varmaan 600-700 euron arvoisia mutta en pidä pahana, puhelimen osuus niistä oli kuitenkin 300€. Ja puhelin, rouvan pipo ja kauluri sekä omat kengät on kuitenkin ns. pakollisia hyödykkeitä. Itsellä on hyvä mieli lasten materialismin suhteen, pieneen ovat tyytyväisiä :blush:

Itselle isoin juttu ja lahja oli taas kerran ehjä perhe, joulun rauha ja koko perheen onni yhdessä saman katon alla.

10 tykkäystä

Itselleni tuli pari kirjaa lahjaksi. Yllättäen Esa Sirenin uusin kirja:

Sitten tuli lisäksi kirja Taavi, joka vaikuttaisi mielenkiintoiselta myös. Huomenna rupean jompaakumpaa lukemaan.

2 tykkäystä

Vaimon kanssa päätettiin olla tänä vuonna lahjomatta toisiamme. Pojille ostettiin monenlaista ja saivat niitä myös muilta mutta ilo oli huomata että (5v) pojan kaiken huomion illan aikana on saanut uusi lätkä maila! Siihen on laitettu erkat, on mitattu, sahattu ja harsot laitettu tuppeen ja kaikkia toimenpiteitä pitkään harkittu kun erkkoja/harsojaki pukki toi monen värisiä. Harmitus suuri kun ei heti saa lupaa lähteä viereiselle kentälle testaileen kun flunssa vaivaa.

6 tykkäystä

Mä päädyin ostamaan Google Playstä Wilbur Smithin Tiikerin Kynnen niin on ajan kulua. 50 sivua tossa jo hujahtikin.

2 tykkäystä

Sain parhaan mahdollisen lahjan jo aiemmin syksyllä kun tytär kertoi odottavansa vauvaa. Tänään raskaus on puolivälissä ja kyllä tuleva vaari on pakahtua ilosta kun näkee oman lapsensa ja hänen puolisonsa onnen. Niin, ja toki autorata ja junarata on jo hankittu…

34 tykkäystä

Sain samalla mitalla takaisin, 4 pakettia pikakaurapuuroo. Ja nyt kahden hengen taloudessa on molemmilla oma lihashuoltovasara

13 tykkäystä

Omista lahjoista eniten mieltä lämmitti Huuhkajat-huppari ja Sim Liivikin elämäkerta. Suklaakin tietysti maistuu :smile:

8 tykkäystä

Itellä paras lahja oli kyllä #76 pelipaita

8 tykkäystä

Puoliso sai taas jotain astioita sukulaisilta. Pari erilaista kahvimukia (mallia Tokmanni, 3e/2kpl) ja jonkin ihmeellisen kulhon. Esimerkki huonosta lahjasta. Vie vaan tilaa ja mitään käyttöä ei ikinä ole kun ei sovi astiastoon.

Meillä on pitkään minimoitu lahjojen määrä aikuisille. Pari pientä lahjaa vielä ok. Lapsille sitten aivan liikaa lahjoja. Heitä varten joulu toki onkin.

7 tykkäystä

Pukki toi pitkät kalsarit, Mato Valtosen kirjan ja tatuointilahjakortin. Olen tyytyväinen.

2 tykkäystä

Ite sain rahaa shampootta lahjakortin, arvan
Nhl 22, karkkia,suklaatta,kylpytakin,korttikotelon ja sukkia! :santa::christmas_tree: Saattaa olla että joku lahjan unohdin mainistematta koska en muista kaikkia.

4 tykkäystä

Vaimoni vanhemmat ovat tavaran antamisessa aivan samanlaisia. Tuodaan täysin tarpeetonta tavaraa, ja on mukamas niin nättiä ja tarpeellista. Mutta kun ei sovi mihinkään ja ei ole muutenkaan mitään käyttöä. Vaimo on mukana juonessa ja aina kiittelee tavaroista kun ei halua loukata vanhempiaan. Kun kysyn syytä tähän, niin vanhemmat kuulemma kuolevat pian niin ei halua loukata. Hyvin ovat kuitenkin porskuttaneet 25 vuotta ja eiköhän näytelmä jatku. Olisi pitänyt lopettaa kuvio heti alkuunsa, nyt ei enää viitsi.

12 tykkäystä

Vaimolle ilahtui kahvakuulasta ja kampaamolahjakortista. Kahvakuulaa on vihjaillut niin oli riskitön. Tuo on joku vähän erilainen pehmeä kuula ja nyt on hyvä kokoelma kahvakuulia.
Pojille ostamista Tapparan värinen Warrior maila oli ehdoton hitti. Pitää laittaa erkat ja lähtee testaan.
Käytännölliset ja kehittävät lahjat oli ja meni nappiin.
Itse sain suomalaiset merinovilla pipon ja kaulurin sekä merinovilla Tappara-sukat. Kyllä kelpaa lähteä ulkojäille.

3 tykkäystä

Sain lahjan… Anopiltani… Joka joka helvetin kerta kun käy meillä valittaa kuinka vahvaa kahvia juon (juon siis aina 4 tai 5 paahtoa ja mun mielestä ykkönen on vaa kuraa)… Anoppi oli panostanut joululahjaan…

Ja sain paketin, siis YHDEN PAKETIN kahvia… Eikä siinä mitää, se oli vielä Juhla Mokan ykkös paahtoa… :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :man_facepalming: Olisin ollut mieluummin ilman pakettia, kun saanut 3,5 euron paketin kahvia jota en edes saatana juo… :man_facepalming: :man_facepalming: :man_facepalming:

26 tykkäystä

OT mutta paastoaste ja vahvuus ei yksyhteen sama asia