Päävalmentaja Jouko Myrrä ja Ilveksen valmennustiimi 2019-2022

Olikohan tätä vielä linkitetty. Jutussa ei juur mitään oo ja seki vähä Sihvosen tulkintoja, mutta menköön nyt tähän ketjuun:

3 sijaa Tapolaa ydempänä sarjataulukossa pelin vähemmän pelanneena halvemmalla rosterilla. Kohta joku lässyttää jostain maaliodottamasta Tapparan peleissä, josta edellenkään en ehkä tarpeeksi tajua. Ketään ei kiinnosta kiekon hallinta hyökäysalueella. Jos puhutaan “maalipaikoista”, niin läpiajot, YV-hyökkäykset ja one-timerit “sota-alueelta” on niitä. Ei mitkään “kulmamyllyn” päätteksi heitetyt roiskaisut kohti maalia. Maalit tulee aina suoraan liikkeestä tai YV:llä.

EDIT: En väitä ketään paremmaksi koutsiksi. Muttei se at the moment rosteriinsa nähden paskinkaan ole.

4 tykkäystä

Älä nyt hätäile, vaikka Ilves vaivoin voitti kotonaan vajaamiehisen ja Liigan ylivoimaisesti heikoimman joukkueen.

Mitä tulee Tapparaan ja Ilvekseen, niin Tapparan viisikkopeli on ollut ja on tällä hetkellä paremmassa kunnossa. Näillä esityksillä siis Tapparan pelaaminen lupaa Tapparalle Ilvestä valoisampaa tulevaisuutta. Toki Ilves voi parantaa.

Peli ja kausi on prosessi missä ei kannata varsinkaan tässä vaiheessa tuijottaa liikaa tulosta.

3 tykkäystä

Se on ikävä kyllä monesti opittu. Jotain pitää kuitenkin esiin nostaa positiivista tässä Myrrän lynkkauksessa. Se on edellen kuivemmalla mielestäni kuin Peltonen tai Tapola. Fysiiikkareeni meillä on ainakin ketään parempi. Näppilä oli koko oman uransa aina ylikunnossa (ja siksi vemapassa), niin poffeissa nähdään! Ipa on yliylikondiksessa!

Kyllä Myrrää taidetaan tylyttää Ilveksen omalla foorumilla huomattavasti pahemmin kuin täällä.

4 tykkäystä

Juuri näin, ja näistä saa luotua maaliodottamaa selvästi enemmän kuin kulmapyörityksen jälkeisestä sipaisusta maalille.

3 tykkäystä

Uskallan väittää, että ei ole. Jopa Sihvonen veikkasi tänään, että Myrrä ei valmenna Ilvestä enää uudessa areenassa. Voihan Myrrä kääntää kurssin, mutta pelillisesti ei ole ollut kovin hyvää suorittamista sitten NHL-lainojen. Eikä ollut aina niidenkään kanssa.

Tuokin on aika jännä tapa ajatella, että fysiikkavalmennus on huippua, koska fysiikkavalmentaja on kovassa kunnossa.

Enemmän ja pahemmin Myrrää kritisoidaan Ilveksen omissa porukoissa.

Se oli vitsi. Ylikunto on ongelma, mikä on paha juttu. Näppilä kärsi siitta itse.

1 tykkäys

Uskallan kanssa väittää; Tapola jatkaa varmuudella kauden loppuun (menestyksekkäästi), luultavasti myös Peltonen. Myrrä on jo liipasimella ja …

2 tykkäystä

Toivottavasti Ilves osaa käsitellä tällaisen , seuralle uuden tilanteen, eikä potki hyvää työtä tehnyttä Myrrää pois. Ilves on totuttu näkemään syksyisin piikkipaikoilla liigassa, mutta kukaan muu kuin Kärpät, ei suomessa onnistu olemaan koko kautta liigassa top-3. Kaikki keväällä menestyvät seurat rämpivät syksyisin. Tapparalla tämä on jo niin pitkälle kehittynyt prosessi, että yleisökin kiinnostuu joukkueesta vasta Tammikuussa :rofl:.

Kyllä se Myrrä hommansa osaa, pelaajien täytyy vaan parantaa tekemistään. Sihvonen ja muut mediat nyt menee negan kautta aina ja luovat tulipaloja, jotta saavat kirjoitettavaa. Toivottavasti Ilveksen organisaatio ei lue suomalaista kiekkojournalismia. Johan Tapolakin sanoi, “ettei nämä vaikeat syksyt meille mikään uusi asia ole”. Silti media ja fanit huutaa kaikkien potkimista pellolle.

Ilves on muutaman kauden aikana nostanut profiiliaan jo niin paljon, että sillä on odotusarvoja muuallakin kuin fanien palstoilla. Se tietää aina mediassa suolaamista kolmen tappion jälkeen. Sympaattisen osallistujan leima (lue Jukurit) on mennyttä.

6 tykkäystä

Tapola se taitaa eniten liipasimella olla tällä hetkellä. Ei tarvitse kun katsoa sarjataulukkoa vs odotukset.

1 tykkäys

Mutta kun tätä on jatkunut jo kohta vuoden. Viime syksynä Ilves onnistui voittamaan vain ja ainoastaan hyvien yksilöiden avulla, heidän lähdettyään oli peli melko surkeaa. Odotettiinko silloin jo seuraavaa kevättä?

Olisin paljon luottavaisimmin fiiliksin Myrrän suhteen, jos jotain viitteitä pelin kehittymisestä olisi. En vaan niitä ole oikeastaan huomannut.
Samaa paskaa kun viime keväällä.

Myrrän ja Tapolan ongelmat ovat erilaiset.

Ilveksellä on haasteita pelin rakenteen kanssa. Esimerkiksi eilen (Jukurit) ensimmäisen erän kiekollinen peli näytti sattumanvaraiselta kohellukselta ja Ilves oli kaikin puolin vastustajansa tasolla. Jätin toisen erän välistä ja palasin kolmanteen, niin tällä välin jonkinlaista tolkkua tekemiseen oli löydetty ja pelin virtaus Ilveksen hallussa. Jukureilla tosin on taipumusta tsempata erä tai puolitoista, mutta sitten loppuu bensa.

Viime kauden alussa ja sitä edellisellä Ilves iski systemaatisesti riistojen jälkeen nopeita hyökkäyksiä, jossa pelaajat ampaisivat ylös omia kaistojaan. Usein käytettiin poikittaissyöttöä keskialueen läpi, esim Maccellille vasempaan laitaan. Esimerkiksi Tappara oli pelistä toiseen ongelmissa näiden kanssa. Toki Ilveksen rosteri oli tuolloin erittäin luisteleva ja taitavakin.

Tällä kaudella en ole pystynyt hahmottamaan mitä Ilves pelillisesti tavoittelee. Ei näy niin selkeitä kuvioita ja toistuvuutta, vaan hyökkäykset lähtevät liian usein satunnaisen oloisesti.

1 tykkäys

En minäkään. Kokoonpanot muuttuu pelistä toiseen. On levotonta. Mun mielestäni tilanne on niinkin käsittämätön, että Ilveksen pelitapa on tietoisesti ollut erilainen eri vastustajille. Tai sitten sitä on muutettu kesken kauden. Loukkaantumiset muuttaa taas rosteria (Virtanen & Sebok). Pitäisi rauhoittaa ketjut ja pelitapa muutamaksi peliksi.

Mun oma vaatimaton mielipide on se, että nyt pitäisi olla kärsivällinen ja antaa Myrrän Ilvekselle aikaa. Mikään paniikki ei ole. Valmentajan vaihto vain sekottaisi pakkaa entisestään ja toisekseen en keksi itse ainakaan yhtään sellaista vapaana olevaa valmentajaa, jonka jotenkin näkisin paremmaksi vaihtoehdoksi. Ymmärrän toki eriävätkin mielipiteet ja sen, että kärsivällisyys on aika lopussa. Toivottavasti Ilvesjohdossa tehdään järkeviä ratkaisuita.

3 tykkäystä

Joo ja itse en ole vaatimassa Myrrälle potkuja. Toki jos seuraavasta viidestä pelistä ei tule voittoja, niin en niistä yllättyisi.

Lähinnä olen arvioinut itse peliä ja se ei ole lupaillut kovin hyvää. Ei viime kaudella, eikä nyt tällä alkukaudella. Olen myös valmis muuttamaan mielipidettäni, jos peli paranee.

Pitää muistaa, että Ilveksen tavoite on pelata mitaleista. Tai ainakin pitäisi olla.

Onhan joukkue nyt sellainen, että ihan realistinen tavoite on mitali. Ja kyllä, peli on täyttä ripulikakkaa. Kukaan ei varmasti ole nähtyyn tyytyväinen ja moni on hyvin huolissaan ihan aiheesta. Mut mä luotan, että Jokke saa tuon laivan vielä kääntymään.

Lyhyempää lyhyemmälläkin matikalla niitä mitaleja jaetaan vain kolme. Tavoite se voi tosin olla.

Tämä liittyi nyt mihin ja mitenkä? :thinking:

2 tykkäystä

Höpöhöpöä, älä välitä.

Jouko on kyllä todella alakuloisen oloinen nyt ollut. Kollega Tapolaan kun vertaa, niin Jussi ei ole tätä. Vaikka tappioita tullut. Mutta varmasti Myrräkin hallitsee niksit, kun vaan kaikki alkaa osumaan kohdalleen.

1 tykkäys