Profiilikuva → ukon kuva → yhteenveto → “Laajenna” sieltä näykyy.
Tarkoitus ei todellakaan ollut millään pahalla tästä asiasta mainita, eikä muutenkaan ajaa ketään jättämään viestejä kirjoittamatta. Mainitsin asiasta siksi, että ainakin oman ikäluokkani ja varsinkin itseäni nuorempien keskuudessa tuntuu liikkuvan huolestuttavalla tavalla ajatus siitä, että kaikki suomenkielinen on jollain tavalla noloa tai huonompaa, kuin esimerkiksi englanniksi ilmaistu. Erinäisten lainasanojen, ennen kaikkea mainitsemieni anglismien käyttö yleistyy koko ajan (ja syyllistyn niihin, kuten myös kielioppivirheisiin, itsekin).
Meillä on uniikki, kaunis suomen kieli, jota puhuu aika pieni prosentti puhekykyisistä tällä pienellä planeetalla. Minä en ainakaan halua, että se köyhtyy tai häviää. Kukaan muu, kuin me, jotka sitä äidinkielenämme puhumme, ei pidä sen säilymisestä huolta. Siksi meidän tulisi kiinnittää huomiota siihen, että käytämme sitä myös oikein, yhdessä sovittujen kielioppisääntöjen mukaan. Vaikka tämä ajoittainen kielinatseilu näyttää ja tuntuu ulospäin ärsyttävältä pilkunviilaukselta, on se itselleni ainakin tästä rakkaasta kielestämme huolehtimista. Varsinkin Suomen itsenäisyyspäivänä.
Toinen syy on myös se, että palstan säännöissä kehotetaan kiinnittämään huomiota kirjoitusten kieliasuun. Mainitsemani asia on viestien ymmärrettävyyden kannalta mitätön, mutta pienistä asioista alkavat aina kaikki isommat.
Heti aamulla pahoinvointikohtaus. Menin Tapparan fanituoteketjuun ja siellä pohditaan naapuriseuran fanipaitoja kuvien kera. Voisko keskittyä Tapparan fanituotteisiin ketjussa, kun sitä ketjua olis mukava lukea, mitä Tapparalla on. Ei kiinnosta pätkääkään jotkut naapurin tuotteet ja mainokset.
Pakko nostaa hattua, nyt on kovaa tekemistä
No pääsi vähän kilometrejä viime vuonna kertymään. Kun työmatka ajoa kertyi yli 25000km. Ja harrastuksetkin sen sorttisia että niiden takia tuli myös ajettua paljon. Nyt harrastus jututkin hoituu pyörällä. Pirkanmaan parhaat lintupaikat alkaa heti kun astuu kämpän ovesta pihalle.
Erään automyyjän sanoin, taivaspaikka on ansaittu
Mulla oli kanssa tuollainen Micra joitakin vuosia sitten. Sillä ajaessa tajusin, että Helsingin ja Tampereen välillä on ylämäkiä motarilla.
Tää on ennemminkin kysymys, kun palaute eli mikä toi kakkupala on nimimerkkien perässä?
Onko tässä ny joku Tinder-tyyppinen “koodiemoji”, joka olisi syytä tietää?
Vuosipäivät. Sinäkin saat palan kakkua 22.päivä
Palstalle liittymisen vuosipäivät*
Se kertoo siitä, että Rögle oli piece of cake.
Olisko se kuuluisa “anna kakkua saatana” emoji
Itse asiassa näin mä eka luulin ja päättelin, että modeilla olisi banaani
Kiitos @hippa, @markanjatka ja @Julius2283 aloitteellisuudesta ja kaikille osallistumisesta Nemo Pajulan keräykseen.
Itse en tukenut (kuten myöskään ilmoittanut ketjussa tuestani) tuolla twistillä.
En minäkään. Yritin keksiä hyvää motivaattoria, jotta saadaan onnistunut keräys. Taisi olla vähän mauton idea. Tästä megaketjusta hyvän asian viesti kuitenkin tavoittaa ison määrän jäseniä.
Eiköhän tämmösessä asiassa se jääkiekko unohdu. Tärkeintä että saadaan Pajulalle mahollisen hyvät eväät kuntoutukseen
Käsittääkseni tällaisessa tapauksessa kustannukset ovat melkoisen suuria ja niitä kertyy pitkälle ajalle. Jokainen ropo tulee varmasti tarpeeseen.
Varmasti on. Ei ole mikään viikon keissi. Esimerkiksi Juan Manuel Correa (F2-kuski) oli osana sitä traagista 2019 kolaria joka vei kanssakuskin hengen. Correalta meni jalat ja pääsi ajamaan uudelleen tälle kaudelle. Toivotaan kuitenki että Pajulalla olis pienempi case ja pääsis pelaa lätkää vielä
@Tapparapojat55 laita nyt jotain tekstiä noihin jakamiisi linkkeihin. Esimerkiksi tuo viikkokatsaus. Sehän tulee vasta huomenna. Suotta klikkasin linkkiä jo nyt.