Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Ja heti tuli kaksi viestiä @Oijennus ja @peterra. Luulen että viikonloppuna olisi ihan antoisaa kiekkokirjoiteltavaa…

Kiitos. Mulla on sevverta kova kuori ja selässä hanhen sulat että ihan pienestä ei tarinat lopu. Pyritään sammuttamaan porukan tiedonjanoa loppukauden aikana jopa aiempaa paremmin tämän positiivisen palautteen myötä :wink:

38 tykkäystä

Ketään en voi estää, enkä kieltää. Mutta toivoa voin, että toi Ilvesfoorumi-ketju pysyis mahdollisimman alhaalla tällä palstalla. Varsinkin silloin, kun Tappara on voittanut jotakin. Jos on kovin utelias, saahan naapurinkin foorumia käydä lukemassa, mutta vähä turhaa tuoda niitä yksittäisten Ilvesfanien tunteenpurkauksia tänne. Mulla oli se ketju jääny vahingossa vaimennetuks ja nyt ku “avasin” sen, yllätyin kuinka paljo oli tullu viestejä. Oon joskus sortunu itsekin siihen, että tuon sieltä jonkun oksennuksen tänne, mutta päätin parantaa tapani. Jos tuon sieltä lainauksia tänne, ne olkoon ns. positiivisia.

Ja vielä toistoa, en voi ketään kieltää ja voin vaimentaa ton ketjun, jos haluan. Mutta voin myös toivoa jotakin ja nyt sen toiveen esitin. Ilveksen tekeminen kiinnostaa, se on luonnollista, mutta aika hyviä ketjuja täältä löytyy, missä keskustella Ilveksestä. Parempia ku toi niitten foorumiketju.

33 tykkäystä

Hyvin kirjoitettu, koska itse näen, että omassakin ”pesässä” on korjattavaa.

Tällä tarkoitan sitä, että meidän taitaa olla helpompi kaivella mitä naapurin leiri on sanonut sen sijaan, että muistellaan mitä itse olemme sanoneet.

Ja siis tällä tarkoitan sitä ”hyvän maun rajoissa” (oma mielipide) liikkuvaa kovaakin tylytystä, mitä valmennus/ pelaajat ovat saaneet osakseen (vaikkapa Tapola/ Heljanko). Mestaruus hetkellä halaillaan ja oikeutetaan ne tyyliin ”oli minullakin epäilykseni, mutta…”. Sitten seuraavan tappiopelin alla kaikki on taas sitä itseään.

Tässä mestaruushuumassa myös meidän on hyvä muistaa mitä kannatus on. Itse näen menestyshetkien halailun enemmän ns. glory hunttaamisena jos sen vastapaino on kaiken jatkuva kyseenalaistaminen. Tällä tarkoitan sitä, että kun emme ole lähelläkään floppia runkosarjassakaan ja CHL-käyrä oli kokoajan ns. nähtävissä, niin silti asiat ottivat vallan - osalle. Se sana ”kannatus” sisältää ne raskaammatkin jaksot. Ja silloin se joukkue tarvitsee tukea. Joukkue kokee tyytyväisyyttä mestaruusjuhlissa ilman selkääntaputtelijoitakin, mutta vaikeuksien hetkellä selkään taputtaminen on iso voimavara.

Antaa naapurien olla naapureita ja keskitytään me siihen, mitä voimme parantaa. :blush:

Tänään taitaa omassa pukukopissa Helsingissä päällä olevassa teryleenissä lukea Tappara :joy:

15 tykkäystä

Son juuri näin. Jos mestaruushuumassa poimii sieltä hölmöyksiä tänne, alentuu itse ihan samalle tasolle.

12 tykkäystä

Jonkin ketjun vaimentaminen on ainakin itselläni ollut positiivinen temppu. Olen esim. vaimentanut sen positiivisuusketjun, jossa avaudutaan Tapparan hävittyä. Joillekin se varmaan tuo jotain helpotusta, mutta minulle se on hieman kuin veistä käännettäisiin haavassa. Varsinkin tappioputkessa tuntuu niin keinotekoiselta hakea aina sitä posia. Mieluummin vaan karistellaan heti lumet selästä ja eteenpäin! :wink:

1 tykkäys

En ole vaimentanut, mutta kyseisessä ketjussa vierailut on varmaan laskettavissa yhden käden sormilla.

Kai se jollekin voi olla terapeuttinen paikka.

1 tykkäys

Kriittinen palaute käyttäjälle @Vekki-Keke ja ottakoon muut myös opiksi: kun Ilves- foorumi on vaiennetussa modessa ja muokkaamaan ei pääse, lue nyt pentele ennakkoon se viestisi. Ja jos nyt iniset, että “yritin lukea, muttakun…” jne. niin lue enemmän ja paremmin. Pentele.

Vakavasti: oma viimeisin viestini topicissa “Ilves-foorumi” on loistoesimerkki siitä, miten varsinkin kännykällä kirjoittaessa typojen määrä on aivan järkyttävä. Ja vaikka kuinka sen “oikolukee” ei niitä omia virheitä aina pätemisen tarpeessa näe/ ehdi näkemään, ennen kuin painaa “enter”. Ja sitten onkin jo liian myöhäistä.

Anteeksi, hävettää ihan hulluna. Olen poistunut jo mestaruussaunastakin tovi sitten, enkä juopottele työajalla. Halusin kuitenkin nostaa tämän esille siksi, että kun kirjoitus on ainoa ilmaisun muoto meille tällä palstalla, niin keskitytään siihen ulosantiin kirjoittamalla. Ja erityisesti siis minä.

Laitan häpeämyssyn päähän ja menen hankeen.

8 tykkäystä

Ei tuo liian myöhäistä ole sen jälkeen kun enteriä painaa, itsekin usein huomaan lähettämisen jälkeen tehneeni useamman kirjoitusvirheen tai muotoillut viestin epäselvästi ja tönkösti mutta sitten vain korjaan typot ja muokkaan viestin ulkoasua paremmaksi jälkikäteen.

2 tykkäystä

kun ketju on vaiennetussa tilassa, muokkaaminen ei onnistu.

Näinpäs onkin tuon ketjun kohdalla, totta.

1 tykkäys

Tarkoitat varmaan viivästetyssä tilassa? Toki voi sen joku vaientaakin… :grin:

3 tykkäystä

Ainakin minulla tämä puhelin saattaa omin päin myös “korjailla” sanoja kirjoittamastani tekstistä. Sitäkin joutuu seuraamaan. Pitkien sanojen, joissa on mukana possessiivisuffiksi ja jotka eivät ole perusmuodossa, ymmärtäminen tuntuu olevan tekoälylle erityisen vaikeaa.

1 tykkäys

ei suju siis oikeinkirjoitus täällä vieläkään :smiley:

2 tykkäystä

Hep @Tapparaforever

@Treppu saa kääntää tai avata tämän turuksi. :joy: :joy:

3 tykkäystä

Okei, Oulun Naisfutis tai Olulun Nice Soccer ONS tuli tosta mieleeen…

Tairan määki sit ruppe laittama turumurret näihi virkkeis.

En ole @treppu mutta oletan että termillä viitataan kaikenlaiseen tapparalaisten suorittamaan huliganismiin kuten käsien yhteen lyömiseen, lippujen heiluttamiseen, tarrojen liimaamiseen megafonin kylkeen sekä vastustajan maalivahdin psykkaamiseen hävyttömin huudoin.

3 tykkäystä

Käyttäjälle @TRE1931 pitää muuten antaa peukkua, hyvää höpinää ja tuo sopivaa vaihtoehtoista näkökulmaa tännekin palstalle, tupsukorvistaan huolimatta on myös eri topiikeissa tapparalaisten kannalla kun syytä on.

5 tykkäystä

Kiitosta vaan.

Samaan syssyyn täytyypi mainita, että en kirjoittele Ilvesfoorumilla samalla käyttäjänimellä. Tunnukset kyllä löytyy sinnekkin, mutta tulee oikeastaan vain luettua juttuja. Tre1931 nimimerkillä joku siellä kirjoittelee välillä melko provosoivaa ja asiatontakin juttua joten koin että parempi irtisanoutua moisesta heti alkuunsa :laughing:

17 tykkäystä

@coly onko Heljanko sanonut jossain, että hänen sukunimensä kuuluu taivuttaa “Heljankon” eikä “Heljangon”? Ymmärtääkseni tyypillisesti sukunimet taivutetaan kuin se “soljuvasti” tulisikin, eli jälkimmäinen muoto.

Toki voin olla myös väärässä :slight_smile: itselle tuo muoto vain tuntuu hyvin oudolta.

2 tykkäystä