Fanituotteet näköjään herättää tunteita sen verran, että hyökätään jo työntekijöiden taustoihin kiinni. Tätä en pysty ymmärtämään.
Näin on viime aikoina ollut ja ihan siitä syystä linkitin Liigan uutisen Saana Hakalasta.
En kuitenkaan odottanut ihan noin tiukkaa palautetta vaan enemmänkin jonkinlaista vuoropuhelua fanituotteista.
Joo, kyllä kahteen kertaan voisi miettiä, että kun henkilön tasolla aletaan arvostella, olisiko ok heittää sama kommentti kasvokkain. Luulen, että voisi jäädä sanomatt, mutta jos ei jäisi, niin melko menet
Täällä kuitenkin toimiston väki käy lukemassa ja kirjoittamassa…
@BlueOval @tp2 mutta eikö toi kuitenkin ole sitten aika ultimaattista Tapparasta välittämistä ennen kaikkea?
Fanit haluavat, että meillä on Euroopan paras seura. Tapparahan on niin kerta kaikkisen loistava organisaatio kokonaisuudessa, että fanituotteet ovat vain pieni saareke siinä kokonaisuudessa, joka muuten on Euroopan parasta. Eipä näistä asioista ne kirjoittele, joita asia ei kiinnosta. Tapparalla on sopivan nälkäiset fanit, jotka haluavat piestä kaikessa muut
Mielestäni asiaan voi ottaa kantaa, ilman että menee heidän koulutustaustaan.
Varmasti. Yksittäinen ylilyönti kuitenkin yhdessä keskustelussa. Kyllä täällä muiltakin niitä vähän vähemmän harkittuja kommentteja tulee niin ei yhdelle näkemykselle liian isoa arvoa tarvitse antaa.
Mielestäni täällä ei ole ok alkaa arvuuttelemaan toimiston / shopin työntekijöiden pätevyyttä hoitaa tehtäviään. Sitten nostetaan erikseen ”Hoito-alan koulutus kertoo kaiken”. Tämä on aivan paskaa.
Aika vaarallisestihan tuo alkoi luisumaan henkilökohtaisuuksiin. On hienoa, että porukkaa kiinnostaa, mutta keitä me ollaan kertomaan, onko joku hyvä duunissaan vai ei
Itse en tuota noin vakavana asiana näe. Kyse on yksittäisen kommentoijan yhdestä mielipiteestä eikä mistään jaetusta, kaikkia koskevasta mielipiteestä. Asiakas on aina oikeassa ja asiakas saa itse päättää, kenen vika hänen mielestään on, jos homma ei toimi. Kyllähän pelaajiakin arvostellaan heidän työpanoksestaan, vaikkei siitä juuri mitään tiedetäkään. Minun mielestäni se on siis osa tätä leikkiä.
Saahan asiakas palautteensa kertoa. Mutta olihan tuolla parikin sellaista jossa fanituotteista vastaava leimataan “ei alansa ammattilaiseksi”. Kyllä mua kyrsis jos yrittäisin tehä duuniani ja joku tulee dumaamaan mun ammattitaidon
■■■■■■■■ on välittämistä, mutta henkilöön menevä kommentointi on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä, jolla osoittaa oman tasonsa. Ihminen voi olla hyvä (tai huono) työssään, riippumatta siitä, vastaako tehtävä hänen koulutustaan. Emme kuitenkaan puhu mistään rakettitieteestä.
Fanitavaratoimintaa toki saa kritisoida ja siitä on löydettävissä paljonkin parannettavaa. Suomessa on kannattavia yksinyrittäjävetoisia verkkokauppoja, joissa prosessit toimivat Shoppia paremmin. Eli parannettavaa kyllä löytyy.
Esimerkiksi off-seasonilla on hyvää aikaa tehdä joukkoistetusti rakentava kehityssuunnitelma Shopille, jos intoa ja osaamista riittää. Se saadaan kyllä toimitettua suoraan pääkallopaikalle.
Sama harmittaa jossakin määrin kaikkia ammattilaisia Erityisesti asiakasrajapinnan töissä se on kuitenkin tosiasia, että siellä on paljon asiakkaita aina, jotka ymmärtävät työsi paremmin kuin sinä ja heillä on mielestään parempi käsitys ratkaisusta kuin sinulla
Toivon, että esimerkiksi fanishopin porukka ei hirveästi lukisi täältä itseään koskevia kommentteja. Yksi hyvä ammattilaisen tapa suojella itseään on se, ettei osallistu näihin keskusteluihin ellei sitten ole aivan pakko.
Itse olen kyllä toista mieltä. Kun rapaa tulee, niin jotain siellä on aina arvostelun taustalla. Kritiikistä pitää ottaa opikseen ja kehittää omaa toimintaa.
Jos tässä tapauksessa henkilölle x annetaan toimistolle rapaa, kun on koulutukseltaan väärällä alalla niin silloin ei ehkä tuollaisesta ole hirveästi opittavaa tulevaisuuteen. Aika harva tutkinto on sellainen, että automaattisesti sillä olet paljon parempi kuin se tyyppi, jolla ei ole Kuten @ljpp tuossa hyvin kiteytti niin työn voi tehdä huonosti tai hyvin riippumatta siitä, millä tutkinnolla sitä tekee.
Palaute oli se sitten hyvää tai huonoa on arvokasta. Silloin kun se koskee tuotetta tai kaupankäyntiä.
Kun mennään henkilökohtaisuuksiin, niin ollaan yleensä aivan väärillä jäljillä.
Asiat voi kertoa monella tavalla.
Nyt olet väärässä.
Niin. @Oijennus tähän jo esittikin toisenlaisen näkemyksen.
Omalta kohdaltani voin todeta että vuosittain menee tuotteisiin enemmän rahaa kuin itse pelien seuraamiseen kausikorteilla (runkosarja+po). Tarkennuksena voin vielä kertoa että kausikorttipaikkani ei ole seisomakatsomossa.
Kyllä asia vaan lähtökohtaisesti menee niin, että koulutettu ammattilainen on parempi kuin ei-koulutettu.
Sitten on poikkeustapauksia.
Mielestäni on ihan paikallaan pohtia onko hoitaja paras mahdollinen ideoija vaatesuunnitteluun, etenkin jos ei ole tyytyväinen vaatteisiin. Toki ei se aivan toisen alan koulutus poissulje täysin sitä etteikö voisi olla hyvä jossain muussakin asiassa.
@MoodyBlue antoi palautteensa omaan makuun turhan kärkkäästi, koska musta palautteessa olisi aina hyvä olla posia sekä negaa ja nämä esitettynä asiallisesti. Pointti oli kuitenkin hänellä mielestäni ihan osuva.
Leikitään vähän:
Menette ravintolaan mutta ette ole tyytyväisiä saamaanne ruokaan. Kuulette ettei kokilla ole kokin koulutusta vaan hänellä on rekkakuskin ammattipätevyys. Kuinka moni ei kyseenalaistaisi asiaa?