Ja ihan syystä. Jos puhut typeriä, on ihan loogista että niistä typeryyksistä huomautetaan. Ja perään se sanonta lämmönsietokyvystä ja keittiöistä.
Ymmärrän tämänkin pointin, mutta kyllähän salmelalla välillä oli joitakin “kyseenalaisia” kommentteja tälle palstalle kirjoitettuna. Itsekin olen monta kertaa kirjoittanut johonkin Ilvekseen liittyvään asiaan/ketjuun jonka sitten olen kumittanut, koska siitä alkaisi vain taistelu tuulimyllyjä vastaan. Paremman vastakaiun näkemyksilleen ilvesläinen saa ilvesfoorumilla ja tapparalainen tapparafoorumilla.
Käy Salmelaa sääliksi. Komppaan @Treppu ja mielestäni hänet savustettiin ulos.
Jos oltiin yhtään eri mieltä niin vastattiin provosoivalla sarkasmilla mikä tuntui varmasti niin ■■■■■■■■■■■ kun olla voi
Voi olla, mutta onhan täällä muita Ilveksen kannattajia. Osaavat käyttäytyä paremmin.
Osaavat, mutta mielestäni Salmela rupesi “käyttäytymään huonosti” vasta kun oli itse ensin (mielestäni) asiallisesti kertonut kantansa,jonka jälkeen häntä ruvettiin provosoimaan, mihin luonnollisesti menee hermo. Joo on Tappara vs ilves, mutta ihmisiä tässä ollaan kaikki.
Joo, mutta nää on näitä ikiaikaisia “Ilveksen pelaaja luisteli vaihtoaitioon” kun ajeli päähän vastustajaa. Jos olet toisen joukkueen kannattajana palstalla, kannattaa rakentavammin keskustella ja katsoa myös kriittisesti omaan pesään.
Silti olisi myös meidän Tapparalaisten kans hyvä ymmärtää että ihminen kenen kanssa keskustelemme on tosiaan vastapuolen kannattaja
Joo, mutta ei täällä kai liian vieraanvaraisia ruveta oleen. Toki vois lähes jokainen miettiä välillä mitä laukoo toisen viestiin, mutta en minä olis tuollaisen jälkeen lähtenyt Ilveksen palstalta.
Olen voittaja. Kaikki, siis kaikki Ilves-aiheiset ketjut vaimenettuna. Ja pari muutakin. Yleisömäärät, fanituotteet ja markkinointi vielä liipaisemalla.
Hyvä kirjoitus.
Kyllähän Salmela61 aika usein ”kerjäsi” omillakin kommenteilla sitä vastakaikua joten ei tarvi ihmetellä, että sitä välillä myös tuli. Kyseinen kirjoittaja kirjoitteli väliin ihan fiksujakin, mutta sitten väliin taas noita ”kyseenalaisia”.
Sitten palautetta esim. Sinulle, @000 ja @Anapoli nimittäin positiivista. En muista kyllä teiltä muuta, kun asiallista sisältöä vaikka naapurista olettekin. Tai ei ainakaan itselle tule mieleen, että mitään provoa tai muutakaan olisi tullut ja aika paljon itsekin olette tuominneet noita Ilveksen fanihäiriökäyttäytymistä.
Ja ei varmaan osaa miettiä tai muuttaa ulosantiaan. Mutta totakin kommenttiaan vähän muokkaamalla olis saanut vähemmän huomioo. Olis korostanut ettei kukaan tahallaan repinyt, mutta saattoi irrota.
En nyt välttämättä ihan näinkään sanoisi, hänellä oli myös fiksuja kirjoituksiakin.
Olisiko? Hänen kirjoitushistoriallaan olisi varmaan joku silti tarttunut.
Eikä sinänsä, minun ei tarvitse ketään puolustella ja salmela teki oman ratkaisunsa ja pyysi poistoa palstalta.
Ja @TAP kiitoksia palautteesta. Kun tiedostaa missä kirjoittelee niin pääsee helpolla
Ja perseily on perseilyä, tekee sitä mikä faniporukka tahansa.
Keskimäärin Salmela hyökkäsi kirjoittaan, kun joku kritisoi mitä vaan Ilvekseen liittyvää. Oli kiire puolustella. Mielestäni ei tuonut mitään sisältöä tänne, kuten muut esim. Ilveksen kannattajat.
Nii-i. Pitää muistaa, että mielipiteitä on yhtä monta kuin keskustelijoita. Eikä se että toinen on erimieltä , kuin itse ja puolustaa omaa mielipidettä ole mikään mylly tms. Toki pitää muistaa, että kaikki mitä täällä kirjoitetaan, pitäisi pystyä sanomaan myös naamakkain.
Paikallisessa kun käy kattomassa paikallispeliä, niin aika tiukaa herjaa heitetään puolin ja toisin, mutta pelin päätettyä ollaan taas kavereita. Ulkopuolinen saattaa kyllä luulla sitä hyvinkin vihamieliseksi ilmapiiriksi.
Kyllä mää väitän, että se oli nimenomaan Salmela, joka provosoi. Jos tällä palstalla, missä vallalla on Tapparalaiset arvot, puolustellaan jatkuvasti noita faniporukoiden ylilyöntejä ja ehkä sadalla eri viestillä kerrotaan, kuinka tarroilla sotkeminenki on ihan ok. Kommentit vastakkaisiin mielipiteisiin on luokkaa “huutonaurua” tms. Silloin voi todeta olevansa väärässä paikassa, niinku kaveri tekikin, mutta mun mielestä aivan liian myöhään. Parempi kuitenkin nyt, kuin ei koskaan. Jos yhtä hyvää viestiä kohtaan on about 10 enemmän tai vähemmän provosoivaa, miinuksella ollaan ja raikkaasti. Onneksi ymmärsi tehdä päätöksen itse, mutta se, että joku puhuu savustamisesta ni siinä mennään metsään. Ihmeen pitkämielisiä tällä foorumilla on oltu. Verratkaa muihin Ipan faneihin, jotka täälä kirjottelee. Ero on ku yö ja päivä.
Allekirjoitan tämän. Palstalla ollaan yllättävänkin pitkämielisiä kun kyseessä on toisen joukkueen kannattaja. Pitää aina muistaa kenen pihoilla pyöritään.
Minulle ei kertakaikkisesti aukea tämä monen kirjoittelijan toistelema diskurssi siitä, että “pitää muistaa kenen pihoilla pyöritään”, “ei täällä kai liian vieraanvaraisia ruveta oleen” jne. (en nyt tägää tähän kirjoittajien nimiä, koska tarkoitus ei ole nostaa ketää yksittäistä henkilöä tikun nokkaan).
Minkä ihmeen takia osa jengistä haluaa jotenkin asettautua Tapparan kannattajana muiden yläpuolelle siten, että muiden joukkueiden kannattajien täytyisi jotenkin nöyristellä ja olla kuuliaisia Suuria Tapparalaisia kohtaan? Joojoo, totta kai turha provosointi on typerää ja tuleekin harkinnan mukaan moderoida pois, mutta ei kai provosoinnin turhuuden astetta arvioitaessa katsota kirjoittajan suosikki joukkuetta, vai? Ja joojoo, tämä on Tapparan foorumi, mutta foorumi on kaikille avoin; siksi siis kaikkiin tulisi suhtautua samalla tavalla riippumatta taustasta.
Värilasien takaa esitetyt näkemykset olkoot kaikille sallittuja, jos ne ovat tapparalaisillekin. Turha provoaminen olkoot kaikille kiellettyä, jos se on ilvesläisillekin. Käyttäydytään kuten aikuiset ihmiset, koska aikuisia täällä suurin osa kuitenkin taitaa olla. Niille, jotka eivät vielä ole, tämä voi olla hyvä paikka harjoitella sitä.
Hyvä kirjoitus ja tyhjiössä tuo varmasti paras tapa olisikin.
Tosin moderaation kannalta tämä on vaikeampaa. On helpompi heittää pois se yksi, joka ärsyttää tuhansia, kuin tuhat, jotka nyrpistävät nokkansa ja provosoituvat yhden teksteistä.
Discoursen ignoretoiminto on myös sinänsä surkea, koska se jättää aina näkyviin silti mahdollisuuden näyttää estetyn henkilön kommentit ja taas muiden quoteemiset ja henkilöllevastaamiset näkyy normaalisti. Mielestäni parempi softa jättäisi tuon kaiken täysin sivuun (toki mikäli linkkiä alkuperäiseen ei ole, niin hankala sitä toisen kirjoittamana on poistaakaan).
Joo, @CliffyByro kommentti ei huomioi matematiikkaa, jossa kannattajat ovat suunnilleen suhteessa 500:1. Tuosta viidensadan joukosta löytyy todennäköisemmin joku joka triggeröityy ja roskispalo on valmis. Niitä taas on työlästä siivota ja johtaa usein siihen, että poistetaan se yksi. Joskus poistetaan lisäksi yksi tai useampi myös omasta leiristä - näitäkin on ollut.
Eli valitettavasti yhteisö ei ole, eikä todennäköisesti pysty olemaan neutraali vieraskannattajalle.
Kaiketi keskeistä onkin se, onko kyse enemmän provosoinnista vai provosoitumisesta. Uskon toki, että te modet arvioitte asioita juuri tätä kautta.
Kuten sanoin, turhasta provosoimisesta kuuluukin ryhtyä toimiin - riippumatta kannatetusta joukkueesta. Jos joku (tapparalainen) sen sijaan itse provosoituu ihan vaan pelkästä vastakkaisen mielipiteen - vaikkakin värittyneen - näkemisestä ja alkaa itse mähisemään, niin ehkä silloin luiskaan sietää lentää provosoituja eikä “väärää” kantaa edustavan mielipiteen ilmaissut käyttäjä.
Tietenkin näiden asioiden tulkitseminen ei ole aina helppoa. Välillä varmasti mennään niin harmaalla alueella, että johtopäätösten tekeminen on liki mahdotonta. Silloin voisi laittaa kaikki riehujat jäähylle. Toistuvista rikkeistä sitten lopulta pihalle, jos muu ei auta. Jotakuinkin näin käsittääkseni myös toimitaan.
Minulle ei vaan aukea, minkä takia näitä asioita arvioitaessa pitäisi kiinnittää sinänsä huomiota kirjoittajan kannattamaan seuraan. Totta kai tiedostan, että tilanne saattaa näyttäytyä sinne modeaitioon erilaisena, mutta en minä voi kommentoida asiaa oikein mistään muusta näkökulmasta kuin siitä, mikä minulla itselläni on. Ja näin minä asian näen.
Edit: ps. En viittaa tässä enkä edellisessä viestissäni kirjoittamallani mihinkään yksittäiseen tilanteeseen, keskusteluun, puheenaiheeseen ja/tai käyttäjään, vaan kommentoin asiaa yleistasolla.