Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Yhteiskunta kylmäpuristettuna öljynä.

Otteluseuranta. Melko helppo tehtävä poimia ja olla poimimatta persoonallisuudet, joita et kaipaa lähipiiriisi (perhe, ystävät, työ)

4 tykkäystä

Noh, helppo ja helppo. Itse toivoisin, että jokainen voisi ajatella myös omalla päällään asioita ilman sääntöjä sekä kunnioittaa myös muita yhteisön jäseniä. Tietty, jos ajatus malli on ”minä-minä-minä” niin vaikeaa on.

2 tykkäystä

Minusta tässä on aika hyvä kysymys-vastaus -pari. Ja tuo vastaus pätee nähdäkseni paitsi tällä palstalla, niin elämässä ja yhteiskunnassa muutenkin.

4 tykkäystä

Jos vaikka tykkään tästä palstasta ja Tapparasta, voisiko se olla syy? Noh, ehkä on parempi sitten jättää seuraamatta, jos se harmittaa sua. Varmaan en ole ainoa, kenen mielestä hyvä meininki olisi mukavampaa kun vääntäminen.

1 tykkäys

Pitääkö siitä sitten ottaa itseensä jos joku heittää tunnekuohuissaan viestin seurantaan?

Mielestäni koko keskustelu on tällä hetkellä tässä ketjussa täysin turhaa.

2 tykkäystä

Otteluseurannan alkuperäinen idea löytyy kylläkin ihan sen nimestä eli otteluseuranta. Vuosien saatossa siitä on sitten tullut yleinen pahan olon purkamisen paikka.

5 tykkäystä

Palsta on kyllä aika pahasti jakautunut, ja täältä puuttuu hyvä yhteisönhenki, mikä joskus on ollut. Se tässä eniten harmittaa. Ylläpitokin on varouttanut turhanpäiväisestä negatiivisuuden kylvämisestä, siihen saisi kyllä puuttua, mutta ei liene helppoa.

3 tykkäystä

Seurannasta löytyy useita hyviä pelejä. Sitten on pelejä joissa on +1000 viestiä. Lienee selvää että silloin on väkisinkin osa paskaa. Eilen oli yli 2000 viestiä.

Aika raakaa yleistämistä on vetää seuranta = paskaa

Kun kerran sinne se tunnekuohu pitää purkaa niin varmaan paras ratkaisu olisi tehdä kaksi seurantaa.
Toinen tyyliin ”pura paska ja pahaolo-seuranta” ja toinen ”kannustetaan Tappara voittoon- seuranta” tähän sitten säännöt, että mikäli tuossa kannustusseurannassa jakaa pahaa oloaan niin bannit heti.

Saisi sitten molemmat osapuolet haluamansa.

1 tykkäys

Ehkä meidän kaikkien pitää nyt pysähtyä tämän ympärille. Tosin kyllä minä kaikesta tänään sanomastani huolimatta koen itse tämän yhteisön valtavan tärkeäksi ja en olisi täällä mukana, jos en siitä pitäisi. Negailu otteluseurannassa on vain pieni sivujuonto tästä kaikesta, mutta en kyllä tunnista hyvän yhteisöhengen puuttumista itse.

3 tykkäystä

Melko kummallista jos tykkäät palstasta, kun suurin osa sun viesteistä valittaa sen sisällöstä.

3 tykkäystä

Varmasti koetaankin asioita erilailla monienkin kanssa. Mutta “negailu otteluseurannassa” melko helposti siirtyy kyllä muihinkin ketjuihin.

Suurin osa? Mennään sillä.

Mutta tarkoittaako se kuitenkaan hyvän yhteisöhengen puutetta? Miten yhteisöhengen puute tulee näkyviin? Ja en haasta näkemystäsi, lähinnä perusteluja sille, miksi näet, että täällä puuttuu hyvä yhteisöhenki ja mitä se sinun mielestäsi olisi. Siis tämähän on oikeasti tukeva, moniääninen ja auttava yhteisö. Hyvä yhteisöhenki ei mielestäni voi olla sitä kuitenkaan, ettei täällä olisi näkökulmien polarisaatiota.

Fani minällä ei välttämättä ole mitään tekemistä minkään muun elämän osa-alueen kanssa. Ehkä tämä on se paineventtiili, että jaksaa muuten olla positiivinen.

Mä tarkoitan sitä, että täällä tuntuu aika moni olevan napit vastakkain (vääntävät keskenään useissa eri ketjuissa). Mikä minulle on vaikea ymmärtää. Tulee mietittyä, että mikä olisi tilanne jos Tapparalla menisi huonommin, ja uskon että täällä olisi täysi sota päällä. Tästä johtuu, että mielestäni hyvä henki puuttuu, mikä joskus on ollut.

1 tykkäys

Esimerkkinä (tiedän, että voin tämän esimerkin nimetä) niin minulla on kyllä esim. tässä otteluseurannassa täysin päinvastainen käsitys/näkemys kuin @tp2, mutta sen ulkopuolella olen hänen kanssa monesta samaa mieltä ja pidän tyypistä noin muuten. Tästä ollaan eri mieltä, mutta muutoin ollaan oikein hyvässä yhteishengessä ja sama tilanne on monen muun kanssa, että jostain asiasta ollaan kovasti eri mieltä. Ei se kuitenkaan yhteisöstä tee mun mielestä mitenkään huonohenkistä.

Kun täällä tilanne vaatii, niin hyvin paljon löydetään (ja nopeasti) yhteistä rintamaa. Katsotaanpa nyt vaikka keskustelua, kun Heljankoon kohdistui vääryyttä.

2 tykkäystä

Tutkin @Jussip95 viestejä. Ihan asiasta mainitsee tästä palstasta. Hän on ollut täällä vuodesta 2017 ja mahdollisesti vanhalla palstalla joten isossa kuvassa tykkää palstasta kuten varmasti me kaikki.

On vain huolissaan kuinka tunkkasta täällä välillä on ja sen voin itsekin allekirjoittaa. Toki itsekin tulee jännityksen alla välillä sorruttua negailuun mutta keskenään kinastelu täällä on ihan tyhmää. Move on. :slight_smile:

4 tykkäystä

Juuri näin. Seuranta on pieni osa palstaa eli seurannan vuoksi ei kannata vetää koko palstaa koskevia johtopäätöksiä. :slightly_smiling_face:

Kohti sunnuntaita ja toria :wink:

Siis pointti oli se että silloin kun isolla prosentilla ollaan ENNEN peliä sitä mieltä että tänään voitetaan helposti, varma voitto tms, lähes aina käy niin että turpiin tulee. Takki auki -asenne ei ole hyvä ja näyttää leviävän ihan jäälle saakka.

1 tykkäys