Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Vastaan muuhun palautteeseen tänne.

Arvelinkin, että vastaat ja arvasin ensimmäisen lauseen oikein vastaukseesi.

Minusta tuntuu hassulta, että pidät siteeraamaasi kohtaa kaikkitietävyytenä, kun koitan mitä kohteliammin sivuta omaa tulkintaani tilanteesta sekä pohtia myös vähemmälle peliajalle jääneen kaksikon tärkeyttä jatkuvuudessa. Sekä arvioida pelaajia kohteliaasti. En todellakaan käsittääkseni missään pysäytä keskustelua tai alleviivaa, että “nyt sitten tulee totuutta pöytään”.

Pahoittelen myös kaikkitietävää sinua närästävää muuta tyyliä. Pyrkimykseni nimenomaan on päinvastainen. Koitan olla usein kohtelias arvioidessani mm. pelaajia, jne. Ja suomenkielessä yksi kohteliasuuden muoto on runsassanaisuus jolla pehmennetään sanottua viestiä. Toisille se varmaan on varmaankin paskanjauhantaa ja sinulle se voi olla kaikkitietävyyttä. Mutta se on kyllä tullut selväksi, etten osaa ottaa oikein mihinkään kantaa niin, että et kokisi sitä pätemisenä. Se turhauttaa. En itse erota omia kommentteja mihin tartut aina muusta keskustelusta. Löytyy minulta kärkkäämpääkin materiaalia ja silloin saan aiheesta palautetta jo muiltakin. Tosin, sekin tulee usein rakentavasti.

Mutta minua tässä juuri ihmetyttää se, että taas keskustelet antamanii palautteen vierestä. Kuten sanoit, me ei tunneta. Siksi minua ihmetyttääkin se, etä sun tyyli mitä siteerasin jo moneen kertaan voi toimia kaveripiirissä, mutta esim. uusien ihmisten kanssa/ työelämässä sun kommentti mulle on röyhkeä ja alentava eikä sitä mitenkään saa muotoiltua pyrkimykseen aloittaa jokin kunniottava debatti. Ja ei ollut eka kerta - kuten tiedät.

Mä kirjoitan täällä omia havaintoja/ tulkintoja ja omia mielipiteitäni. En absoluuttisia totuuksia. Musta tuntuu, että osalle se aukeaa, mutta sinulle (ja varmastikin muille ei). Pitääkö minun aloittaa tai lopettaa jokainen kommentti lauseeseen: “tää nyt on vain mun mielipide.”? Koska esim. sinäkään et tee niin ja siten omalla logiikallasi itsekö tulet sitten laukomaan faktat? Vai onko ne omia mielipiteitäsi?

Mä en ole ainoa, kelle olet ollut alatyylinen tai väheksyvä. Tiedoksi, sulla ei ole siihen mitään oikeutta eikä mandaattia. Kuten ei mullakaan. Keskustellaan asiasta asioina ja jätetään se varustusten mittailu pois. Palstan kuninkaan tittelin saat puolestani pitää, koska mä olen täällä vain ja ainoastaan yksi pähkäilijä ja tulkitsija muiden joukossa.

Mä olen myös nähnyt sun olevan muille kirjoittajille äärimmäisen mukava, ystävällinen jopa toisinaan todella välittävä. Hienoja piirteitä. Mun ( ja varmaan muidenkin) kanssa saa jatkossakin olla eri mieltä, mutta aika oikeesti lopettaa se välituntimainen öykkäröynti ja osallistu keskusteluun sillä kunnioituksella, mitä jokainen osallistuja täällä ansaitsee.

Kysymys nyt myös sinulle. Haluat kovasti nostaa tätä meidän “keskusteluamme” esille siellä ja täällä. Miksi? Väillä nappaat minut tänne ja välillä vastailet tuonne.
Eiköhän olisi parempi kaikkien kannalta antaa tämän olla tai sitten vaihtoehtoisesti laittaisit minulle tuollaista yksityisviestiä? Kaikille on varmasti tullut selväksi se, että meillä on tässä yhteiselossa vähän haasteita.

2 tykkäystä

Toimii muuten Internet-ympäristössä päinvastaisesti.

Kahvipöydässä varmaan paremmin.

9 tykkäystä

Mielestäni kontentti kuuluu sen topicin alle, missä sitä sivutaan. Miksi toisin rosteri-pohdintaa tänne? Mielenkiintoinen tulkinta ripottelusta, koska tämä kaikki alkoi nimenomaan eilen siitä, että veit kommenttini toisesta keskustelusta toiseen keskusteluun. Eli siis kuka ripottelee? Tässä topicissa olet taas siksi, koska sinun tyyli oli asiaton minulle (jälleen kerran) etkä sitä taas viattomuuttasi näe. Ja palautetta keskustelutyylistä.

Yksärit olisi varmaan ihan kivoja ja tätä olet minulle ehdottunat aikasemminkin. Muiden kanssa hommat näin yleensä hoituukin. Silloin yksityisellä puolen ilmoitit yksipuolisesti ettet aiokaan keskustelua kanssani jatkaa, mutta sitten tulit julkisesti tylyttämään minut ikäänkuin kaikille tiedoksi, että olen mahdoton ja kuriton. Se yksäriys ei takaa siis yhtään mitään, edes sitä yksityisyyttä.

Jälleen syytät minua asiasta (keskustelun siirto) mitä sallit itsellesi. Ehdotat yksityisviestejä, mikä valtaosalle kyllä varmaan toimiikin, mutta ei takaa kanssasi yhtään mitään.

En ajatellutkaan, että sanomallani olisi mitään vaikutusta mihinkään. Tulkitset viestejäni miten haluat, ärsyynnyt niistä tulkintasi mukaan ja ärhentelet sitten edellyttäen minulta toimintatapoja/ logiikoita joita et edes itse noudata.

Ja kaikki tämä, koska haluat tulla johonkin keskusteluun vaan tylyttämään kertoen kuinka väärässä olin ja usein olenkaan.

Mä koen olevani melko positiivinen ihminen. Olen kasvatettu periaatteella: “jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään.” Toki, tätäkin voit käyttää nyt minua vastaan. Tosin yksi ihminen jatkuvasti heikentää vaikkapa toisen palstakokemusta eikä mitenkään asian kanssa voi uhriutumatta myöntää, niin mitä odotat. Kerran otin jopa pidemmän huilin, kun en kokenut edes kuuluvani palstalle - tällöin oli hampaissasi myös aktiivisesti. Silloinkin ensimmäisenä olit sitten kuitenkin käsiäsi asiasta pesemässä.

Kantasi on myös vastaanotettu ja palautteeni on annettu. Oma julkinen veikkaus on, ettei mikään muutu, miksi muuttuisi, kun ei tähänkään asti ole muuttunut. Ja veikkaan myös, että keksit jonkun näppärän mainion tavan olla tämänkin palautteen jälkeen uhri.

Asialliseen keskusteluun olen aina valmis. Hiekkalaatikot ei oikein jaksa aikuisten kanssa kiinnostaa.

1 tykkäys

Tällainen sivuanalyysi, että mun mielestä tässä ei ole kyse muusta, kuin että Vekki-Keken kirjoitustyyli triggeröi Oijennusta jollain tavalla, joka ei muille oikein välity tai muita ärsytä. Mielestäni Vekki-Keken kanssa samantyyppinen kirjoitustyyli on myös peterralla, jonka kanssa Oijennus väänsi usein aiemmin. Sekin vääntö vaikutti erikoiselta omaan silmään, kuten tämäkin.

21 tykkäystä

Saattaa koskea useampaakin käyttäjää kuin ainoastaan yhtä.

e: siis kirjoitustyylin pitäminen epämiellyttävänä

6 tykkäystä

Itse olen ainakin valmis hyväksymään ja ymmärtämään sen, että usemapi ärsyyntyy. Toisinaan siitä tulee myös palautetta -onhan sinultakin tullut. Tässä puhutaan kuitenkin hyvin pitkästä alentavasta käytöksestä, joka vaan saa jatkua eikä resonoi - onneksi edes joku ymmärtää.

Mä en itse ainakaan elä harhassa että mielyttäisin kaikkia tai että omaan parempia mielipiteitä aina kun muut. Toki, joskus varmasti näinkin, mutta kyllä minä saan sitten palautettakin. Sekin on hyvä. Eikä itsellä tässä ole kyse siitä, kuka on oikeassa/ paras tms. Systemaattinen alentava käytös kyllä valitettavasti puuduttaa minua.

1 tykkäys

Allekirjoitan sivuanalyysisi! Olin vähällä raapaista jotain tuollaista itsekin, mutta ajattelin, että parempi välillä olla hiljaa. Kahden kauppa kun on joskus kolmannen korvapuusti. :wink:

2 tykkäystä

Melkoisen outo lähtökohta palstalle kirjoittamiseen jos jo kirjoittaessa ajattelee että ärsyttää lukijoita. Itse Koitan kertoa mitä koen tai ajattelen asioista ja keskustelun aiheesta, en mieti sitä ärsyyntyykö joku tai ei.

Vekki-Keken tarinat ovat monesti niin pitkiä ja laajoja ettei tiedä mikä oli vastaus ja mikä oli kysymys? Se että vastauksissa joka juttuun löytyy ratkaisu ärsyttää varmasti monia.

Koitetaan kestää heimoveljien kannattamista ja kommentteja vaikka se poikkeaisivat omasta tavasta.

4 tykkäystä

Mahtava esimerkki, miten aiottu teksti ymmärretään täysin päälaelleen.

En kirjoittanut ärsyttäväni tai tahallaan provosoivani - vaan hyväksyn sen, ettei kaikki pidä tyylistäni tein/ kirjoitin mitä/ mistä/ mitent ahansa.

Ja lopulta edelleen: mä en eskaloinut tilannetta sen vioksi, että ihmiset eivät kaikki pitäisi minusta. Vaan siksi, että yksi ihminen toistuvasti rientää valkoisella ratsullaan ja sheriffin merkki rinnassaan - ei edes keskustelemaan asiasta, vaan suoraan tylyttämään tuotoksiani. Toistuvasti ja pitkältä ajalta. Ko. henkilön palauteen arvoakin olisi lisännyt huomattavasti toisenlainen, kunniottavampi tyyli.

En väitä, kysy enkä vastaa teksteissäni aina mitään. En odota edes vastauksia. Ajattelen itse niiden olevan tuotoksia tuotosten joukossa.

Omaan silmään löytäisin paljon provokatiivisempiakin kirjoittajia kuin minä, mutta olen tälle hieman bias luonnollisesti.

1 tykkäys

Ymmärrän kyllä tämän olevan palaute ketju, mutta rajansa on jankuttamisellakin. Taitaa siitä olla jokin maininta palstan säännöissäkin.

8 tykkäystä

Pystyykö palstalla blokkaamaan ne henkilöt, joiden kirjoituksia ei tahdo/siedä/jaksa lukea? Voisiko tätä mahdollisuutta käyttää tai yksityisviestejä jos jonkun yhden ihmisen kirjoitukset nostattaa jatkuvasti sykettä?

Pystyy. Itse en ole ketään canceloinut, mutta paina nimimerkin kuvaketta. Paina aukeavaa isompaa nimimerkin kuvaketta. Valitse “Toiminta” ja ylhäältä auki vetovalikko, jossa kellokuvake ja “Normaali”. Vaihda tilaksi “Sivuutettu”.

Aukotonta ei tietty ole. Oletan, että näet vastaukset, jossa kyseisen nimimerkin tekstiä lainattu. Oletan.

2 tykkäystä

Seuranta: Tapparan sopimusuutiset toukokuussa 2024

Tämä ketjuhan nyt on mennyt aivan täysin sivuraiteille.
Palattaisiko asiaan?

3 tykkäystä

@Jantteri: olisikohan mielipiteesi suomalaisesta jalkapallosta ja Tapparan jalkapallojoukkueesta tullut jo selväksi?

11 tykkäystä

No anteeksi vain kauhean paljon.

Vaimennan kyseisen ketjun niin en aiheuta tämän enempää mielipahaa.

3 tykkäystä

Mää voin jatkaa sun puolesta…

Ei mitään järkee!

3 tykkäystä

Mikä tuossa on neitimäistä kitinää?

7 tykkäystä

Pskaako sitten kommentoit jos ei kiinnosta. Ja voin etukäteen kertoa, että kysymykseni on retorinen.

PS. Pitääkin pyytää myyntiin “Kausikortti viimeiseen finaaliin”.

Ymmärtääkseni tämä on keskustelupalsta ja tänne voi kommentoida. Esimerkiksi nyt vaikka pelin tunnelmaa.

Sille en voi mitään, jos “onnisista” mieli pahoittui.

14 tykkäystä