Vastaan muuhun palautteeseen tänne.
Arvelinkin, että vastaat ja arvasin ensimmäisen lauseen oikein vastaukseesi.
Minusta tuntuu hassulta, että pidät siteeraamaasi kohtaa kaikkitietävyytenä, kun koitan mitä kohteliammin sivuta omaa tulkintaani tilanteesta sekä pohtia myös vähemmälle peliajalle jääneen kaksikon tärkeyttä jatkuvuudessa. Sekä arvioida pelaajia kohteliaasti. En todellakaan käsittääkseni missään pysäytä keskustelua tai alleviivaa, että “nyt sitten tulee totuutta pöytään”.
Pahoittelen myös kaikkitietävää sinua närästävää muuta tyyliä. Pyrkimykseni nimenomaan on päinvastainen. Koitan olla usein kohtelias arvioidessani mm. pelaajia, jne. Ja suomenkielessä yksi kohteliasuuden muoto on runsassanaisuus jolla pehmennetään sanottua viestiä. Toisille se varmaan on varmaankin paskanjauhantaa ja sinulle se voi olla kaikkitietävyyttä. Mutta se on kyllä tullut selväksi, etten osaa ottaa oikein mihinkään kantaa niin, että et kokisi sitä pätemisenä. Se turhauttaa. En itse erota omia kommentteja mihin tartut aina muusta keskustelusta. Löytyy minulta kärkkäämpääkin materiaalia ja silloin saan aiheesta palautetta jo muiltakin. Tosin, sekin tulee usein rakentavasti.
Mutta minua tässä juuri ihmetyttää se, että taas keskustelet antamanii palautteen vierestä. Kuten sanoit, me ei tunneta. Siksi minua ihmetyttääkin se, etä sun tyyli mitä siteerasin jo moneen kertaan voi toimia kaveripiirissä, mutta esim. uusien ihmisten kanssa/ työelämässä sun kommentti mulle on röyhkeä ja alentava eikä sitä mitenkään saa muotoiltua pyrkimykseen aloittaa jokin kunniottava debatti. Ja ei ollut eka kerta - kuten tiedät.
Mä kirjoitan täällä omia havaintoja/ tulkintoja ja omia mielipiteitäni. En absoluuttisia totuuksia. Musta tuntuu, että osalle se aukeaa, mutta sinulle (ja varmastikin muille ei). Pitääkö minun aloittaa tai lopettaa jokainen kommentti lauseeseen: “tää nyt on vain mun mielipide.”? Koska esim. sinäkään et tee niin ja siten omalla logiikallasi itsekö tulet sitten laukomaan faktat? Vai onko ne omia mielipiteitäsi?
Mä en ole ainoa, kelle olet ollut alatyylinen tai väheksyvä. Tiedoksi, sulla ei ole siihen mitään oikeutta eikä mandaattia. Kuten ei mullakaan. Keskustellaan asiasta asioina ja jätetään se varustusten mittailu pois. Palstan kuninkaan tittelin saat puolestani pitää, koska mä olen täällä vain ja ainoastaan yksi pähkäilijä ja tulkitsija muiden joukossa.
Mä olen myös nähnyt sun olevan muille kirjoittajille äärimmäisen mukava, ystävällinen jopa toisinaan todella välittävä. Hienoja piirteitä. Mun ( ja varmaan muidenkin) kanssa saa jatkossakin olla eri mieltä, mutta aika oikeesti lopettaa se välituntimainen öykkäröynti ja osallistu keskusteluun sillä kunnioituksella, mitä jokainen osallistuja täällä ansaitsee.