Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Nyt on pakko kysyä Toma, että jos todella et halua keskustelua asiasta, niin miksi kirjoitat viestisi provokatiiviseen sävyyn ja koitat näpäyttää kanssasi eri linjoilla olevia?

3 tykkäystä

Ehkä isompi ongelma on se, että miksi kysyä täälä missä sota käynnistyy kärpäsen kutituksesta, kun taas suora, asiallinen ja oikea vastausta löytyy Tapparan sähköpostista

Tuo ketju on auki ja kysymys on aiheellinen. Sen voisi kysyä myös tyylillä:
”Onko kenelläkään tietoa mikä on Tapparan ottelutapahtumien linja ketjun aiheeseen liittyen ensi kaudella? Kausikorttiostoksia mietin.”

3 tykkäystä

Kysymyksen voi lähettää ennemmin/myös lähettää suoraan Tapparalle.

1 tykkäys

Tarviiko olla myöskään sinun noin herkkä, että viet keskustelun tähän ketjuun?

Validi kysymys, mutta ehkä väärässä ketjussa.

1 tykkäys

Miten olen ollut herkkä :smiley:
Tämä on oikea ketju antaa palautetta kanssakeskustelijalle, ei se ketju mihin alkuperäinen kommentti on laitettu.

2 tykkäystä

@Rantt3 kyseenalaisti mielestäni iha hyvin ristiriitaa mikä viestissä oli. Tuskin luokkaantui nyt syvästi sentää tms.

@ oijennus

Kiitos, boldaus oma. Täällä sitä pinnistellään besserwisseröimässä olettamusten kanssa aiheuttaen myötähäpeää itselleni ja muille. Mutta se hyvä tässä on, että minua pääsee julksisesti ojentamaan, niin pysyn nöyränä.

Voin oikoluettaa tekstini sinulla/ valvojille aina ennakkoon, niin josko sitten asiavirheitä ei jatkuvasti eri topicceihin eksyisi. Toisaalta myös väärien olettamusten/ tietojen levittäminen lienee palstan säännöissä kielletty, joten ehkä minut voisi tiputtaa sille tasolle, missä joku mode käy kammalla tuotantoni läpi ennen julkaisua.

Osaan jollakin tavoin kirjoittaa niin, että se pistää sinun silmään, vaikka en sinua erikseen tägäile. Välttääksemme meta-keskustelun tahi miekkailun täällä palauteosiossa, on yksi vaihtoehto sinulle tietysti vaientaa minut. Luulisi, että palstakokemus olisi parempi ilman asiavirheitä tuottavaa kirjoittajaa.

Joo.

Pitkästä pitkästä aikaa kommentoin. Pahoittelen.

Harmittavaa ettei koskaan näetä niitä omia haasteita.

1 tykkäys

Kyllä täällä ainakin omat haasteet/ rajoitteet/ ja epätäydellisyys nähdään. Ei varmaankaan siinä mittakaavassa, mitä sinä/ puoliso/ muut ajoittain toivoisi, mutta nähdään. Ikävää, jos olen kirjoittajana tuottanut sellaisen kuvan etten näkisi. Olen arkielämässä varsinkin melko kriittinen varsinkin itselle (toki muillekin ajoittain), joten hirveän ylpeää mainetta toivottavasti en levittele.

Tässäpä tämä juuri onkin - pitkästä aikaa kommentoit - mutta en edes muista milloin olisin tuottanut palstalle vahingossakaan mitään sellaista, mitä olisit voinut kompata. Ja kyllä, taas oletan, mutta minua saat edelleen korjata. Olet toivonut minulta tiivistä tekstiä ja jos sitä tuotan tartut kyllä mielläsi tiivistämisen mahdollistaneeseen olettamukseen . Tekstini varmasti voi tulkita mainitsemallasi tavalla. En kuitenkaan mm. sinun pyynnöstä voi käyttää palstatilaa jokaisen teoria tilkitsemiseen eikä se mihin vastasi, ollut se pointti.

Sinä sen sijaan vastaat yleistävällä retoriikalla, missä tuot esille sen että ole väärässä ja kuinka usein olenkaan. Et tosin tietenkään listaa näitä lukuisia kertoja tai vaikkapa kysy sitä, oletko itse ymmärtänyt oikein tai “tätäkö tarkoitit?”/ “mitä tällä tarkoitit?”

Sinun ei tarvitse pitää minun nimimerkistä eikä henkilöstä sen takana. Sinun ei tarvitse olla kaikesta tai mistään samaa mieltä. Jos vaikutan mielestäsi nyt happamalta, oletko valmis näkemään rikkaa omassa silmässä?

Saan takuu varmasti palautetta muiltakin kirjoituksista. Et ole ainoa emmekä ole ainoita kenelle alatyyliset yksärit viuhuu. Sinun kohdalla voin julkisesti myöntää, etten ole eri mieltä ollessanikaan viime aikoina kommentoinut postauksiisi mitään, koska olen tulkinnut, että et mielipidettäni en kaipaa. Täysin oma tulkinta.

Mutta jollakin tavalla varmasti väärinymmärrys/ vika tai jokin muu on täällä ja pääset vastaamaan tähän:

“kuinka väärässä taas oletkaan.”

Harmi. Mielelläni kuulisin ajatuksiasi noihin lukemattomiin viesteihini mitä olen viime aikoina tuottanut.

1 tykkäys

Olen huomannut kyllä, että olet ollut vähemmän läsnä. Hienoa kuittailua. “Viime aikoina” sijaan olisi pitänyt kirjoittaa, viimeisestä palautekeskustelusta lähtien.

Ja siinä, missä käytit passivisuuttasi kommentointiin puolustuksena, niin sehän vaan korostaa sitä, ettet voinut olla puuttumatta havaitsemiisi virheellisiin oletuksiin.

Mä olen henkilönä tottunut siihen, että palaute annetaan asiasta. Sä olisit voinut tehdä sen myös korostamatta olleeni taas väärässä, joka on minun mielestä turhaa alaspainantaa, varsinkin kun et kerro missä toisessa/ muissa/ kaikissa asioissa olen ollut väärässä niin, että ne pitää yleissanalla erikseen nostaa esiin.

Ja sinä kehoitit minua näkemään omat puutteeni.

12 tykkäystä

Mikähän ihmeen tarve eräillä on ottaa joku (esim. paljon kirjoittava) silmätikukseen ja suorastaan veetuilla täällä? Ollaan kuitenkin lähestulkoon kaikki osaa samaa yhteisöä Tapparan kannattajina eikä mitään “vastustajia” / “vihollisia”.

Ei vain mene mun jakeluun. Ja ymmärretään vielä toisen kirjoitukset mahdollisimman negatiivisesti.

Haukatkaa nyt happea. Aurinko paistaa ja ollaan triplamestareita.

15 tykkäystä

Pahoittelen, että käytin sanaa “taas”. Tarkoitus ei ollut olla hyökkäävä. Kommentoin viestistäsi tätä osuutta.

Vaikka kausarit on kuinka myynnissä, aktiivifani toki sen hankkii ajoissa.

Olen tuosta eri mieltä ja pahoittelen että käytin sanaa taas ja jouduin sen vuoksi tähän ketjuun. Taas.

E. Ja Särkänniemi asiaa kommentoin kausikortti ketjuun yleisesti. Ei kaikki ole sinua vastaan automaattisesti mitä kirjoitan.

2 tykkäystä

Joo, voisin tähän viisi senttiäni antaa. Tykkään viesteistäsi :+1:

Joskus kirjoitat vähän laajahkosti, mutta osaan lukea viestejä kursiivisesti, jos minusta siltä tuntuu.

13 tykkäystä

@Vekki-Keke.
Älä liikaa muuta tyyliäsi tai tapojasi. Kaikkia ei voi miellyttää, ja aina löytyy joku jolle ei kelpaa vaikka mitä tekisit tai olisit tekemättä.

19 tykkäystä

Nytkö jo alkaa näkymään se, että edellisestä pelistä on aikaa?

• Vänkäämistä
  • Sisällöttömien one-linereiden konetykitystä
  • Ketjujen aiheissa ei pysytä

Älkääs nyt antako syytä pienelle kesäsiivoukselle.

Katselkaa MM-lätkää ja hersytelkää sopimusuutisilla. Tai menkää vaikka kalaan.

14 tykkäystä

Ei kyse ole yhdestä sanasta. Kyse on pidemmästä aikavälistä. Kerro mihin keskusteluun on kohteliasta marssia sisään lauseella ”kuinka väärässä taas oletkaan?” jos aito tarkoitus on vaihtaa mielipiteitä?

Mä olen ymmärtänyt, että teet paljon hienoa ja arvostettavaa duunia Tappara-yhteisön eteen. Mielestäni se ei silti oikeuta sun äärimmäisen suorvaviivaisen töksähtelevää ja täten alentavaa kielenkäyttöä minua tai muita kirjoittajia kohtaan. Eri mieltä saa ja pitääkin olla, enkä koskaan pidä itseni haastamista epäkohteliaana. Tapoja kyllä. Mun on tosi vaikea arvostaa kanssakeskustelijaa, joka ei anna arvostusta mulle tai muille.

Ja ei, ei kaikki koe varmastikkaan sinua näin. Minä koen. Tulkintani mukaan et myöskään kaikille kirjoita kuten minulle… Ja jos aiempi linja jatkuu, olet varmastikin jälleen autuaan tietämätön mitä tarkoitan. Sen sijaan, että kertoisit mistä kenkä puristaa tai että ”lähti laukalle, sori” pahoittelet yhtä sanaa. Kiitti hei.

Mä olen historiassa varmaan jotenkin onnistunut palstalla sun muroihin pissimään, koska me ei tiedetä toisistamme yhtään mitään muusta elämästä. Toki, voi olla, että olet tunnistanut minut oikeassa elämässä ja et tykkää minusta sielläkään. Mä olen yrittänyt olla kommentoimatta sinun postauksia, jos olen eri mieltä. Välillä pelaajista tai pelillisistä asioista - mutta mieleen ei koskaan ole ollut aloittaa lauseella ”kuinka väärässä oletkaan.”

Ole hyvä ja kerro mikä vaivaa minun kanssani. Sitten ymmärrän ehkä paremmin käytösmallejasi minuun. Olen riittävästi elänyt elämää ymmärtääkseni vihjailut, passiivis-agressivisuuden, marttyriuden sekä vinoilut, joten ne ei myöskään sinänsä satuta. Mun palstaololla on kuitenkin muita tarkoitusperiä, kuin miettiä miten kirjoittaa jokin täydellinen viesti, jotta sinä et voi ymmärtää sitä väärin.

22 tykkäystä

Meinasin olla vastaamatta, mutta annoit kenties tahtomattasi esimerkin siitä mikä välillä närästää. Sinulla on paljon hyviä asoita joista kirjoitat, mutta sellainen “kaikkitietävyys” olisi myös sinun hyvä kirjoituksistasi poistaa. Siihen ainakin itse olen pyrkinyt ja varmasti “kaikkitietävyyttä” on myös minun viesteissäni.

Tässä esimerkki viestistäsi tältä päivää:

Vaikka kuinka yritän ymmärtää, niin vaikeaa on. Uusiutimista Tapparan pakistossa on ja se on totta. “Valtaisaa uusiutumista”? No ei ole “valtaisaa”.
Ja sitten tuo loppu: “jotka kieltämättä pystyivät tuomaan oman panoksensa pöytään lopullisesta huolimatta läpimurron puutteesta pelaavaan kuusikkoon”.
Eihän tuossa ole mitään järkeä mitä kirjoitat. En ainakaan itse saa kiinni tuosta.

Ei minulla ole sinua mitään vastaan. En tunne/tiedä sinua henkilökohtaisesti.

Myönnän, että tartun asioihin kärkkäästi. Mutta kukaan meistä ei ole kaikkitietävä. En minä. Et sinä.

3 tykkäystä

En minä ole huomannut @Vekki-Keke :n teksteissä mitään turhaa pätemistä, ”kaikkitietävyyttä”. Välillä liiankin paljon pahoittelee mielipiteidensä esille tuomista, ainakin aiemmin.

Ja tuo @Oijennus lainaama lause tarkoittaa että ko. pelaajat antoivat panoksensa joukkueelle vaikkeivät pystyneetkään murtautumaan pelaavaan kuusikkoon. Ei se ny niin vaikeeta oo ymmärtää, jos haluaa ymmärtää. Tulkintojahan nämä kaikki on itse kullakin. Yksi näkee tekstit näin ja toinen noin.

Ja loppuun vielä pakollinen: Ei mitään @Oijennus :ta vastaan.

18 tykkäystä