Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Valintojen maailma. Itä naapurin toimet nyt ovat sellaisia ettei niitä tarvitse ymmärtää. Miltään kantilta.

9 tykkäystä

Kyllä mä luulen että kummallekkin tänään itäänpäin lähteneelle herralle löytyisi pelipaikka Euroopasta ja ihan kelpo sopparilla.

Kuten @tp2 asian ilmaisi, valintojen maailma. Tekivät omansa ja niistä silloin kantavat seuraukset. Aivan turha alkaa palstalaisia syyllistämään tuon arvostelusta.

Periaatekysymys, aivan sama kuinka pieni tippa valtameressä on kyseessä.

7 tykkäystä

Tämä nyt on ihan höpöhöpöä. Jokaisella Khl:ään menevällä on mahdollisuus tehdä töitä muualla, eikä heistä kukaan joudu työkkärin jonoon vaan pelipaikla löytyisi monestakin maasta. Venäjällä heille vaan maksetaan enemmän, mutta jeesustelu siitä, että pakko heidänkin on tienata on vähän naurettavaa.

8 tykkäystä

Tarkoitatko siis että Baptistellä ei ollut moraalisesti mitään muuta vaihtoehtoa kuin Venäjä?

3 tykkäystä

En. Vaan sitä, että hänellä on rajattu määrä harjoittaa ammattiaan, jolloin on pakko/oikeus maksimoida tulonsa. @wild lainatakseni (tahallaan väärin) meidän on turha jeesustella missä hän sitä harjoittaa, kun sillä ei ole maailman menoon mitään vaikutusta.

Sitten kun alatte itse ihan oikeasti maksaa niistä vaikutuksista, niin alatte miettiä vähän laajemmin. Nyt näette vain kaiken vain mustavalkoisesti, että Venäjä = paha. Jos asioita oikein ajattelee, että mitä maailmassa tapahtuu, vaikkapa miksi USA on aktiivinen Lähi-Idässä, mutta ei Koreassa, kuinka monta kertaa YK:n aikana Palestiinalle on tarjottu rauhaa… jne jne… Sitten kun ottaa yhden ihmisen mahdollisuudet vaikuttaa tähän olemalla pelaamatta jääkiekkoa jossain maassa, niin puhutaan aivan mitättömistä asioista, mutta hänen kannaltaan hyvinkin merkityksellisestä.

4 tykkäystä

Venäjän hyökkäys Ukrainaan on aivan eri kaliiperin juttu. Kannattaa perehtyä.

2 tykkäystä

Onko se oikeasti? Väitän, että olen perehtynyt, en tunne sinua, joten en voi varmasti sanoa, että kumpi tietää enemmän… Mutta siinä missä Lähi-Idässä taistellaan öljystä, Ukrainassa taistellaan monikertaisista luonnonrikkauksista.

1 tykkäys

Ukrainalaiset taistelevat olemassaolostaan, ei luonnonrikkauksista.

7 tykkäystä

Nick Baptiste on putlerin propagandisti, koska pelaa sarjassa, jonka ainoa tarkoitus on pönkittää venäjän hallintoa. Hän on osa venäjän propagandakoneistoa. Käytännössä hän taistelee venäjän kotirintamalla.

4 tykkäystä

USA:lla ja Venäjällä on hyökätessään sama agenda: taistelevat luonnonrikkauksista. Siinä pari sielua on sivullinen tekijä. Näe iso kuva. Kumpikin on yhtälailla pahoja, mutta ei NHL:ssä pelaamista nähdä pahana asiana.

@Ranari Ovetškin on varmasti sellainen, mutta rivipelaajalla KHL:ssä ei ole mitään vaikutusta maailmanmenoon.

3 tykkäystä

Nyt ku ollaan sopivasti palauteketjussa, niin muistutan, että meillä taitaa olla omat ketjut Putinille, hyökkäyssodalle ja Lähi-idän kriisillekin.

9 tykkäystä

On kyllä melkoisen naurettavaa vetää jenkkejä samaan veneeseen tuon venäläisten suorittaman hyökkäyksen ja joukkomurhan kanssa. Vähän hei valoja päällä ja tervettä järkeä kaaliin.

Venäjä hyökkää 200k sotilaan voimin naapurimaahan rikkoen keskinäisiä sopimuksia ihan suoraan julistaen että kyseisen maan johto on vaihdettava koska johdossa oleva juutalainen on natsi, se on vasta alkua sillä sotarikoksia ja ihan suoranaista siviilien järjestelmällistä tappamista, kidutusta, väestön pakkosiirtoa, lasten ja naisten raiskauksia, lasten kidnappausta on tapahtunut todella paljon ja laajalla rintamalla, aivan järjestelmällisesti ja käskyt on ilmeisesti tullut todella ylhäältä käsin näin toimiakkin. Tällä hetkellä pommitetaan infraa minkä ehditään, leikitään ydinvoimaloiden kanssa, uhkaillaan jokatoinen päivä ydinpommeilla ja käyttäydytään kun pahimmatkin gangsterit valtiojohtoa myöten. Alkuperäinen syy voi olla luonnonrikkaudet, syy voi olla herra putinin imperialistiset tavoitteet, mitä väliä? Hyökkäsivät jokatapauksessa ja touhu on kyllä jotain aivan käsittämätöntä.

Jenkit joo ehkä halusi aikanaan aika heppoisin itse keksityin perustein siivota esim Saddamin pois ja sen tekivätkin, mutta maa on edelleen Irak vaikka johto vaihtuikin, jenkkejäkään ei enää kyseisessä maassa näy ja vaikka välistä yli läikkyi, käyttäytyivät semi siististi. Ja mikäli tuohon haluaa syitä ja seurauksia alkaa kaivamaan miksi sinne lähtivät niin ei kovin pitkälle historiaan tarvitse mennä kun tajuaa että Saddam sai kyllä ihan tasan tarkkaan sitä mitä tilasi. Resursseista rikkaan alueen vakaudestahan tuo sota tottakai tosin juonsi, ei siinä. luonnollisesti intressit oli paikallaan lähteä sinne kaatamaan miljardeja sodan myötä.

Mutta näiden vertaaminen keskenään on oikeasti melkoinen vitsi, vaikkei Amerikaanot kumppaneineen mitään puhtaita pulmusia olekkaan ei niissä ole kyllä yhtään mitään samaa.

13 tykkäystä

Kyllähän tämän palstan yleinen puhetapa varsinkin tuolla politiikkapuolella viittaa siihen, että ylilautalijoita ja ennen kaikkea vihapuheen/vihaisen puheen puolustajia ”sananvapauden” nimissä löytyy yllin kyllin meistäkin? Jos ihan rehellisiä ollaan.

5 tykkäystä

Tuntuu, että täällä meitin foorumilla on ihmee negatiivinen ilmapiiri ollut valloillaan viime aikoina. Ei tietenkää kaikilla keskustelijlilla, mutta osalla. On nostettu pelaajien ketjuun juttuja, jotka ilmeisesti perustuvat epämääräisiin nimettömiin kirjoituksiin, noin esimerkkinä.

Jotenkin tuntuu, että jokaisin kirjoittajan kannattaisi miettiä ennen viestin lähettämistä, että mitä mä haluan tällä viestillä tuoda tälle palstalle, lisääkö viestini positiivisuutta vai negatiivisuutta.

Jos se lisää negatiivisuutta, niin tarviiko sitä oikeasti kirjottaa, mitä saavutat sillä negatiivisuuden lisäämisellä. Entä voisitko sanoa saman asian ihmiselle vastoin kasvoja. Uskallan väittää, että moni viesti jäisi kirjoittamatta jos viestin lähettämisen kriteerinä olisi, että voinko sanoa tämän toiselle myös livenä.

Kyllä, tämä on keskustelufoorumi, jossa saa myös tuoda esiin negatiivisia asioita, mutta mitä sillä saavutetaan. Jos sillä ei saavuteta hyvää, niin kannattaako sitä välttämättä kirjottaa.

1 tykkäys

Maailma kun ei vaan ole pelkästä laulua ja leikkiä. Sehän on vaan rikkaus, että on erilaisia katsontakantoja.
Yhteiskuntaan ja elämään kuuluu myös ne hieman epämieluisat asiat, jotka on hyvä tiedostaa ja kun ne tiedostaa, niin niiden kohtaaminen ei olekaan niin järkyttävän suuri katsstrofi .
Hienoahan se olisi jos kaikki olisi vaan kivaa ja positiivista.

3 tykkäystä

Mikähän oli vikana tähän liputukseen. Tulkaa yv:lä kertomaan, kiitos, niin jutellaan.

2 tykkäystä

Pakko kyllä jollain tavalla arvostaa tuota @Tapparanation 'in omistautumista tuohon Baptiste-ketjuun. Itse olisin jo luovuttanut.

10 tykkäystä

Tämä liputtelu on aivan käsittämätöntä täällä.

Liian helppo on vain liputtaa, jos viesti ei ole mieleen. Se että tulee jostain viestistä paha mieli ei tarkoita, että viesti olisi huono.

10 tykkäystä

:laughing: :sweat_smile:

Olen jonku persoonalisuustestin mukaan 96% extrovertti ja muutenki sosiaalinen puhuva persoona. Luultavasti se on syy sille, että jaksaa keskustella vaikka aika one man armyna tässä ollaan.

Rakastan keskusteluita ja väittelyitä. Siinä pääsee puhumaan ja parhaassa tapauksessa oppimaan. Eli kyseinen keskustelu ei niinkään rasita minua vaan saan siitä virtaa.

edit. Jotta ei tule väärinymmärrys, niin tahallani en omaksi huviksi muiden kiusaksi tuolla väännä.

7 tykkäystä

Itse pystyin tuota keskustelua arvostamaan. @Tapparanation ei missään vaiheessa mielestäni provosoitunut mikä voisi käydä jollekin herkemmälle kirjoittajalle. Toisekseen arvostan myös sitä osaa olla oman mielipiteensä takana.
Oli mielestäni hieno keskustelu!

3 tykkäystä