Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Kelle tahansa Tapparan kannattajalle tulee varmasti ensimmäisenä mieleen siirtyä asiaa päivittelemään ilvesfoorumille. Luonnollisesti.

5 tykkäystä

Juu. Kyllähän nuo viestit menee selvästi uhkailun puolelle.:upside_down_face:

1 tykkäys

No jos pitää paikkansa että ylläpito täälä rajoittanu niin minne muualle ku nää on 2 ainoaa paikkaa maailmassa kun tästä casesta puhutaan.

Loppuun palaute @Miku ymmärrän että olet hyvän asialla ja olen sun kannalla mut nyt. Hetki happea. Tuolla on jo todettu SOlaisten toimista että tuo Twitter homma ei ole ok ja tuhmia poikia nuhdellaan. Mut tuolla porukka on tod näk koulussa ja töissä ettei ne tosta vaan kokoonnu palaveriin. Mitään ulostuloa paha tehdä kun eivät tod näk ole edes kokoontunut. Joten ei kokoajan tartte ulostuloa huutaa. Luultavasti se sieltä tulee, mutta täälä tapahtuu kokoajan jotain suuntaan ja toiseen että tilanne voitas ensin rauhoittaa, sitten tämä “nuhtelu” jonka jälkeen eiköhän sieltä jotain kerrota.

Mielestäni eilen illalla kirjottamani viesti puhelustani kertoi tilanteesta kaiken oleellisen. Vaikka itse sanonkin.

Kyllä tää tästä.

3 tykkäystä

En tässä kyllä vedä omiin päin. En uskoisi, että on Tapparan trolli, jos olisi tilanne toisin päin. Varmasti Ilvesfoorumilla huudeltaisiin niin, mutta itse en. (En muuten edes usko, että ilvesfanitrollailijat edes pystyisivät kehumaan noin kovasti Tapparan megamatkaa ja vieläpä vertailemaan sitä Ilveksen vastaavaan, vaikka kuinka esittäisivät.)

Tapparafaniko näin ei voisi tehdä? Tälläkin foorumilla ollaan monista asioista todella eri mieltä, vaikka samaa joukkuetta kannatetaan. Jos kaikkien pitäisi olla samaa mieltä, niin olisi erittäin huolestuttavaa. Uskokaa mitä haluatte, mutta itse pidän huomattavasti todennäköisempänä, että on ihan Tapparan fani, jonka mielipide nyt sattuu olemaan eri kuin monilla täällä.

4 tykkäystä

Ikävä tuottaa pettymys, kun kaikki haluaa nähdä omistaan vain hyvää, mutta täällä on ryssän pelikirjalla pelaavia pieniä vihreitä miehiä enemmänkin.

5 tykkäystä

En sanonut, ettei täällä olisi meidän puolelta tulleita trolleja. Tietysti on, on ollut ja varmaan vielä useampi yrittänyt, joilla ei ole menneet ensimmäiset viestit läpi. Osaan katsoa asioita kyllä aika monesta näkökulmasta ja pystyn olemaan yleensä objektiivinen halutessani.

Asia, jota kommentoin tuossa oli, että en usko juuri tuon käyttäjän olevan trolli, koska eivät nämä yleensä (kai) jaksaisi tuollaista vaivaa käyttää asiaan. Kuitenkin yhdeksän kuukauden odotus, ennen kuin lopulta pääsee toteuttamaan haluamansa ja voisin kuvitella, että ilvestrollit ovat usein niin Tappara-vastaisia, etteivät lähtisi tuolle ensimmäisessä viestissäni lainaamani viestin megamatkakehulinjalle. Voin olla väärässä, mutta en pidä sitä todennäköisenä.

No joo, tämä tästä omalta osaltani, jos ei lisää vastauksia tule.

Kevättä kohden peli kovenee ja naapuri yrittää jekkujaan.

Ollaan valppaana.

4 tykkäystä

Kannattaa lukea @Messi 'n viesti ajatuksella niin pääset jyvälle miksi aihe kiinnostaa.
Jos mun veikkaus meni pieleen niin @Miku korjannee väärinymmärryksen.

5 tykkäystä

Kyllä minä tuon Messin viestin olen lukenut, tykännyt ja sisäistänyt. Ja edelleen olen käyttäjän @Miku kanssa samaa mieltä että asian kanssa olisi hyvä tulla ulos, mutta se on jo monen suusta todettu että asiaan puututaan niin ihan kokoajan sen perään ei tarvitse samanlaisia viestiä laittaa.

Edit sanoin tuon @Messi n viestin itseasiassa eilen sille SO jäsenelle kenen kanssa olin eilen puhelussa

Kyllä maailmaan lupauksia riittää.
Tulet tämän huomaamaan kun mittariin tulee lisää kilometrejä.

Kannattaa huomioida että täällä palstalla pyörii ihmisiä jotka kantavat Tapparan kirstuun huomattavia summia rahaa ja ovat kannattaneet rakasta seuraa kymmeniä vuosia.
Ei siis tarvitse ihmetellä jos ja kun Tappara menee tunteisiin, varsinkaan kun on kyse keskustelupalstasta.

6 tykkäystä

Tätä nyt en ole kummastellut missään kohtaa lyhyttä elämääni. Paitsi sen suhteen kuinka vihaisia jotkut oikeasti meille osaa olla. Katson tällä Arenan Pohjoispäätyä

About parikymmentä viestiä yllä saa minut pohtimaan, mitä kaikkea menetänkään, aika läjän ketjuja ollessa minulla vaimennettuna.

Käsittääkseni nämä voi laittaa sinne mihin ne kuuluukin yksittäisen pelin jälkeen eli otteluketjuun. Tai jos aivan pakko päästä haukkumaan pelaajan omaan ketjuun niin jotain perusteluakin olisi kiva kuulla tuommoisen väsyneen one-linerin sijaan.

16 tykkäystä

Katoinpa hyvikseen käyttäjän @Aik viestihistoriaa. Tässä otteita tuoreimmista viesteistä:

Kiitos ja näkemiin Joulun jälkeen. Ahonen tai Nykänen parempia. (Engström)

Varmaan hitaampi vielä kuin Suhonen. Pakarinen lähti 5 m takamatkalta ja oli 3m edellä Metsolan edessä. (Sustr)

Hän ei malta luopua kiekosta. Käännös käännöksen jälkeen, josta kiekon menetys tai suupaisu maalin taakse. Kun miehet paranee, niin huilille vähäksi aikaa. (Rautiainen)

Tämä on maalintekopeli. Aivan sama kuinka paljon rullaat kenttää ympäri tai olet nokikkain maalivahdin kanssa, kun ei mene niin ei mene. (Granath)

Tämä mies ei ymmärrä luopua kiekosta ajoissa. Eikö hänelle kukaan kerro vai eikö hän ymmärrä. (Rafkin)

Siinä muutamia, ei yhtään edes otteluseurannasta, eikä varsinaista kehua kenestäkään pelaajasta. No Ahosta vähä kehuttiin, mutta siinäkin sivulauseessa jo vähä vedettiin mattoa jalan alta. Jos tosiaan oot kiekkoa seurannu jo 60 vuotta, vois olettaa, että jotain perspektiiviä löytyis, eikä vuoron perään jokaista pelaajaa tarvis heittää bussin alle.

22 tykkäystä

Näinhän se on, kun neksuna syntynyt niin neksuna kuolee.

Miksi pitää tuohon tarttua vielä tässä vaiheessa, vaikka sanoin katsoneeni tilanteen nopeasti ja korjailin kyllä näkemystäni aika paljon sen jälkeen, kun katsoin kunnolla. Joo, ehkä ei olisi pitänyt kommentoida nopeasti, mutta myönsin virheeni kyllä. En ymmärrä täysin turhia provoja, kun ei tuo minkäänlaista lisäarvoa keskusteluun, päinvastoin. Sain muutaman asiallisen vastauksen tuohon jo heti kirjoitettuani, jonka jälkeen katsoin tilanteen uudestaan. Tuo vastaus ei edes olisi ollut asiallinen, vaikka olisit laittanut sen heti perään, saati sitten 24 tuntia myöhemmin, kun olen täysin muuttanut mielipidettäni. Todella rakentavaa keskustelua.

Ja sitten näin yleisesti. Palautetta muille, mutta erityisesti itselleni. Korostan, että ei nyt enää juuri tuohon Messin kommenttiin liity tämä seuraava. Tuntuu olevan aika ikävä vastaanotto usein, vaikka yritän lähes aina olla asiallinen. Kyllä olen varmasti välillä laittanut jonkun yksittäisen provosoivan kommentin, mutta aika vähissä mielestäni tarkoitukselliset. Välillä tulee siis ihme provoja vastaukseksi, vaikka en olisi edes eri mieltä asioista. Vaatii kyllä aika paljon, että jaksaa näin paikallisvastustajan fanina kirjoitella täällä. Taitaa olla mielialalleni parempi, jos lopetan jääkiekkokeskusteluihin kirjoittamisen melkein kokonaan. Joskus olen näin sanonut tekeväni kevään ajaksi, nyt ”kokonaan”. (Kirjoitan tämän ylös siksi, että saan vihdoinkin sanottua sen ääneen itselleni. Houkutus kasvaa muuten aina liian suureksi.) Tämä siis siksi, että näin vähän herkkänä ihmisenä jokainen provo ärsyttää, vaikka yleensä en sitä erikseen ala huutelemaan. Ei viitsisi aina pilata päiväänsä, jos tulee ikäviä vastauksia jossain keskustelufoorumilla.

Tällaiset ”uhriutumiset” tähän väliin. Ja kyllä tiedän ja olen aina tiennyt, millä foorumilla kirjoitan ja itse vastaan seurauksista. Eli en syytä ketään muita kuin itseäni, vaikka varmaan siltä kuulostaakin. :sweat_smile:

Laitetaan nyt jotakin positiivistakin palautetta. Tämä on siitä hyvä foorumi, että jääkiekon lisäksi täällä on paljon muutakin, jota on kiva lukea ja kommentoida. Kiitos kaikille, jotka ovat asiallisia, vaikka olisivat eri mieltä, eivätkä tartu kaikkeen, mistä sanon vähän ”väärin”. Erityisesti niille, jotka osaavat katsoa usein asioita eri näkökulmista, yleistäkin mielipidettä vastaan. Paljon jääkiekkoasiaa kirjoittavista tulee heti mieleen @Tapparanation ja @Masto, useita muitakin on.

21 tykkäystä

Jos olet korjannut niin my bad. Se jäi minulta huomaamatta.

Kävin nyt lukemassa ketjun läpi ja siellähän se oli. Annoin sinulle sydämen.

2 tykkäystä

Ok, ei siinä sitten mitään, oletin väärin. Ja kuulut kyllä siis yleensä ehdottomasti asiallisiin kirjoittajiin.

2 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Liveseuranta: Joulu 2024

@Varilasit olit näköjään korjannut kommenttiasi jouluketjussa. Alunperin siinä luki jotain iltatähdestä. Ei ehkä kannata puhua tuollaista, kun et meidän perheen asioista tiedä. Onneksi en ehtinyt siihen vastaamaan, en olisi välttämättä vastannut nätisti. Silti hyvää joulua!

2 tykkäystä