Tässä on oikeastaan malliesimerkki siitä minkä takia 99% poliittisesta keskustelusta internetissä on täysin turhaa
Ei niinkun edes yritetä lukea tai ymmärtää mitä toinen sanoo, kunhan vaan toitotetaan sitä omaa agendaa, joka on luonnollisesti aina faktaa, bonuspisteitä saa jos saa mahdutettua jotain epäasiallisuuksia mukaan. Vastapuoli on luonnollisesti aina itku silmässä, paniikissa ja pahottanut mielensä. Sen jälkeen voi taputella itseään olalle kun on “voittanut” internetissä käydyn keskustelun, mutta jotenkin epäilen että onko sen keskustelun seurauksena mikään muuttunut tai edistääkö se keskustelua mitenkään.
On kyl ■■■■■ hyvä että tällä palstalla poliittinen keskustelu käydään pääasiassa sille tarkotetulla alueella. (Vaikka toki sekin koetaan aina oman agendan sensuroimiseks ja “vastapuolta” suosivaksi, yhyy.)
Oikeastaan tämä vastaus vaan alleviivaa tuota mun edellisen viestini pointtia hyvin. Voi olla että mun luetun ymmärtämisessäni on vikaa, mutta itse en löydä tuosta varsinaisesti vastausta omaan viestiini. Löydän sen sijaan kirjottajan oman agendan korostamista “vastapuolta” alas painamalla, vaikka mun viestini ei sisältänyt politiikkaa, ainoastaan havaintoja keskustelukulttuurista. Ikään kuin olis olemassa joku palava tarve kääntää kaikki mahdollinen keskustelu politiikkaan, aina vaan kun saa mahdollisuuden jotain sanoa.
Tällaisia tekstejä on kyllä kummallista lukea. Tuntuu siltä, että millään muulla ei ole oikein väliä kuin sillä, että oma poliittinen vihollinen, se kuuluisa vihervasemmisto, saa nenilleen. Substanssi ja aihe katoaa täysin, kun saa käydä purkamaan omaa harmitustaan, ja käytössä on joka viestissä termi “vasemmiston itku”. Et varmaankaan ole huomannut, mutta tämä keskustelupalsta on aika vahvasti oikeistolainen, eli ei se liputtaminen oikein sillä valitettavasti selity.
Mitäs sanotte, jos ruvettas taas keskittymään siihen olennaiseen eli jääkiekkoon ja ennenkaikkea meidän seuraan eli Tapparaan?
Meillä on pullat ihan törkeen hyvin uunissa tällä hetkellä; runkosarjan voitto - täysin omissa käsissä. Pistepörssin voitto - täysin omissa käsissä. Tässä ollaan jännän äärellä Rautiaisen ennätyksen kanssa, ehkä jopa Blichfeldin maalipörssinkin suhteen.
Näiden muutaman noston lisäksi meillä on kasassa oikeesti Joukkue, joka on täynnä hyvää henkeä ja pöhinää sekä monenlaista seppää, joita seurata ja jotka oikeesti näyttävät pelaavan toinen toisilleen.
Nostan nyt kuitenkin vielä tota Grönborgiakin. Kuinka paljon hänen mukanaan tulee lähtemään sellasta tunnetta, joista ne parit kohtuulliset sakotkin kertoo. Aivan mahtavaa ollut seurata sitä elehtimistä ja menoa siellä penkin takana.
Meille povataan taas uskomatonta kevättä, josta moni seura voi vaan unelmoida. Koitetaan nyt jumalaare nauttia matkasta ja hetkestä sekä pitää omat rivit vahvoina niin kentällä kuin täällä palstalla.
Kyllä te meinaan kerkeette ihan varmaan keskustelemaan, vääntämään ja kääntäämään siitä kaikesta muusta sitte kesällä. Mää lupaan sen.
Edelleen mulla ko miehestä ihan toisenlainen kuva ja se varmaan liittyy erilaiseen maailmankatsomukseen, mutta mää jätän kotimaiset mediat lukematta… Toivoisin, että jättäisit politiikan tämän palstan ulkopuolelle ja vastaisit kysymykseen. Jos sinulla on vaikkapa kokemusta Amazonen vastaavassa, niin voit tietysti kertoa, miten sen toiminta eroaa esim 5G toiminnasta tms.
Edelleen, siinä ei ole mitään poliittista jos ei pidä jonkun henkilökuvasta. Se on subjektiivinen näkemys, ja se voi ja saa olla meillä erilainen. Ei siinä kenenkään tarvitse kysymyksiin vastailla. Eikä siitä väitteleminen ole kovinkaan hedelmällistä. Peace vaan.
Kuuluuko sulla äänet sitten, jos menet erikseen vaikka YouTubeen, pois tältä sivustolta? Tai jos laitat esim. Spotifyista jotain soimaan?
Jos ääni ei tule ylläolevissakaan, niin tsekkaa nyt ainakin seuraavat:
Laite ei ole Bluetoothilla yhdistetty joihinkin kaiuttimiin / kuulokkeisin. (Kokeile laittaa Bluetooth pois päältä).
Ettei selaimeen upotettu video ole äänettömällä (se videon pausen viereinen kaiutin-ikoni)
Jos kyseessä puhelin, niin tsekkaa nyt vielä ettei laite ole Älä häiritse -tilassa.
Painele vielä puhelimesta äänen voimakkuutta lisää.
Käynnistä laite uudelleen ja kokeile sitten taas.
Jos ei auta, niin kysele tekoälyltä lisää vinkkejä, esim. promptilla:
”Jos laitteessa (tietokone, puhelin, tabletti) on äänet päällä ja esim. selaimeen upotetuista videoista on mute pois päältä ja äänet isolla, mutta ääni ei kuulu, niin mistäköhän sitten voisi johtua ettei laitteesta kuulu äänet?”
Erittäin huojentavaa huomata, että löytyy sukulaissieluja tekniikan käytön suhteen. Minulle käy kanssa aina välillä että saan vempeleet totaaliseen juntturaan, jota jälkikasvu sitten selvittelee kuntoon.
Olisiko tuolle korostetulle ilmaisulle mitään sujuvaa ja helppoa suomenkielistä vastinetta?
Paljonhan lätkän ympärillä on ihan ymmärrettäviä ja “hyödyllisiäkin” anglismeja, mutta itse ainakin toivoisin, että puhutaan suomea aina, kun se on ongelmitta mahdollista. Kiitos!