Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Onhan se niinkin että jos aihe ole kiinnostava niin aika nopeasti se painuu unholaan. Eli siinä mielessä aihe voisi olla melko vapaa.

1 tykkäys

Pitääkö vaihteeksi palauttaa mieleen foorumin keskeinen tarkoitus, olemassaolon oikeutus ja mitä näitä nyt on?

Kanssakeskustelijoita voi joskus kehua siitä, että kirjoitetaan tiukasti asiaa. Pitkä viesti, mutta tässä tartuttiin @Wrathchild haasteeseen, joka heitettiin minulle. Myönnetään hänelle, ettei peterra ole seurannut kovin tarkasti, miten Patrik Laineella NHL:ssä on mennyt. Paikalle lehahtaa @Sivuca, joka on selvästi seurannut, mitä Laineelle kuuluu.

Tämmösiä kommentteja varten tätä foorumia luetaan! Laatutyötä - lisää! Kiitos @Sivuca.

3 tykkäystä

Tähän liittyen.
Miksi on pakko lähteä öyhöttämään joka ketjuun jos ei ole kartalla mistä keskustellaan?

6 tykkäystä

Miksi on pakko lähteä keksimään syytöksiä, jotka eivät pidä paikkaansa?

a) viestini eivät yleensä sisällä öyhötystä ja olen kommentoinut verrattain vähän juuri kenenkään pelaajan ketjussa
b) vaikka öyhöttäisin yhdessä ketjussa niin se ei tarkoita, että yöhötän jokaisessa ketjussa
c) asia kuuluu sinulle noin pääsääntöisesti ja yksinkertaisesti sanoen #eikuulusinulleyhtaan
d) jos jonkun henkilön aktiivisuus jossakin aihepiirissä häiritsee niin kannattaa miettiä, onko itsellä kaikki peruspilarit keskustelussa kohdillaan ja mitä tarkalleen ottaen keskustelusta hakee
e) olen pääsääntöisesti varsin hyvin kartalla siitä, mitä keskustellaan
f) jos on ongelmia asian kanssa niin esimerkkejä voi osoittaa

Kuten tässä ketjun nimessäkin mainitaan “palautetta kanssakeskustelijoille” niin kannattaa hakea jotain pihviä siihen palautteen ympärille. Huono palaute ei kehitä ketään.

5 tykkäystä

Jaa?
Kyllä mä luin tuon niin että olit osallistunut keskusteluun vaikka et ollut seurannut Patrik Laineen edesottamuksia.

4 tykkäystä

Mitä väliä tällä on?
En nyt pääse oikein kiinni, mistä nyt annat minulle palautetta.

En muista, että tarvitsen auktoriteetin luvan kommentoidakseni jotain pelaajaa tai aihetta. Jos kaipaan auktoriteetin lupaa tai sellainen tarvitaan niin sitten varmasti vaaditaan kaikilta samanlaista auktoriteettia. Jos taas viestit ylipäätään ärsyttävät niin sille nyt en oikein voi mitään muuta kuin pahoitella tilannetta.

2 tykkäystä

Ihan ystävällisesti kysyin kysymyksen.
Ei siitä nyt mitään pultteja tarvi vetää. :see_no_evil:

6 tykkäystä

Sitä että jos lähet luukuttaa jotain asiaa etkä seuraa edes sitä niin missä sinun pihvisi sitten on?

3 tykkäystä

Lähdinkö luukuttamaan jotain asiaa?

Mitä sellaista minä luukutin tuolla Patrik Laineen ketjussa, joka nyt on tällaisen keskustelun arvoinen?

En varmasti ymmärrä suomea, mutta tuossa on aika lavea määrittely.

3 tykkäystä

Tästähän voi tulla vielä hauskaa :grin: Ei vaan. Kannattaa lopettaa vänkäys taas heti alkuunsa. Siitä ei ole kenellekkään iloa :+1:

6 tykkäystä

Jännä homma, että tässä ketjussa aika usein on meikäläinen edustettuna, mutta vielä useammin @peterra
E. Perhana. Tämä olikin jo versio kaksi, joten voin olla myös väärässä.

6 tykkäystä

Onko kanttia sanoa tämä mulle naamatusten? :thinking:

3 tykkäystä

Nyt on pakko tulla puolustamaan @peterra 'a. Mielestäni hän kävi ihan asiallista keskustelua @Wrathchild 'in kanssa. Kummallakaan ei öyhöttäminen käynyt lähelläkään.

Sitten peterra tuli antamaan posia hyvästä viestistä ja nyt hän muka yhtäkkiä öyhöttää joka ketjussa. Peterralla on kieltämättä ajoittain melko suorasukainen kirjoitustyyli mutta ei se tarkoita, että hän öyhöttäisi joka ketjussa kokoajan.

Alkaako tässä olemaan ilmassa ns. Kankaanperä-syndroomaa? :eyes:

Täältä posia peterralle!

23 tykkäystä

Tämä on rakentavaa palautetta. Sopiiko ihan kotioloissa suorittaa tämä toimenpide?

6 tykkäystä

Olen kutakuinkin samaa mieltä kuin Treppu. Peterra toimi ihan asiallisesti ainakin ennen saamaansa palautetta.

Olihan tuo BlueOvalin palaute ehkä vähän turha, mutta ei siihenkään olisi varmaan tarvinnut alkaa väittämään niin kiivaasti vastaan. Se ei ole usein johtanut muuhun kuin turhiin väittelyihin tai jopa riitoihin. Mutta ei tästä enää tämän enempää.

8 tykkäystä

Olen täysin sun veneessä tässä asiassa. Miksi täytyy positiivinen kääntää negatiiviseksi ja alkaa ■■■■■■■■■■■■■ Antaa muiden räksyttää ja etiäpäin :+1:

6 tykkäystä

Mulla on. Millon nähdään. :grin:

14 tykkäystä

Polttakaahan osalliset vaikkapa yksityisviesteillä rauhanpiippua ja poistakaa aiheeseen liittyvät viestit niin päästään takaisin normisettiin.

14 tykkäystä

Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole keskustella asioista?
Minä vaan ystävällisesti kysyin asiasta.
Tarinahan ei kuulemma kuulosta miltään jos ei vähän liioittele ja myönnän että tuli ehkä hieman yleistettyä ja liioiteltua tuossa “joka ketju” kohdassa.

Jos mulle aletaan ■■■■■■■■■■■■ päin naamaa niin kannattaa olla valmis tekemään se sitten myös naamatusten. En ole pitkävihainen mutta mulla on hyvä muisti.

Ping @terppp
Harmi kun ajelin just jokin aika sitten Oulun ohi kahteenkin kertaan. :laughing:
Laitahan viestiä jos olet Tampereelle tulossa niin tulen kuuntelemaan mitä sinulla on sydämellä.

4 tykkäystä

Kokemusta on jonkin verran ja veikkaisin, että rauhanpiippu ei välttämättä syty yksityisviestin avulla.

3 tykkäystä