Yksi prinsiippi unohtui: Disinformaation levittäjät lähtevät saman tien pidemmälle huilille. Näitäkin on pari tapausta hoidettu.
Yleisellä tasolla arvostan palstaa ja sen henkilökuntaa suuresti. Kuten muutkin maininneet - välillä tämä sattuu olemaan ”se ensimmäinen” informaatiokanava jollekin uutiselle ja kyllä täällä tulee piipahdettua vähintään aamuin illoin.
Arvostan henksua siinä mitä ja miten tekevät (tämä lause voisi toki mennä myös oalautetta henkilökunnalle osioon) vaikka itse moderoidessani olisin vieläkin autoritäärisempi. Mua ei ole koskaan haitannut keskustelu/ ervät mielipiteet, mutta disinformaatio, asioiden vääristely tai loukkaava kielenköyttö kyllä. Veikkaan, että keskustelun kannalta henksun linja on jopa parempi kuin omani.
Itselle henshdystauko teki hyvää. Sen aikana sain muutaman sellaisen palikan kohdallee , että oikeastaan paremmin pärjään näidenkin asioiden kanssa. Yritän siis osallistua/ kommnetoida aivan samoin, kun tekisin livenä kavereille.
Välillä harmittaa katsoa sivusta näitä jäsentenvälisiä, jollakin syklillä toistuvia vääntöjä. Niissä painaa varmasti virtannut vesi, mutta live-keskusteluun verrattuna asiat polarisoituu sivusta seurattuna enemmän. Ja lähtee laukalle nopeammin. Molemmat täällä viimeaikoina useasti mainitut jäsenet vie oikeasti palstaa eteenpäin isossa kuvassa. Toivon, että palaavat ja tekevät sitä mikä tälle palstalle on hyväksi.
Kaikille vinkiksi: väärässä oleminen on taito, mitä jokainen saa harjoitella parisuhteissaan tahoillaan. Täällä siitä on sitten hyötyä käytännön tasolla. Haluan itsekkin korostaa kaikille - tartun usein asioihin jämäkästi jos koen aiodsti jonkun olevan eri tavalla, en ymmärrä tsi mielestäni joku asia johtaa harhaan/ on väärä. Tietenkään en ole aina oikeassa. Vielä vähemmän ajattelen, että vastapuoli on idiootti. Jos joskus argumentaatiotyökalut vain loppuu, miksi lause: ”totta, en tullut ajatelleeksi…” tms. on täällä niin vaikeaa, kun juuri kellään ei ole edes niitä kasvoja mitä voisi menettää.
Aika paljon viime aikoina ollut kirjoitusvirheitä tekstissäsi. Muuten ihan mielenkiintoista tekstiä, vaikka en kaikesta samaa mieltä olekaan.
Joo, kännissä en ole
Pahoittelen, johtuu edelleen ainakin oman Applen ongelmasta, missä näyttö ei seuraa kursoria kirjoitettaessa. Täten myös havaitut virheet on mahdoton korjata, koska en tekstikentässä pysty kursoria vapaasti liikuttamaan, vaikka sitä yritän. Näyttö valitsee umpimähkään jonkun toisen kohdan.
Ei ole korjaantunut ohjelmistopäivityksissä eikä eri selaimessa.
En usko että palaa tän kauden alussa. Olin kaveriin yhteyksissä, ja oli sitä mieltä että pysyy ens kauden taka-alalla.
Harmillinen tapaus kertakaikkiaan.
Uteliaisuudesta: kuinka paljon jengi tuntee täällä ketäkin IRL? Mä en tunne teistä ketään/ tiedä. Oletan, ettei kukaan myöskään tiedä/ tunne minua.
Tee äänestys asiasta, helpoin ja nopein tapa. Voi tehdä erilaiset vaihtoehdot. Onko IRL kavereita, vai palstan kautta ystävystytty. Jne…
Nyt on mennyt itseltä ohi, mistäs täällä on polemiikkia käyty, että on pidempiä pelikieltoja annettu?
Nyt vois vähän käyttää silmiä, ja lukea 10-20 edellistä viestiä tästä ketjusta… Ei tehdä kärpäsestä härkästä, vaikka tärkeä muistutus tuli. Eteenpäin…
Luin toki ylläpidon ohjeistuksen provokatiivisista postauksista ja kommenteista yms, mutta kunhan nyt uteliaisuudesta kysäisin, että menikö minulta isompikin foorumin jäseninen välinen nokittelu ohi
Ei ny sen kummempaa… pääpiirteissään niin että yksi heitti umpimähkään arvailun pelaajasta (?) ja pari muuta napautti palautteen tyyliin Hiltillä pysyy. (en oikeen muista tarkemmin edes mistä vääntö lähti alulle)
Oli hiukan kuin kuin ukonilma: pientä painostavaa ilmanalaa ja jonkinlaista jyrinää (kirjoittelijoilta) ja ilma seestyi kun salama putsasi kaiken (valvoja).
Kait näitä on ollu aiemminkin
Kaikkihan lähti itseasiassa siitä, että @peterra kiitti kanssa keskustelijaa, kun toi faktoja pöytään hänen näkemyksestään. Sitten taas hänen kimppuunsa hyökättiin syyttä suotta. Koitetaan jatkossa muistaa kunnioitus kanssa keskustelijaa kohtaan.
Tämä on kyllä harvinaisen totta.
Kyllä on harmi kun @peterra on lähtenyt noin pitkäksi aikaa pois. Yksi harvoista kirjoittajista jolla löytyy paljon mielipiteitä ja yleensä teksti on hyvin monipuolisesti kirjoitettu.
Sille ei taas voi mitää jos joillain menee se tunteisiin, pitäs kasvaa siinä vaiheessa aikuiseksi. Jokaisella on oikeus ilmaista oma mielipiteensä haluamalla tavalla. Harmi…
Ylläpidon olisi hyvä myös määritellä, mitä täällä tarkoittaa disinformaatio. Koska sillä on eri paikoissa aika erilainen käsitys. Toisaalla se on vain väärä mielipide.
Joillain on kieltämättä vaikeuksia erottaa nämä toisistaan.
Dis(/mis)informaatiossa ei pitäisi kyllä olla paljoa epäselvää. Jos joku jakaa vaikkapa twitterlinkin jossa väitetään että Turku sijaitsee Joensuun naapurissa, se on disinformaatiota. Jos joku taas sanoo että Turku on sieltä ja syvältä, niin se on mielipide. Toinen väittää että se on paras paikka Suomessa. Ja kun siitä aletaan väittelemään, niin tuskin kumpikaan antaa periksi tällä palstalla ja lopulta ainakin toinen on jäähyllä keskustelun lähdettyä laukalle. Mutta se on mielipide, jolloin molemmat ovat tahoillaan oikeassa. Disinformaatio ei ole mielipide, se on yksinkertaisesti väärää tietoa.
Erittäin selkeää Fizzinformaatiota.
Tää on pelkästään käyttäjä @Messi lle. Mua niiiiiiin vituttaa toi sun tapa keskustella jossain huhu- tms. ketjussa. Sää annat niin asiantuntevan ja sisäpiirissä olevan kuvan itsestäsi, mut sun kommentit kaikkiin kyseessäoleviin aiheisiin on tyyliin “voi olla, eletään jänniä aikoja” tai “kysyin pojalta, saattaa olla”. Siis mitä helvettiä?
“Perustan juttuni täysin tähän. Tämä,oli tulossa ja nyt se tuli ulos.” Tää tuli sulta nyt viimeksi liittyen tohon Tapola/Peltola/Kuusela - keissiin. Toi on kommentti ihmiseltä, joka oikeasti ei tiedä mistään mitään. Forum-imagon kohotusta.
Mä ainakin olen todella pettynyt, jos jäsen @peterra on lähtenyt täältä. Itse lähinnä luen palstaa, en juurikaan osallistu keskusteluun. Tämän tekstejä oli kiva lukea, siinä ei kauheasti ujosteltu ilmaista mielipiteitä, edes sellaisia mistä tietää, että jotkut ottaa kiukaaseen. Tekstit oli yleensä pitkiä, mutta lukemisen arvoisia.
Jos tänne perustettaisiin ketju, että kenen palstalaisen kaa lähtisit kaljalle, ni mää lähtisin Peterran.