Enpä minäkään oikein osaa tuohon tietovisaketjuun sen tarkempia sääntöjä luoda, kuin googlaaminen kielletty ja kysymyksistä sopivan haastavia muttei liian vaikeita. Sanonpa vain tähän väliin, että sillä toisella foorumilla jossa olen samanlaista ketjua seurannut on tullut 14 vuodessa noin 8 000 viestiä. Täällä ketjuun on kirjoitettu yli 1 500 vastausta kymmenessä päivässä. Ei siis minusta mikään ihme jos joku kokee ketjun täällä liian nopeatempoisena, mielestäni turhat arvailut voisi jättää pois ja kysymyksistä tehdä hitusen helpompia.
Vaikuttaa sopalta, johon voisin sotkea lusikkani:
Jos kysymykseen ei vain tule oikeaa vastausta, niin vinkkejä kehiin. Ne toimivat oikein kivasti.
Laitetaanko vähän slow modea kehiin, niin ei voi arvailla hakuammunnalla?
Jotain pitäisi keksiä, koska itse tykkäisin tuota seurata, mutta kun ei ihan reaaliajassa ehdi, niin sinne tulee 50 viestiä ja useampi kysymys sinä aikana!
Omasta mielestäni tahti kysymyksille on nyt vähän turhankin kova. Jos ei sanotaanko nyt puoleen vuorokauteen (aamupäivän/iltapäivän aikana) tule oikeaa vastausta, niin sitten paljastaisin sen vasta.
Silti slow mode ei oikein toimi, koska joku (edellisistä arvaajista/kysyjistä) voi tietää vastauksen heti. Ellei se sitten olisi vaikka vain 10 minuuttia.
Mielestäni ainakin kaikki “välikysymykset” voisi jättää pois. Yksi kysymys kerrallaan ketjussa ja oikein vastannut kysyy seuraavan. Ja jos ei ehdi kysymään, niin kysyy sitten kun ehtii tai sitten passaa jollekkin toiselle kysymysvuoronsa ja menettää oman vuoronsa.
Tahti on välillä kova mutta niin on tietäjien tasokin joissakin kysymyksissä.
Kuitenkin pitäisi pysyä siinä säännössä että oikean vastauksen asentanut saa esittää seuraavan kysymyksen eikä mitään välikysymyksiä. Jos kysymys tulee yöaikaan niin kyllä seuraavaa kysymystä voi aamupäiväänn saakka odotella.
Jopeti ehti nopeammin.
Voisihan sitä kokeilla, mutta lyhyemmällä aikarajalla kuten Sardion ylempänä sanoi. Vaikka 10 tai 15 minuuttia ja sovitaan joka kysymyksen väliin vähintään viiden minuutin tauko olisi minun ehdotukseni.
Pakko antaa @Hoppernaut’lle propsit. Pätevää ja arvostettavaa palstatoimintaa ympäri kenttää.
Kiitos palautteesta!
Fast modessa kysyjänä on itseni helpompi synkronoitua arvauksiin. Voin olla sen 15-30 minuuttia jatkuvasti “langoilla”. Mutta jos on kunnon slow mode, niin miten taajaan pitäis käydä katsomassa arvaukset. Joka tunti, 3 tunnin välein, kerran päivässä? Tuo on itselleni jokin ongelma. No, sopimusjuttuja.
On niin erityyppisiä kysymyksiä. Fast modeen sopii vaikka kysymys paviaanin varpaiden määrästä, slow modeen vaikka kysymys “eksoottisesta” automerkistä, johon Itävalta-Unkarin suurherttuapari ammuttiin Sarajevossa. Kun ei löydy listaamalla nykyisen myyntitilaston top20.
@warthog , Ei tarvi hävetä, hyvä bändi ja kohtuu hyvää tuotantoa edelleen…
Edit: Andy on saanut jättää yhtyeen. Oli vuosia pois, ottivat takaisin muutamaksi vuodeksi, mutta oli jälleen potkittava pihalle.
Muistetaan kaikki; minä, @Tapparapojat55 ja muut jatkossa lämätä ainakin pelaajien nimien kohdalla isot alkukirjaimet. Ja kai tuo Instragram-tili lyhennekin on sellainen mihin voi lykätä isot kirjaimet. Luettavuus ainakin helpottuu.
Ja ei ole häpeä kertoa, että omaa lisäkuormana vaikka lukihäiriön. Tämä lisää vain kanssakeskustelijoiden ymmärrystä.
Minä puhuin vieraita kieliä sentäs vähän eristetymmässä ketjussa. Valaisisitko tietämätöntä?
Mun mielestä avauksesi oli hyvä ja hymyilinkin läpilles. Liputin viestin kuitenkin syyllä “jotain muuta”, koska halusin selvyyttä täällä vallitsevaan linjaukseen alkoholin suhteen.
Mun viestiä sensuroitiin, kun kirjoitin olevani vähän kännissä ja ottavani “mölyöljyä” ennen peliä ja avauksessasi kehotettiin juomaan (vitsillä toki) ja vihjattiin pelaajien olevan kännissä (vitsillä tämäkin).
Linja oli mielestäni hyvin omituinen ja halusin siihen vähän selvennystä. En tykkää yhtään nykyisestä linjauksesta mutta jos sillä mennään, niin mennään sitten kunnolla. Ite tykkään siitä, että jos jotain aletaan tekemään, tehdään se sit kunnolla ja samat säännöt kaikille.
Liputukseen laitoin:
Oliko avauksissa kieltolaki voimassa? Tykkäsin kyä vitsistä mutta kuha varmistelen linjauksia.
En tiedä onko joku muu laittaunut kovempaa tekstiä, mutta en tuota hirveäksi hyökkäyksenä kokisi, toki meitä moneen junaan eikä siinä mitään väärää ole. Täällä kun ei pysty tulkitsemaan toisen ilmeitä, eleitä ja äänenpainoja, virhetulkintoja syntyy helposti.
Joku voi kokea mun toiminnan kiukutteluna ja ehkä tässä onkin hieman mukana myös sitä. Kunhan linja pysyy samana kaikille, nii pystyn elään kieltolain kanssa.
Meno on välillä kuin tilannehuoneessa konsanaan.
Tietyt nimimerkit voisivat hieman ruveta vakavammin punnitsemaan, mitä sisältöä kirjoittavat tänne palstalle. Tuntuu, että joillekin käyttäjille negatiivisuuden levittäminen ja vuoron perään koko Tapparan organisaation hakkuminen ja potkujen vaatiminen tuo jotain mielihyvää. Etenkin tämän huomaa tuolla otteluseurannoissa silloin, kun on vähänkin vaikeampaa. Hieman ihmettelen, miksi tämä tapahtui tänään(kin), koska kyllä varmasti jokainen näki, että Tappara oli ihan suvereeni kaukalossa. Ymmärrän kyllä, että maalit ratkaisee.
Älkääkä käsittäkö väärin. Kyllä kriittinen saa olla, mutta heittäkää jotain perusteluja argumenttienne tueksi.
Taisin itsekkin syyllistyä tähän, mutta ketuttaa vaan niin perkuleesti, ettei tuolla materiaalilla saa enempää aikaiseksi. Täytyy vetää jatkossa paskan pelin jälkeen happea varmaan seuraavaan päivään. Hyvä että muistuttelet. Koskee minua tai ei. Mutta ymmärrän kanssa keskustelijoiden turhautumisen myös.
@Jani37 yleensä en näihin tartu, koska keskustelupalsta ja jokainen tietty kertoo mielipiteensä miten haluaa, joten älä ota tätä vinoiluna.
Haluaisin kuitenkin sanoa, että kannattaisi koittaa välillä positiivisempaan ajattelua mitä Tapparaan tulee? Ymmärrän tietty, että turhauttaa tappiot, mutta jotenkin vaikuttaa siltä, että sulla ei oo mitään hyvää sanottavaa Tapparasta ja joukkueen jäsenistä. Kokeile, vaikka yks peli viikossa ottaa ihan sillain, että näet myös hyviä puolia😃 se voi helpottaa ja piristää mieltä, ainakin palstatovereiden.
Mukavaa viikonloppua ja huomenna taas uus pelipäivä
@Jani37 ja muutamat väärällä jalalla aktivoituneet: fanittaminen on tunnepohjaista, ei siinä. Mutta jotta ei menisi ihan kiukutteluksi, keskustelun ja “kritiikin” pitää olla perusteltua. “On paska” tai “ulos” ei ole kritiikkiä.
Ei voi vain purkaa omaa pahaa oloaan täällä julkisesti eri ketjuissa kuin viisivuotias, joka ei osaa käsitellä yhden illan pettymystä. Ihan saatanan naurettavaa touhua.