Tarvii sanoo, että kyseistä kieltä en ymmärrä sanakaan, mutta eiköhän tosta nyt näinkin tyhmä tajua, että mies siirtynyt Sparta Prahaan, kun seuran twiitti ja Maksim seuran pusakka päällä kuvassa.
Ymmärrän toki, että @Desperado ei tuohon mitään tekstiä ollut laittanut, mutta aika kovalla kädellä viilataan pilkkua, kun tuo nähty aiheeksi liputtaa.
Kai tuossa on vähän rajanvetoa sille, ettei palstalle sopisi laittaa vieraskielisiä twiittejä ilman mitään omaa tekstiä, josta selviäisi, mistä on kyse. Mun mielestä ihan hyvä näin, vaikkei itse ollut mitään asiaa tuon liputuksen kanssa.
Itsekin tulee välillä linkailtua pelkkiä twiittejä yms. Mutta olisi kiva, että mukana olisi joku johdantoteksti mukana mistä kyse. Tämä koskee siis itseänikin.
Tuohon olisi riittänyt ihan vain kommentti: ”Matushkin loppukauden sopimuksella Sparta Prahaan” ja ei olisi tarvinnut arvuutella että mikä on homman nimi. Aikaa menee ehkä 10 sekuntia. Mutta välttää miettimisen kaikilta ketkä lukevat jutun.
Ja en tiedä vieläkään millaisesta sopimuksesta kyse kun en jaksanut sen enempää selvitellä.
Helpompaa on, jos yksi tyyppi (kirjoittaja) selvittää asian ja kirjoittaa viestiinsä, näin sadan muun ei tarvitse tehdä sitä ja vääriä tulkintoja ei synny.
Arvostakaa viestienne lukijoita.
Ei tuo lippu ole mikään vankilatuomio. Viestin voi korjata ja sitten mennään eteenpäin.
Tietovisa (googlaaminen kielletty) ketjuun on mielestäni perustajan toimesta laitettu ohjeeksi että oikean vastauksen antaja laittaa seuraavan kysymyksen. Toivottavasti sitä myös noudatetaan jatkossa, joskus kun on kiire niin vuoro on annettu jollekin toiselle tai nopeimmalle ja tämä on ihan ok, älkää esittäkö omatoimisesti kysymyksiä tuossa ketjussa.
Toisaalta onko se keneltäkään pois, jos jokuseen tuntiin ei tuu kysymystä ja joku päättää laittaa kysymyksen sinne väliin? Oikean vastauksen laittanu voi kyllä huikata, että kysymys tulee kohta, jos niin haluaa. Pääasia kai että joku kysymys on ns. aktiivinen ja vain yksi kysymys. Kyllä sen saattaa unohtaa ku käy vaan arvaamassa jotain ja sit on muissa puuhissa ja vastaus sattuuki oleen oikein. Mun mielestä ketju on toiminu hyvin.
On olemassa myös toinen kysymyksiä ym. ketju.
Sinne voi laittaa kysymyksiä aina halutessaan.
Tuon ketjun idea on mielestäni palkita oikean tiedon tänne tuonut. Malttia tähän kuten moneenkin muuhunkin asiaan.
Toki, jos oikein vastannu haluaa laittaa kysymyksen ”palkintona”, niin saa ja on oikeus laittaa. Onkohan jollekin sitten käyny niin, ettei oo saanu laittaa kysymystä, vaikka olis halunnu. Tuskin ainakaan montaa kertaa.
Ja ei, ei siinä ole mitään politiikkaa. Käsite tolkun ihminen on ollut olemassa kauan ennen kuin sillä on ollut nykyistä poliittista merkitystä. Konteksti ratkaisee, käsite itsessään ei ole kielletty.
Tästä heitosta yritin kysyä tarkempaa. Olis kiva, jos tämmösiä onelinereitä vähä selitettäisiin. Jos on faktaa, se on hyvä tietää ja tää viesti oli hyvä. Jos taas toi on jotain mutuilua, minä tai joku muu jäädään ehkä ilman lippua, kun luullaan, että ei niitä kannata kytätä.