Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Tuskin kukaan on mistään loukkaantunu, ellet sitte sinä siitä lipusta. Itse en liputtanu, mutta olihan se nyt lipun arvonen viesti. Ihan turha kaikinpuolin.

4 tykkäystä

Hankala viikko menossa @hellno lla.

Jos itsekin hellno mietit otsikon, ja sun viestin sisällön niin ihmetteletkö oikeasti miksi liputetaan? Jos se olisi ollut vaikka täällä, pienellä johdannolla (kaikki tietäisi mistä puhut) niin lippua ei olisi tullut.

Nykyään kun puhutaan, kuinka “kaikesta loukkaannutaan”, niin toinen ihmeellinen ilmiö se kuinka kaikki negatiivinen myös tulkitaan loukkaantumisena. Keskustelut on tasoa:

-Mielestäni Heinz on parasta ketsuppia.
-Aijaa, mun mielestä ei.
-NO EI NYT TARVI KAIKESTA AINA LOUKKAANTUA.

14 tykkäystä

Se oli vain semmoista pohdintaa. Ehkä väärän ketjun sisällä. Ihan hyvää pointtia @Wrathchild ja @Maukka .

Pääsen tästä ja menenkin yli :pray:

7 tykkäystä

Toi on nykyään ihan normaalia keskustelun polarisaatiota netissä. En ala politisoimaan aihetta kertomalla mistä suunnasta tämä ilmiö on lähtöisin, mutta monille tuntuu nykyään olevan netissä itsensä ilmaisemisessa tärkeintä päästä ensimmäisenä loukkaamaan muita. Tähän käy juurikin termit kuten loukkaantuja ja mielensäpahoittaja. Ikään kuin se, joka ehtii ensimmäisenä noi huutaan ilmoille olisi kukkona tunkiolla.

3 tykkäystä

@terppp

Jos tulet tekemään johonkin ketjuun tieteen kanssa ristiin menevän väittämän ja se korjataan -älä uhriudu pilkkaamalla lisäksi vielä erilaisista disabiliteeteistä kärsiviä ihmisiä.

Ymmärrän, ett mielipiteesi on mikä on. Lue kuitenkin mitä sulle kirjoitetaan ja ennenkaikkea, mieti mitä itse kirjoitit (kirjoitinko faktaa vai oman mielipiteen faktana asiasta, mistä oikeastaan ei tietoa ollut?)

Yleensä kirjoittelusi ei pistä silmään, mutta tänään taisi olla vain kenkku päivä?

7 tykkäystä

Eikös tossa koronaketjussa pitäny olla tunnin rajotus viestien välille, vai muistako väärin? Ehkä pitäis kysyä ylläpitoketjussa, mutta toiki vääntö olis jääny vääntämättä, jos olis se rajotus.

Se poistettiin joku aika sitten, kun pahin vääntö oli takana.

Se oli vaimennettu joskus. Sitten se avattiin.

Mä en tiedä onko vaimennus se ratkaisu. Musta ainakin on hyvä, että saa keskustella ja muokata omia typojaan (itelle akuutti).

Missä tahansa ketjussa on sama riski, jos ensin väittää faktana jotain mikä sitä ei ole ja sitten päälle vielä uhriutuu. Tuo aihe toki vain on mielestäni yhteiskunnallisestikin jo niin tärkeä, että mielelläni tartun sellaiseen tietoon, joka paikkaansa ei pidä.

Mutta vasta viimeinen viesti sai minut antamaan palautetta, mutta samalla annoin sitten koko absurdista keskustelusta (minun näkökulmasta).

2 tykkäystä

Koronan suhteen ei kannata ikinä tuudittautua, että nyt helpottaa. :grin:

2 tykkäystä

Vähän jo innostuin, että onko ruuvattu perjantai-illan kunniaksi saluunan ovet irti ja jaettu sheriffin toimistolla ammuksia koko kylälle.

9 tykkäystä

Jos haluatte kunnon tykitystä korona-keskustelusta niin ilvesfoorumille katsomaan ketjut Liiga & koronavirus ja Moderaattoreiden toiminta, natsi- ja Pohjois Korea -kortit heitetty.

Sieltä ehdittiin jo tänään poistaa kokonaan varsinainen koronaketju, kun oli sen verran kovaa settiä yhdeltä käyttäjältä muutama ilta.

4 tykkäystä

En vieraile siellä, mutta pakko kysyä: lähtikö siis salaliittoteoriat lapasesta vai moderaattorien toiminta?

1 tykkäys

Salaliittoteoriat.

2 tykkäystä

Tuli myös luettua kyseistä ketjua meirämpualella ja aikamoista huttuahan siellä keiteltiin. Itse koitan pidättäytyä koko keskustelusta kun tiedän, että oma asiallisuuteni lentää romukoppaan kun saa ruveta vääntämään asioita ratakiskosta.

1 tykkäys

Kyllä tälläkin palstalla koronaketju lähtisi tod.näk. kovalle laukalle, jos meillä ei olisi @iceman ketjun isäntänä.

10 tykkäystä

Kiitos @MVP – juuri tällaisia poikkeuksellisia bongauksia tarvitaan ja niillä on arvoa/hyötyä!

22€ on markkinoiden halvin CC ja vieläpä Ultra-mallia. Ostin pois ja vanha v1 vapautuu kierrätykseen. En olisi tuota huomannut ilman nostoasi.

5 tykkäystä

@Oijennus

”Mutta jos ei kirjoittajat ymmärrä kiekkoa, niin en voi auttaa…”

Yo. lause on lainaus sinun tekstistäsi Patrik Virran keskusteluun liittyen. Nostan tämän nyt esille, kun asia on ajankohtainen. Puhelin ei antanut tällä kertaa tehdä suoraa lainausta.

Olen joskus törmännyt viesteihisi mm. itseeni liittyen - tai niin ne ymmärtämyt - että et pidä siitä, että muita kirjoittajia arvostellaan/ kritisoidaan/ väheksytään.

Yo. lauseella kuitenkin teet tätä itse. Ko. pelaajan ketjun kommettissa juuri tuonyksittäinen lause on täysin merkityksetön. Perustelet muutoin asiaa hyvin. Tällä kuitenkin haluat kertoa oman ymmärryksesi tason.

Vaikka ko. ketjussa olemme samaa mieltä (henkisesti, koska en ole sinne kirjoittanut) emme jaa siltikään puolutuspelaamiseen (sinun mainitsemasi oma ekapertiisisi), pelaamiseen tai edes pelitaktiikkaan liittyvistä asioista täysin yhteneväisesti näkemksiä. Silti pystyn itsekkin sanomaan hyvällä omalla tunnolla, että lötää on tullut pyöriteltyä ja nähtyä. En siis esim. näissä tapauksissa suoraan purematta niele omaa osaamistaai kiekon suhteen. Sitä voi olla, tai olla olematta.

Eli siis, jokainen kokee ymmärtävänsä varmaan lätkästä paljon/ enemmän/ vaihdellen. Sarkasmina tuo menee, mutta toisaalta olen havainnut historiassa sinunkin ”ärsyyntyvän” tai tarttuvan tuohon sarkasmin koukkuun.

11 tykkäystä

Myönnän.

Huomaatko sen, että myös sinä teet ihan samaa?

Varmasti teen. En ole siitä kuitenkaan muita ennen tätä ripittänyt.

Sinä olet, minuakin. Ja jännän defenssin iskit sen sijaan, että ”pointti otettu”. Välitunnilakin oli aina se joku joka löi aina eka :sweat_smile:

1 tykkäys