Tämä taisi lähteä minun vitsistä ja missään nimessä ei ollut siihen vitsiin @Oijennus sta tarkoitus edes sotkea. Mm. Siksi äänestin itseäni.
Kaikki tyynni, mä olen yleisesti vähän hämmentynyt että kun yrittää saada jengiä ajattelemaan isoa kuvaa ja posia, on tinunnokassa. Ja saada jengiä olemaan rakkaan seuransa tukena silloin, kun ne sitä tarvii. Helppo kaikkien on aina maalien/ voittojen jälkeen tuuletella. Vaikeuksien jälkeen maalit/ voitot maistuu vaan paljon paremmalta. Itse uskon edelleen, että tässä käy hyvin.
Tunnen @Oijennus henkilökohtaisesti. Hänessä ei ole tippaakaan ylimielisyyttä ihmisenä. Tai itsekkyyttä.
Hän mm. mahdollisti omalla rahallaan yhdelle nuorelle fanille pelit, kausikortin muodossa. Lisäksi hänellä oli iso rooli Ketään ei jätetä yksin projektissa. Hieno ihminen.
No mutta ei silti tarkota etteikö voi olla foorumilla ylimielinen. Ainakin on kova puhumaan mutta teoista en tiedä. Eikä se ole sattumaan että sama kaveri on jatkuvasti jonkun kanssa vääntämässä.
Pikkasen lähtee nyt keulimaan Kekellä. Se ettei kaikki vastaa/reagoi sun viestitykityksiin, ei tarkoita etteikö siellä olisi sellaisia juttuja missä puhut asiaa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, eikä ehkä joka asiaan tarvitse kommentoida. Ihan tarpeeksi täällä näkee “samaa mieltä” viestejä ilman uutta sisältöä. Kannattaa ehkä kirjoittaa omasta puolesta, ja jättää nämä yleistykset pois. Ei sit tarvitse tuollaisia äänestyksiäkään.
En mä oleta, että jengi vastaa mulle. Tai pitää mun tavasta kirjoittaa.
Pidän ironisena sitä, että tavallaan on ”hyväksyttävämpää” olla teilaamassa Tapparaa tai sen edustajia hieman kyseenalaisin väittein. Väittein mitä ei pysty todistamaan mitenkään. Ja jos tässä asiassa on eri mieltä ja ylipäätään kehottaa pohtimaan omaa fanitustyyliään ja apua Tappralle tässä prosessissa, niin itse joutuu maalitauluksi. Sen näen ironisena.
En tiedä keuliiko minulla. Jokainen saa voimansa jostakin ja itse en negatiivisuudesta sitä kykene ammentamaan. En hallitse palstaa, mutta jos tylytys on yleisesti hyväksyttävämpää kuin ”tylytyksestä huomattaminen” on antini palstalla kovin vähäinen. Siis palstan ei tarvitse muovautua minun tahtooni enkä minä määrää täällä, mutta kovin on jännä ilmapiiri täällä.
Ja siinä negassa on se ilkeä puoli, että se ruokkii itse itseään. Kohta palstatotuutena pyörii vaikka Tapolan lusikkasija Seipään nielennän EM-kisoista.
Kummeksun vain kovasti tapaa, missä asiaton kirjoittelu seuran edustajista saa enemmän hyväksyntää kuin siitä huomauttaminen. Sen sijaan, että kritiikin tyyliä muutettaisiin. Ja vaikka @Oijennus antoi minulle rapaa, niin tässä kohtaa sanon, että esim. pelillisssä asioissa hän sentään pyrkii pitämään katseen kiekossa ja perustelee omat kantansa. Yksi ainoa lause häneltä pisti silmään.
Tässä taas asia irtoaa kontekstistaan. Onko Esim. Tapolan elekielen ja olemuksen liittäminen Tapparan peliesityksiin Tapparan kannattamista. Tai kirjoittaa faktana ”Pelaajat ei edes yritä”? Jos tätä lähtee oikomaan, ettei noita voi faktaksi tietää, saa kuulla itsr paskaa.
Ikäänkuin paskan määrä olisi vakio, mutta jostakin se on pakko vain kirjoittaa?
Mä kirjoitin tovi sitten hänen yhden lauseen olevan ylimielinen. Hän kertoi tänään minun olevan kirjoituksissani ylimielinen. Tämä kaikki, koska mä kehotin ihmisiä miettimään miten voisi rakentavammin olla Tapparan tukena. Ja miten ihmeessä kaikesta kaivetaan se negatiivinen esiin.
Tämän @Oijennus sitten rinnasti minun hänelle antamaan palautteeseen, missä olin hänen kanssaan kovasti tässä osiossa erimieltä. Sitten sain kuulla, että mulla lähti toisaalla laukalle, vaikka juuri kukaan ei tunnu nyt kirjoittajista ymmärtävän mun pointtia vaikka kuinka eri tavoin koitan sitä tuoda esiin.
Toisaalta voi olla palstalle ehkä hyväkin, että mietitään yleistä linjaa: saako pelaajista/ valmennuksesta kirjoittaa mitä vaan, mutta me kirjoittajat olemme arvosteluilta/ kritiikiltä vapaat?
Ja siis ymmärtäisin, jos tuo pessimismi rajoittuisi vain tappioihin, mutta voitotkin on ”väärin voitettu”.
En meinaa rajoittaa. Yleisen luettavuuden kannalta olisi kiva lukea argumentaatiota tai edes suurin piirtein faktoissa pysyvää kirjoittelua. En tiedä onko tämä Tapolankaan ajojahti aivan ansaittua. Varsinkaan, kuin myös hänen edeltäjästään kirjoittelu liikkua aikalailla samoissa aihepiireissä.
Ei minulle tarvitse laittaa mitään faktana. Mutta en tiedä, miksei saisi asioista huomauttaa, joita ei pysty todentamaan mitenkään?
Ja edelleen: toivoisin kirjoituasun ja argumentaation olevan tasolla, missä sama asia voitaisiin sanoa live- keskustelussa henkilölle itselleen. Vai mitä ihmiset itse on mieltä, menisivätkö esim. Jupelle kertomaan ettei osaa valmentaa/ ymmärrä lätkästä tai että esiintyminen on täyttä shaibaa? Vaikka olisi eri mieltä pelin tasosta, silti voi arvostaa yleisiä tapoja eikä luottaa nimimerkin tarjomaan anonyymiyteen.
Äärimmäisenä esimerkkinä: jos edellä mainittu retoriikka on hyväksyttävää, toivon ettei esim. Tapparalle tulisi koskaan valmentajaa joka vaikka kärsisi änkytyksestä. Tappioputkessa se olisi “syy”, koska pelaajien mielestä uskottava valmentaja on sujuva. Ja tällöin änkytys olisi palstalla aivan vapaata riistaa, vaikkei liity peliesityksiin millään muotoa (välttämättä).
Olen muissakin ketjuissa kritisoinut mm. hallituksen ämmittelyä jne.
Mutta koska on huolissaan seurasta, toisin kuin kuin vaikka ilmeisimmin minä, saa retoriikka ollakin tylyä.
Tällä yhteisöllä on kohta taas synttärit, taitaa olla kuudennet. Aikoinaan kun tätä tunkattiin oli yksi iso päätös jättää siirtämättä .infon viestiarkistot ja aloittaa puhtaalta.
Yksi syy oli se että keskustelun yleinen henki oli mennyt erittäin negatiiviseksi. Syy oli se että Tappara pelasi loistavia kausia, mutta hävisi finaalit. Kirsikka kakkuun oli kansan suosikki Ville Niemisen jääminen ilman sopimusta ja siirtyminen Dufvan perässä Lukkoon. Noh, tämän jälkeen Tappara voitti kaksi mestaruutta ja Nemo istuu hallin lehtereillä -rotsi päällä.
Nyt on ilmassa vähän samaa. Odotusarvot ovat tapissa ja tulos vaihtelevaa. Maksavalla asiakkaalla on oikeus valittaa tai kehua ja kuten markkinointimiehet tietävät, haukut leviävät 8x voimallisemmin.
Onko kausi ollut haastava? Kyllä
Onko kotipelien tuote kunnossa? Ei
Onko mitään vielä hävitty? Ei oikeastaan
Mielestäni paniikkinappulan painaminen on vielä turhaa. CHL-tavoite on elossa ja asetelmat erittäin hyvät. Liigassa on haasteita, mutta vielä korjattavissa olevia, jos saataisiin edes kohtalainen voittoputki. Onneksemme kukaan vastustajista ei ole vaikuttanut niin ylivertaiselta etteikö niitä voisi paras seitsemästä voittaa - erikoisen tasainen kausi.
Malttia nyt vähän ja kohtuullisuutta kommentointiin. Itse lähden siitä että playoffit pitää alkaa kotiedulla ja lopullisena tuloksena finaalipaikka. Urheilussa on niin paljon satunnaisuutta että mestaruutta ei voi vaatia.
Mitä enemmän tulos jää näistä, sitä enemmän on paineta tehdä muutoksia, kesällä. Täksi kaudeksi on uusittu pakisto, kapteenisto, ulkomaalaiset ja halli. Tapola on siis saanut paljon. Kevät näyttää mitä hän saa niistä irti. Antakaa aikaa.
Olen huolissani, aina pitää olla huolissaan sanoi eräs merkittävä valmentaja. Ja olen itsekin välillä ihmetellyt lähinnä apuvalmentajia kohtaan esitettyä henkilökohtaisuuksiin menevää arvostelua.