Palautetta kanssakeskustelijoille

Palautetta: Väärä ketju. Ei selitettävää

1 tykkäys

Tämä on kohta palstan suosituin ketju. En ole varma oliko se visio ja tavoite.

5 tykkäystä

Poistin kaikki edeltävät viestini tältä päivältä tästä ketjusta. Se on mautonta, mutta näin joskus käy.

@ljpp käsittääkseni lopulta sinulla on aika iso rooli siitä mitä haluat tälle palstalle.

@Virvelia_kainaloon on noita ennenkin kesken keskustelun poisteltu. Tuo keskustelu tässä ketjussa ja näillä argumenteilla, ei olisi ihan hirveästi auttanut minun huonosti argumentointia asiaani.

1 tykkäys

Turhaan poistelit, saatiin hyvää pohdintaa.

1 tykkäys

@Nuti kirjoitit seurantaketjuun “Hakkiksen” laitataklauksesta. Oletan että kyseessä Hakanpää. Itselle ainakin suurin osa pl. Tappara, pelaajien lempinimet jää aukeamatta. Joten varaudu ainakin kyselyyn silloin tällöin, jos lempinimiä lipsahtaa! :blush:

4 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Pilkunviilaus- ja yhdyssanaketju

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Pilkunviilaus- ja yhdyssanaketju

Sitten se tuli kyllä aika väärään ketjuun. Palauteketju on parempi paikka sille.

Joten voidaan jatkaa täällä.

En tosin tästä edelleenkään ymmärrä, mikä ongelma on voimakkaissa mielipiteissä. En siis koe minkäänlaista pistoa sydämessä tästä palautteesta. Voimakkaat mielipiteethän ovat jokaisen keskustelun vahvin eteenpäin viejä. Jääkiekkoaiheissakin voimakkaat mielipiteet vievät eniten keskustelua eteenpäin - ja en minä ainakaan suutu siitä, jos jonkun mielipide on se, että pystysuunta for life. Tiedän toki samalla, ettei se toimi, mutta ymmärrän sen mielipiteen ihan hyvin.

Kyseenalaistan siis toistamiseen sen, että miksi sinä - tai kukaan muukaan - yrittää siirtää tämän asian kirjoittajan vastuulle? Mielipiteen arviointi ja faktapohjan arviointi on yksiselitteisesti lukijan tehtävä - kirjoittaja kirjoittaa, mitä kirjoittaa. Jos se on asiallisesti kirjoitettu ja pyritty edes jonkinlaiseen perusteluun niin sen jälkeen vastuu siirtyy.

Jos tämä tapa toistuvasti ärsyttää - tai jonkun toisen mielipide ärsyttää - niin silloin minä siirrän aivan surutta vastuun lukijalle enkä tunne siitä huonoa omatuntoa. Hyvin olemme mahtuneet @S.T kanssa tänne foorumille, vaikka molemmilla taitaa olla yhtä mustavalkoiset näkemykset ja yhtä vahvat mielipiteet - aivan toisessa päässä toisistamme.

Uskon, että monet muutkin mahtuvat samaan. Siirrän siis vastuuta härskisti lukijalle, ja raskaasti.

Jos taas isken härskisti ns. vastapalloon takaisin niin on aika härskiä vaatia joltakin kirjoittajalla tieteellistä faktaa perusteluiksi, samalla, kun hyväksyy osan onelinereista faktoina, kun myötäilevät omia näkemyksiä yleistotuuksina.

Jotta kukaan ei suutu korostan tässä lopussa vielä poikkeuksellisesti sitä, että tämä on nyt sitten minun mielipiteeni eikä mikään fakta.

2 tykkäystä

Pieni varoitus BlueOval. Kun kopioit tänne koko jutun, syyllistyt tekijänoikeusrikkomukseen. (ja vielä vakavammin, kun et mainitse lähdettä). Jos näitä alkaa tulla tänne paljon niin joku puuttuu asiaan. Viime kädessä palstan sisällöstä vastaa tietysti palstan ylläpito, joka ei varmaan halua, että pahimmassa tapauksessa sivu suljetaan tekijänoikeusrikkomusten vuoksi.

Mediat haluavat maksun tekemistään sisällöistä, koska toimittajille pitää maksaa palkkaa. Ja varsinkin viime aikoina mediat ovat alkaneet olla todella tarkkoja tästä asiasta. Myös maksumuurit tiukentuvat koko ajan.

9 tykkäystä

Lähtökohta on, että käyttäjä itse vastaa tänne tuottamansa sisällön laillisuudesta.

§1. Lainsäädäntö

Tappara.co -keskustelupalstalla noudatetaan Suomen lakeja. Rekisteröitynyt käyttäjä on itse laillisessa vastuussa siitä, mihin tarkoitukseen palstaa käyttää ja mitä sen välityksellä julkaisee. Erityisesti käyttäjiä muistutetaan ottamaan huomioon tekijänoikeuslaki, koskien mm. palstan ulkopuolelta tehtyjä lainauksia. Tappara.co:n palvelin sijaitsee Saksan Frankfurtissa, joten palsta on Saksan ja EU:n yleisen lainsäädännön piirissä.

Päätettiin nyt kuitenkin poistaa tekijänoikeuksia rikkova sisältö, vaikka mitään sellaista velvoitetta meillä ei varsinaisesti ole. Tuon sääntöpykälän yksi ensimmäistä virkettä viesti rikkoi.

Itse asiassa ylläpitäjällä on velvoite poistaa tällaiset viestit.

Keskustelupalstan ylläpitäjä ei ole vastuussa kirjoitettujen viestien sisällöstä, mutta lain mukaan ylläpitäjän pitää valvoa keskustelupalstaa ja aina poistaa viipymättä vääränlainen viestintä.

1 tykkäys

Ei laitella enää noita Aamulehden juttuja.

Parin asian osalta joo, mutta tekijänoikeudet eivät tietääkseni kuulu niihin.

Tällä hetkellä Suomen laissa ylläpitäjän vastuu koskee vain kiihottamista kansanryhmää vastaan, sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa tiedon levittämistä ja varauksin väkivaltakuvauksen levittämistä. Kyseinen vastuu koskee kaikkia toimijoita yksittäisen profiilin ylläpitäjästä keskustelupalstan ylläpitäjään. Lisäksi jokunen aika sitten tuli voimaan hieman hullunkurinenkin alkoholilain muutos, jonka mukaan alkoholin parissa toimivien pitää poistaa kehuvat ja ylistävät kommentit tuotteistaan myös somessa.

Nyt pitää antaa kehut ja kiitokset @rizka’lle vastauksesta äänestyslinkkiä koskevaan valitukseeni. Vastaus ylitti kaikki odotukseni.

2 tykkäystä

Ihan ok:han tuo postauksesi olisi ollut, jos olisit maininnut lähteen? Älä moisen takia lopeta, vaan ota opiksesi!

Ei täällä liikaa ole porukkaa, jotka näkevät vaivaa meidän eteen!

5 tykkäystä

Paljonko saa lainata jo kertoo lähteen?

Tällä palstalla @ljpp on kertonut, että koko tekstin lainaaminen ei ole soveliasta. Olen itse yrittänyt tiivistää lainauksen oleellisiin kohtiin ja alle 50 prosenttiin.

7 tykkäystä

@S.T on esimerkillinen linkittäjä ja referoija. Siitä saa hyvän mallin. Hommahan perustuu tekijänoikeuslakiin, eikä meikäläisen oikkuihin. Koko tekstin lainaaminen on luvaton kopio ja sen uudelleen julkaisu. Sitaatti taas on sitaatti ja niitä saa tehdä.

4 tykkäystä

@Obelix pistä seuraavan kerran toiselle käyttäjälle osoitettu palaute tähän ketjuun. Keskustellaan itse aiheissa itse aiheesta.

1 tykkäys

Iso kiitos kaikille videoklippien vääntäjille. Erinomaisen hienoa työtä varsinkin nyt kun Telialla on tämä puoli hommasta vielä hakusessa.

9 tykkäystä