Palautetta kanssakeskustelijoille

Kyllä siellä oli ihan viimeisimmissä viesteissä aitoa huhuakin.

Mutta antaa ihmisten jauhaa. Turha noihin ketjuihin on oikeasti mitään sisäpiirin tietoja hirveästi odotella.

Kirjoita nyt herranjestas erisnimet isolla.

1 tykkäys

En viitti

Minä en viitti katsella tuollaista kirjoitusasua ja asennetta, joten katsotaan ensi viikolla alkaako sujumaan vai pitääkö sinun etsiä joku toinen kiekkoyhteisö.

36 tykkäystä

Meikältäkin posia kyllä kirjoittajalle @Torma
Kiihkotonta ja pohdiskelevaa viestittelyä viestin aiheeseen. Muutenkin aika loistavia viestejä on herralta luettavissa, mm korona ketjussa.

Järkevä ja sellanen tyyli joka

1. Ei yliammu tai ylidramatisoi
  2. Pysyy viestiketjujen fokuksessa
  3. Auttaa keskustelua eteenpäin tuomalla näkökulmia esille
  4. Ei politisoi tai polarisoi liikaa
  5. Ei provosoi
  6. Hyviä ytimekkäitä viestejä, ei tarvitse aina olla 1 hehtaarin esseetä

Hyvää kirjoittelua!

10 tykkäystä

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Tosta voit tutkia todellisuutta. Mutta, sun on tietenkin jostain syystä (poliittisesta syystä?) vaikea myöntää se, että ollaan myös onnistuttu.

Samoin sinäkin voit näköjään jatkaa tuota naurettavaa linjaasi korona ketjussa. Alkaa tuo räksytyksesi ja provosointisi ottamaan ainakin itseäni päähän, mitä tahansa tapahtuu, niin olet aina valittamassa ja syyllistämässä. Mikään ei ole koskaan hyvin. Koska hallitus.
Politiikka ketju lienee muualla, vaikka kovasti koitat saada keskustelusta poliittista.

No, tossa sulle iltapalaksi vähän tilastoja, jotka sattuu olemaan maailman parhaat meidän kohdalta. Ehkä olemme tehneet myös oikeita päätöksiä.
@taakka

Googlettamisen barometreistä jätänkin sinulle. Pieni tutkiminen lienee paikallaan.

8 tykkäystä

Sitä onnistumista ei varmasti punnita huhtikuussa 2020 vaan sitten kun pandemia on ohi. Palataan sitten asiaan.

1 tykkäys

Jatka sinä valittamista ja provosoimista kuitenkin :+1: sen sinä kyllä taidat aivan mainiosti.
Ehkä voisit joskus kuitenkin lukea noita uutisia, joita linkkailet. Tulkitset niitä aika hauskalla tavalla.
Sulla on varmasti ratkaisu kaikkeen, etkä koskaan tee mitään virheitä yllättävissä kriiseissä.

Aivan naurettavaa puhetta. Toivottavasti sinäkin aukaiset joskus silmäsi.

5 tykkäystä

@ljpp tietää sen, että minulla ei ole lapsia. Valitettavasti hän ei tiedä sitä, että ihminen saattaa ymmärtää asioita myös ilman lapsia. On jopa hälyttävän huono viesti ihmiseltä joka ylläpitää palstaa.

4 tykkäystä

Se että minulla on tämän palstan serverin avaimet ei poista minun sanan ja mielipiteen vapauttani täällä tai muualla.

Sanoin moneen kertaa kriisien korostavan eriarvoisuutta. Tämä on varsin universaali ilmiö. Toisaalta tämä päätös eriarvoistaa uutta ihmisryhmää, eli korkean riskikertoimen lapset ja vanhemmat. Kenenkään yksittäinen näkökulma ei ole se ainoa oikea – ei minun eikä sinun. Kivikovia faktoja tähän ei ole kellään, ei edes THL:n johdolla.

5 tykkäystä

Hetkinen. Mitäs provosoinnista sinä oikein puhut? Ei kai jokaisen tarvitse tykätä jokaisen palstalle kirjoittamasta viestistä.

Sinä vetäisit nyt poikkeuksellisen herneen nenääsi.

Onko oikein, että toit keskusteluun mukaan sen, että onko minulla lapsia vai ei? Varsinkin, kun tiedät vastauksen. Minusta tuo ei ole ok, mutta turha liputella sinun viestejäsi.

Oli vähän kuin löisi kaveria vyön alle.

6 tykkäystä

On tämäkin mielenkiintoista, ettei tätä hetkeä tavallaan sinun mielestäsi “lasketa”.
Monessa valtiossa tämä tauti on lähtenyt täysin hanskasta viikoissa ja kuolleita on tullut valtavat määrät.
Mutta siirretään tuomion totuutesi sitten myöhemmälle ajalle. Pääsetkin käyttämään tämän tilanteen pakollisesti tekemää vahinkoa mainiona keppihevosena. “Tuskin malta odottaa”.

Näe sinä maailman palavan. Koska hallitus.
Minä nään, että tilanne on hoidettu tähän asti hyvin.

Esimerkiksi tästä. Onhan tuolla sinulta muutakin soopaa vaikka kuinka, mutta nyt ajattelin ottaa nämä spedeilysi esille, koska kieltämättä en enää jaksanut tuollaista perustelematonta ja ketjuun täysin kuulumatonta roskaa lukea. Jos nuo ovat sinun alustuksesi linkkaamaasi uutiseen, niin onpa vähäiset eväät tarjota tueksi. Koita vähän edes asiallisesti alustaa uutisia.

Tää on vähän sama, kuin työmailla. Johtajatkin voivat välillä miettiä mitä suustaan päästävät.

2 tykkäystä

Katselin a-studion ja oma käsitykseni vain vahvistui. Hallitus on määrännyt että nyt tehdään näin ja näin mutta mitään suunnitelmaa käytännön toteutuksesta ei ole.

Tässä on kyseessä kuitenkin kaikista tärkein asia eli lapset.

Mutta sinä voit aivan rauhassa jatkaa hallituksen fanitusta koska mitäpä se minulle kuuluu.

Aiheeni antaa palautetta ei ollut hallituksen fanitus, vaan nuo sinun tekstisi.
Voit jatkaa rauhassa puusilmäilyä, syyttelyä,provosointia, tappiomielialaa ja huonoja alustuksia linkkauksiisi.

En ottanut kantaa mihinkään muuhun palautteessani. Epäonnistunut yritys kääntää keskustelua muualle. Mutta jos koittaisit vähän muuttaa tuota tyyliäsi?
Jättäisit nuo provosoimiset pois ja pysyisit aiheessa, turhaan hämmennät tuota muuten laadukasta ketjua.

3 tykkäystä

" “ Opetusta voidaan Marinin mukaan järjestää vuoroissa ja kouluissa voidaan käyttää muitakin tiloja kuin luokkahuoneita, jotta opetusryhmiä voidaan pitää erillään. ” Lainaus on linkin tekstistä."

Tässähän ajatellaan nimenomaan myös lapsia! Ei hyvänen aika.
Mikään ei vaan sinulle riitä. Etkä tahdo ymmärtää, että tilanteen mukaan on elettävä ja mukauduttava. Hallitus ei vaan voi toimia esim perustuslakia tai lasten perusoikeuksia vastaan, jos sille ei vaan nähdä edellytyksiä. Mä en ymmärrä, miten näin perustavanlaatuisia asioita ei tajuta. Pakko vaan päästä möyhöön. Mutta tämä nyt riittäköön tällä erää.

1 tykkäys

Voisitko jäsennellä kritiikkisi jotenkin järkevästi niin voin sitten vastata siihen. Nyt tekstisi muistuttaa lähinnä viisi vuotiaan itkupotkuraivaria jonka syystä ei saa kunnolla tolkkua.

Itse en keksi purkaukselle muuta syytä kuin hallituksen kritisoinnin joka on kai vielä sallittua.

Ihan jäsentelin kunnolla tekstini ja aiheeni.

Uskomatonta näsäviisastelua.
Ongelma näyttäisi olevan sinussa ja sinun kyvyssä ymmärtää lukemaasi, kuten tuon uutisen kanssa, jota et selvästi ollut lukenut / ymmärtänyt. Huolestuttavaa, sillä uutinen oli kovin lyhyt.

Ongelmia näyttäisi olevan myös kyvyissäsi ottaa kritiikkiä vastaan.

No, sun kanssa keskusteleminen on vähän kuin poraisi porakoneella itseään polveen.

1 tykkäys

Kyllähän minä otan kritiikkiä vastaan mutta ei se minuun välttämättä kauheasti vaikuta koska sen verran on itselläni kilometrejä takana että tiedän etten voi kaikki miellyttää.

Mutta eiköhän me nyt tehdä vaikka sovinto tämän asian tiimoilta ja jatketaan eteenpäin. Parempi kai se laiha sopu kuin lihava riita.

1 tykkäys