Palautetta kanssakeskustelijoille

Ihan rohkeesti vaan jos tarttee palautetta antaa, ei kai täällä kukaan pure. :smiley:

(Tuli siis ilmotus että mut on mainittu tuossa postauksessa, pahoittelen jos se oli vaan joku virhe tms.)

2 tykkäystä

Ai, juu meinasin vitsailla että sinun kausaripaikan melkein viereinen tosifani taitaa kirjoitella palstallakin. :sweat_smile:

1 tykkäys

Yhdyn edellisiin mielipiteisiin, on kyllä raskasta luettavaa tämä foorumi ollut viime aikoina. Nyt oon keskittynyt vaan nastarenkaat vs kitkarenkaat ja sellasiin ketjuihin, mutta aina tulee vahingossa mentyä jonkun pelaajan viestiketjuun tai vastaavaan. Täällä taitaa kaikki olla entisiä huippukiekkoilijoita, ammattiurheilijoita tai sm-tason valmentajia kun on niin selvät mielipiteet pelaajien ja joukkueen toiminnasta ja varsinkin että mikä siinä mättää ja mitä pitäisi tehdä toisin. Ja tietenkin että mitä on tehty väärin, vaikka eihän koko joukkueen tekemisestä oo tietääkseni faktaa heittää kuin joukkueeseen kuuluvilla. No, nyt onneks vähän helpotti tämä tuskä kun pääsi avautumaan. :smiley:

5 tykkäystä

Minuakin hiukan harmittaa tuo negan määrä. Minäkin olen sitä tänään antanut, mutta monessakin topicissa täällä on sellainen ongelma, että jäädään jappasemaan ja jankuttamaan asiaa, kun se pitäisi pystyä parilla kommentilla tekemään selväksi. Tuo tuli hyvin esille siinä Villen twiittitopicissa, jota pyysin lopettamaan. Syy siihen oli juuri tämä, ei minun jumalallisuus eikä ylimielisyys vai mikä se oli. Jokainen voi käydä laskemassa oman kommenttimäärän, ja jos se on yli 2, niin peilin eteen. Tämä nyt vaan on minun tajunnanvirtaa., eikä kellekään erikseen vaan meille kaikille, minullekkin. Anteeksi.

12 tykkäystä

Mulla oli siellä yli kaksi kommenttia. No, menin peilin eteen. Ei tarvinnut hävetä. :slight_smile:

Noita ketjuja ei ole muuten pakko lukea. Itsekään en lue seurantaketjua juuri lainkaan, kun en pidä siitä.

4 tykkäystä

Kyllähän tuolla ihan rakentavaakin keskustelua monelta osaa on. Eikä se minun mielestä silloin ole negaa, jos osa ihmisistä on huolissaan ja miettii asioita mitkä pelissä ei toimi ja mitkä toimii. Ei kaiken tarvi aina olla niin mustavalkoista :slightly_smiling_face: Ja eiköhän tällä palstalla kuitenkin melkein kaikilla ole yhteinen toive ja usko siitä, että Tappara menestyy tälläkin kaudella! Ja sitten vielä, kun jokainen meistä on erilainen ja lähestyy vaikeina hetkinä eritavalla asioita, kuten myös hyvinä. Itse näen “negailuna” sen, että yleisesti vaan sanotaan että joku on paskasti, mutta ei osata perustella tai keskustella siitä omasta näkemyksestä. Sama, kun on nähty myös voittojen aikana, että lynkataan jotain yksittäistä pelaajaa yksittäisestä virheestä, se on mielestäni “negailua”. Takavuosina esim. Juha Metsola sai kohtuuttomasti kuraa niskaan palstalla, mielestäni aika paljon aiheetta. Eiköhän tässä kauden mittaan ala taas kääntyyn enemmän posin puolelle nää keskustelut​:+1:

2 tykkäystä

En ajatellut isommin tulla vänkäämään enää, mutta harmittaa nuo kommentit, että jos nyt kritisoi, niin ei saisi sitten myöhemmin olla hyvillään, jos joukkueella menee paremmin. Ihan turha täällä minusta on pestä mustaa valkoiseksi. Jos pelit menee vihkoon, niin eiköhän silloin jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla voi keskustella, että mikä menee vikaan, no? Toki myös ne tyhjänpäiväiset “kaikille kenkää”-jutut voi jättää omaan arvoonsa.

Mut hei, in the end, sä oot niin hyvä kuin sun viimenen peli.

Ja pahoittelut, jos jollekin on tullut besserwisserimäinen vaikutelma jostain viestistäni (tai tästä). Ihan mielipiteillä täällä mennään. Ja varmaan on tullut jotain ristiriitaisuuksia sun muita -
keskustelu kun kuitenkin on spontaania verbaalista kanssakäyntiä, eikä näitä juttuja mietitä minuuttitolkulla. Tässäkin taisi jo olla pienimuotoinen kehäpäätelmä. No, tästä ei enempää. Palaan ääneen, kun huomisen kokoonpano julkaistaan.

E: Rivittyipä viiva oudosti.

10 tykkäystä

Muille ketjuille paitsi tälle sopis mun mielestä sellanen ajatusmalli, että jos et pysty sanomaan mitään positiivista niin älä sano mitään. Mun mielestä kritiikkiin kuuluu aina tuoda jotain positiivistakin esille, muuten se rakentava puoli kritiikistä menee ihan harakoille jos sellaista nyt onkaan ollut. Näin opetettiin joskus varalassa kun kurssitin itseni valmentajaksi, ja siittä olen yrittänyt pitää kiinni. Just tämä nyanssi puuttuu n. 90% viesteistä täällä. Mutta no, jokainen tavallaan. Ehkä mun vaan kannattais vältellä noita joitakin viestiketjuja ihan tosissaan. :smiley:

2 tykkäystä

Kaunis ajatus ja kieltämättä paikkansakin pitää, mutta ei se vaan foorumilla toimi. Ei kenenkään tehtävä täällä ole opettaa tai valmentaa, mielipiteitä täällä vaihdetaan. Täällä vaihdetaan mielipiteitä ja niistä jokainen luo oman mielipiteensä. Jos kaikki olisivat samaa mieltä, keskustelu olisi tylsää. Ymmärrän hyvin että negatiivisuus harmittaa, mutta ei yltiöpositiivisuuttakaan pitkään jaksa.

4 tykkäystä

Niinpä. Peli ei ole hyvää ja se näkyy haulitornille asti. Ongelmat ovat poikkeuksellisen näkyviä, eikä tarvitse olla Sihvonen ne hoksatakaseen. Yksilötasollakin menee alakanttiin - helppo todeta.

Noin. Se on nyt sanottu. En mene toistamaan samaa viiden pelaajan ja Rautakorven ketjuun.

9 tykkäystä

Yhdyn muihin kirjoittajiin, onhan toi peli tällä hetkellä todella tylsää ja myös heikkoa. Sehän harmittaa!

En ole ihan varma onko se enemmän harmittavaa vai huvittavaa, kun oletettavasti aikuiset ihmiset viitsii näpytellä ivallisia/pilkallisia viestejä pelaajista tai valmennuksesta parin tunnin ajan otteluseurantaketjussa (asiallinen kritiikki erikseen). Nyt se vähän naurattaa, yleensä harmittaa.

3 tykkäystä

Ei ole joo tarkoitus valmentaa, mutta sama ajatus pätee ihan mihin vaan keskusteluun missä haluaa tuoda kantansa esille. Jos kertoo pelkästään negatiiviset asiat, tulee ihmisille ihan luonnostaan sellainen reaktio että jos koko asia ei mene omaan laariin niin sanotusti niin rationaalinen keskustelu loppuu siihen ja ihmisille tulee vaan sellainen puolustustila päälle. Myöskään kritiikki ei mene tällä tavalla perille, vaan homma menee vänkäämiseksi. Eikä tarvitse olla edes ylipositiivinen, että saa aikaan ihan oikeaa keskustelua. Sanoo ensin jotain positiivista ja sitten kertoo sen negatiivisen asian ja jos oikeen haluaa hoitaa homman kunnolla niin lopettaa vielä positiiviseen. Niin helppoa se on. Ihan mitä vaan positiivista, kunhan se ei ole selkeää keljuilua. Kannattaa koittaa ihan oikeassakin elämässä.Tietenkin asia on ihan eri jos agendana ei ole alun alkaen ollutkaan luoda rationaalista keskustelua, mutta ainakin toivoisin että ihmisillä ois täällä sellainen tarkoitusperä. Pelien seurantaketjua lukuunottamatta osittain, kun sielä mennään ihan tunteella ja onelinereilla.

3 tykkäystä

Mietin että uskaltaisivatko kertoa samat asiat naamatusten kyseisille henkilöille. Epäilen. :slight_smile:

2 tykkäystä

Hyviä pointteja kyllä sinulla.Mutta ei siitä keskustelusta tule luonnollista jos ei voi sanoa mitä haluaa vaan miettii miten toinen suhtautuu. Kun haluan tuoda pointtini esiin, teen sen niinkuin osaan. Joku tykkää toinen ei. Jos vaikka Peltola pelaa huonon pelin, niin kyllä se pitää sanoa ilman mitään, >> mutta onhan se kapteenien kapteeni korulausetta. Se on totta, että rakentavaakin kritiikkiä pitää osta antaa, esittää ratkaisuja mieluummin kuin hakea syyllistä. Mutta kun tunteella seuraa niin tunteella kirjoittaa, sekin on hyvä muistaa, se tuo parhaimmillaan moninkertaisen riemun, ikävinä hetkinä tunteet puretaan negatiivisuutena. Se on inhimillistä, sitä vartenhan tämä foorumi on. Yhdessä riemuitaan ja juhlitaan, yhdessä myös surraan ja puretaan huonoa oloa. Kyllä sitä kaveria pitää sietää huonoinakin hetkinä.

Pitää pitää, nyt onkin kysymys siittä jos haluaa rakentavaa keskustelua rakentaa. Eikä siinä tarvitse miettiä miten toinen suhtautuu, vaan miettii pienen hetken mitä sanoo ennenkun alkaa mitään negatiivista sanomaan. Siviilielämässä olen kokenut tämän hyvin hyödylliseksi ja esimerkiksi riidat parisuhteessa on aika lähellä nollaa noin vuosittain katsottuna. :smiley: Ja ennen niitä oli paaaaljon. Jos vaikka Peltola pelasi huonon pelin, niin miksi siihen ei vois laittaa samalla vaikka että Jugi on kyllä muuten hieno mies tai jotain? Olet kuitenkin sitä mieltä, niin miksei sitäkin voi tuoda samalla julki kun tuo senkin että hän pelasi huonon pelin. Ja tää mun kritiikki tosiaan koski lähinnä muita ketjuja kuin tota otteluseurantaa, sinne tulee niitä onelinereita pettymyksen hetkellä.

Ei kannata lukea otteluihin liittyviä juttuja tällä hetkellä.

Edelleen hyvin muistan kuinka viime kaudella koitin pitää hyvää mieltä palstalla yllä. Olin positiivinen.

Silloin minulle kirjoitettiin suoraan teksti “vitun mulkku”

Eli kannattaa antaa mielen olla positiivinen ja jättää nuo otteluihin liittyvät ketjut näin syksyllä. Katsotaan sitten keväällä ketkä jaksaa kirjoittaa tänne ja miten…

Vai pitääkö nyt väkisin taas kirjoittaa tarkempaa analyysia jääkiekosta? Mitä olette mieltä @tiedätte kyllä ketkä…

7 tykkäystä

Aika tarkalleen vuosi sitten mentiin samoissa tunnelmissa kuin nyt.
Linkkiä ei tarvitse klikata, koska Solmu Salminen ja otsikosta selviää kaikki.

1 tykkäys

Tästä samaa mieltä pitkälti. Ongelmallisin juttu ei ole se, että kerrotaan mikä mättää. Se on, että vedetään tosi tylyjä johtopäätöksiä ja tehdään ennustuksia, joita julistetaan joka perkeleen ketjussa, mutta joiden takana ei kuitenkaan seistä myöhemmin. Jos sanoo vakavalla naamalla, että “Peltola”/xxx on paskin jääkiekkoilija jonka Maa päällään kantaa ja käskee painumaan ■■■■■■■ Tapparasta mahdollisimman pian, sellaisesta lausunnosta pitää kantaa vastuu myöhemmin. Välillä kun oikein kiukuttaa jutut, tulee mieleen että josko alkaisi älyvapaimpia ennustuksia kirjanmerkitsemään ja tekemään kirjanmerkkikokoelmasta nostoja sopivilla hetkillä. En tee niin, älkääkä muutkaan tehkö.


Yksittäisten pelaajien arviointiin palstalla vaikuttaa ihan liikaa satunnaiset tekijät. Joku yksittäinen kakkossyöttö merkityksettömään maaliin voisi hyvinkin antaa Ojamäelle työskentelyrauhaa. Oikeasti tosi harva täällä kykenee näkemään metsää puilta, kun puhutaan yksittäisten pelaajien otteista. Arviointi perustuu ihan liikaa yksittäisiin (maali)tilanteisiin. Enkä sano tätä sillä, että näkisin itse paremmin. En todellakaan näe; kuulun niihin jotka ovat ihan paskoja skouttaamaan pelaajia. En tunnista heitä kovinkaan hyvin jäältä. Pelaaja kun näkyy Ruudun kuvassa vain murto-osan siitäkin ajasta, jonka on jäällä ja silloinkin numerot ovat vaikeasti erotettavissa. Hallissa voi tuijottaa pelaajaa vaikka kokonaisen vaihdon ajan, mutta mulla harvoin riittää mielenkiinto. Palstalla on muutama kirjoittaja, joiden näkemyksellisyyttä arvostan. He ovat joko minua taitavampia skoutteja tai sitten hemmetin hyviä feikkaamaan. Ihan sama, menee minulle täydestä joka tapauksessa!

17 tykkäystä

Asiallinen arvostelu ok! Mutta… en jaksa ymmärtää miksi määrätyt pelaajat saavat täyttä paskaa potenssiin 2, tai oikeastaan potenssiin 100 jo ennen joka ottelua, ennen ensimmäistäkään luistimen piirtoa pyhättömme jäähän!

Alkukausi on ollut joukkueeltamme odotettua heikompi, myönnetään. Kuitenkin meidän Tappara-kannattajien, sillä niitähän me kaiketi olemme, “työ” ei ole pitää kirvesrintojamme sylkykuppeina, varsinkaan porilaisia, jotka ovat tasan varmaan tulleet pelaamaan meille! Uuteen seuraan sisään pääsy ei ole aina helppoa, eikä sitä ainakaan helpota tippaakaan se mitä tänne joidenkin nega-niilojen näppäimistöltä suolletaan.

Posin kautta prkl!

11 tykkäystä

En usko että tänne kirjoittelu vaikuttaa tuon taivaallista porilaisten peliin. Kirjoittakoon kukin mitä lystää sääntöjen rajoissa. Jankkaamisesta minä en välitä, mutta voin pysyä pois jos liikaa ahistaa. Elämä täällä on pois muualta ja muualta saan aika paljon enemmän.