Palautetta kanssakeskustelijoille

Tämä ei ole henkilökohtaista, minulla ei ole mitään ketään vastaan. Mutta kirjoitit juuri viestin, joka on tyyppiesimerkki siitä mitä yllä käsittääkseni tarkoitettiin. Joku kertoo mielipiteensä ja avaa keskustelun. Toinen tulee ja torppaa sen välittömästi kun ei miellytä. Ei syytä voi lukijalle vierittää, kuten teit.

Täällä on monenlaisia kirjoittajia, ja ymmärtääkseni niin halutaankin?? on myös olemassa vaihtoehto olla lukematta ja kirjoittamatta ketjuun jos aihe ja käsittelytapa ei miellytä. Minä esim. en ole sinut liputuksen kanssa, en liputa ellei viesti ole todella tökerö. Kunnioitetaan vastakirjoittajia, mielipiteitä ja aiheita joista keskustella halutaan. Kenenkään mielipide ei ole parempi kuin toisen, ihan sama kuinka kauan on palstalle kirjoittanut ja kuinka hyviä kavereita sieltä löytyy.

7 tykkäystä

Olen eri mieltä tästä. :slight_smile:

4 tykkäystä

Minä myös juuri korjailin viestiäni.

En lähde tämän enempää vääntämään tästä aiheesta. Jos yhteisö on sitä mieltä, että minun jaaritteluni ei kiinnosta, niin kertokaa suoraan. Turha jaarittelu on turhaa.
Kyllä minä tarvittaessa voin myös jättää tänne kirjoittamatta, jos yhteisö niin haluaa. Tai jos koette, että kirjoitan liikaa aiheesta ohitse tai liikaa omista asioistani, niin sanokaa suoraan.

Haluatteko, että kirjoitan vain jääkiekosta tänne?

1 tykkäys

Toivot suoraa palautetta ja sen annoin. Se palaute koski vain ja ainoastaan yhtä viestiä, ei mitään tekemistä muiden viestien saati henkilön kanssa. Tiedät varmasti itsekin että suurin osa viesteistäsi on hienoa luettavaa ja tykkäystilasto kyllä kertoo yhteisön mielipiteen. Jatka siis täysin rinnoin, mutta ota palaute rakentavana äläkä henkilökohtaisuutena.

3 tykkäystä

Tuota noinniin. Eiköhän tähän yhteisöön mahdu monenlaista mielipidettä ja näihin kysymyksiin ei varmaan moni vastaa. Se että joku / muutama vastaisi, että tekisitpä jatkossa näin tms. niin ei välttämättä oo kovin edustava kanta. Ja suurimmalle osalle asia lienee melko yhdentekevä. :slightly_smiling_face: (mielestäni siis jatka samoin)

Asiasta toiseen, mulla menee turhan paljon toisinaan tunteisiin porukan negatiivisuus. Tappara on ihan hirvittävässä kriisissä koko ajan jne. Onko nää pahimmat negailijat hiljaa menestyksen hetkillä vai hehkuttaako ne muitten mukana, en muista?

5 tykkäystä

Mulla ei mene tunteisiin, mutta ihmetyttää usein tämmönen nillitys. Joku kirjoittaa jotenkin ja sekös on ärsyttävää. Toinen kirjoittaa toisella tavalla ja taas on jollain palkokasvi ylähengitysteissä.

Eikö elämä olisi aika tavalla helpompaa jos kaikki muistaisi, että tähän laumaan mahtuu monenlaista seppää. Turha johonkin yksittäisiin viesteihin on kauheesti käyttää energiaa. Ei joka asiasta tarvi olla samaa mieltä, mutta eriävät mielipiteet voi välillä pitää omanakin tietona. Tai ne voi ainakin esittää rakentavasti.

Tää on kuitenkin huikee palsta ja todella toivon, ettei se ala pilaantua tämmöisten ilmiöiden myötä…

13 tykkäystä

Otetaan palaute vastaan ja jatketaan ravihevosena eteenpäin. :flushed:

Sanon nyt tähän kuitenkin vielä sen, että kun lähdetään antamaan palautetta tietyille kirjoittajille, niin tägätkää suoraan ne kirjoittajat, jotka harmittaa ja kenen toivotte parantavan tapansa tai laittakaa yksityisviestiä heille.

Itsekään en tähän vielä täysin ole pystynyt, mutta voin omasta puolestani sanoa, että olen käynyt monet yksityisviestit läpi eri kirjoittajien kanssa. Yksityisviestein olemme lähes kaikkien kanssa päässeet samalle aaltopituudelle.

3 tykkäystä

Olen miettinyt sitä, että kun kirjoittaa tänne foorumille paljon, niin mukaan mahtuu väkisinkin myös niitä huonompia viestejä. Sen sijaan harvoin kirjoittamalla on varmasti helpompi pitää viestien keskimääräinen taso korkealla, mutta tällöin aktiivisuus puolestaan kärsii.

Aina ei omatkaan viestit mene ihan nappiin. Joskus menee ohi aiheen tai viestin sävy on liian sanotaanko nyt jyräävä, vaikka se ei olisi ollut alkuperäinen tarkoitus. Kirjallisen viestinnän ongelma ylipäätään on, että elekieli ei ole käytössä, jolloin viestien tulisi pikemminkin olla hieman korostetun positiivisia, sillä vaikkapa tylyys nousee kirjallisessa viestinnässä seuraavaan potenssiin. Lisäksi yksi dilemma, jonka kanssa itse kamppailen, on viestien liiallinen minäkeskeisyys, sillä toisinaan tulee innostuttua hieman liikaa :smile:

Mutta kuten @Hende tuossa sanoikin, niin turha näitä nettikeskusteluja on liian vakavasti ottaa. Sitä paitsi ainakin itse tykkään lukea hyvin argumentoitujen erimieltä kanssani olevien henkilöiden näkemyksiä eri asioista, sillä se aina muuttaa omaakin ajattelua. Asiat ovat vain harvoin mustavalkoisia, vaan niitä kaikkia voi tarkastella toisaalta yhdeltä ja toisaalta toiselta kantilta.

6 tykkäystä

Juu tämä olisi hyvä. Mä kuitenkin roikun täällä varmaan vähän liikaakin, ja vähän tuntuisi, että tähänkin koiraan saattoi kalikka kalahtaa, mutta kun ei sanota varmaksi, niin en lähde muuttamaan mitään. Siis sen enempää, mitä yleisellä tasolla voi miettiä tekevänsä.

2 tykkäystä

Tämä. Juuri näin. Zero fucks given. :smiley: :muscle:

Niin. :smiley: Tarkoituksenihan ei ollut missän nimessä nillittää. Yritin itse asiassa tarkoituksella kirjoittaa viestini niin, että siitä olisi vaikeaa kenenkään ainakaan heittäytyä marttyyriksi (siksi en ketään tägännytkään), koska mulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta alkaa internetin keskustelupalstalla sen enempää vääntämään mistään.

Halusin vain tuoda havaintoni esille, ja selvästi se jotain mielipiteitä ja ajatuksia herätti suuntaan jos toiseenkin, eli saavutin tavoitteeni. En ole mikään Ukko Ylijumala, en pidä omia mielipiteitäni tai kirjoitustyyliä parempina kuin muiden, enkä halua ketään sensuroida liputtamalla, tai muutenkaan. Jatkakaa vaan kukin tyylillänne. :slight_smile:

11 tykkäystä

Asia selvä. :+1:

1 tykkäys

132,6k luettua viestiä itsellä, tuskin ihan kaikki ollut pelkkää lätkää. Ehkä kipinäketjun varmaan 200halonhakkuu viestiä nyt alkoi kevyesti kypsyttämään. Oma tuntemus on että jokainen kirjoittaja on kauhean tärkeä, jopa sellainen kuka ei sanallakaan kirjottaisi lätkästä, heille on omia ketjuja täällä. Tuohon “natsoja rintapielissä” hommaan tekee mieli sanoa että minun 137 kirjoitettua viestiä ei nyt ihan kokonaan pyöritä tätä palstaa, että SUURI arvostus Kaikille jotka heittää kroppaa likoon. Välillä mennään metsään, välillä pysytään tiellä. Koirat haukkuu, karavaani kulkee JNE.

11 tykkäystä

Miten ihmeessä @Jocke99 kommentilla voi olla vain pari tykkäystä? Missä on Treppu ja muut?

Tuossa on myös mielestäni malliesimerkki kommenteista, joita minä tällä foorumilla arvostan. Tiivis, selkeä - keskeinen pointti selviää yhdellä luvulla. Pituus kommentissa todella lyhyt, mutta siinä on objektiivinen analyysi aiheesta, miten Tapparan sentterit ovat kauden aloittaneet.

Tällaisia lisää eli positiivista palautetta kanssakeskustelijoille: jos haluat esittää mutua laadukkaasti - esitä se kuten Jokke.

Tuossa siis referenssi ks. viestiin.

2 tykkäystä

Hirveää syylistämistä on tämä nytten! Heti syyttävä sormi osoittaa tähän suuntaan vaikka päivästä toiseen raadan niska limassa oppiakseni puolustamaan maatani. Maata, jota ilman tätä foorumiakaan ei olisi!! JA TÄÄLLÄ VAAN HETI KYSELLÄÄN MISSÄ SITÄ OLLAAN LUUHATTU!!! MISSÄ ON KIITOS JA ARVOSTUS?!?!! !??1?!??

Mutta joo @Jocke99 :lle :thumbsup: täältäkin! Tuollakin viestillä on huomattavasti enemmän sisältöarvoa kuin mun kymmenellä. Kertooko se musta vai Jockesta? :thinking:

5 tykkäystä

Ainakin se toimi. En edes tagannut sua ja Treppu ratsastaa paikalle - nopeasti :wink: Ja tykkää! - Works as intended.

4 tykkäystä

Voit siteerata Lindholmin Ollia…Kiitos ja kunnia, aina jäävät saamatta…:laughing:

5 tykkäystä

Kissa kiitoksella elää
Kolme on maailmassa turhaa: nunnan nännit, paavn pallit ja johtokunnan kiitos ilman palkanklorotusta!

9 tykkäystä

Joka kissan hännän nostaa, nii saa kuset naamalle

7 tykkäystä

Tiedätkö miksi kissalla on häntä?
Tähän pitää löytyä vastaus jos esittää tuollaisia kommentteja.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 tykkäystä