Kävin lukemassa ja @rinne siellä dominoi. On ns. pelin päällä.
Ei liity Ilvekseen enää yhtään mitenkään. Ei tainnut tosin liittyä alkujaankaan:
Avaas nyt tyhmälle.
Miten off topiciin ohjaava whataboutismi on hyvä keino keskustelun lopettamiseen? Jos haluat moittia jonkun kirjoitustyyliä, niin tämä on oikea ketju rakentavalle kritiikille. Jos haluat lopettaa jonkun keskustelun, jotain käyttämiäsi keinoja parempia löytyy. Äkkiseltään ajateltuna vastaamatta jättäminen tulee mieleen. Kukaan ei vänkää yksinään. Yksittäinen heitto, tyylikäs tai tyylitön, jää yksittäiseksi heitoksi, jos se ei saa vastakaikua. Keskustelu syntyy vasta, kun joku toinen, mahdollisesti useampikin ottaa kopin aiheesta. Hassu juttu on sekin, että kaikki keskusteluun osallistuvat määrittävät keskustelun tyyliä, ei joku satunnainen yksilö…
Sekin on muuten hassu juttu, että palstalla saa kirjoittaa haluamallaan tyylillä (“lapsellisellakin”) ihan kuka tahansa, kunhan sääntöjen puitteissa mennään…
E. @cace6969 otan tuon kohteliaisuutena. Kiitän kauniista sanoista.
Tein saman havainnon ja totesin, että minulla ei ole mitään annettavaa enää. Riitti, kun tykkäsi Rinteen argumenteista.
Toisille vaan sallitaan se, että toiset saa olla pelin päällä ja toisia sitten savustetaan ja hivutetaan sieltä alas. Odotan mielenkiinnolla tulevaa kevättä, koska oon saanut itse tällä kaudella tällä foorumilla enemmän roskaa niskaan kuin koskaan aikaisemmin tyylini vuoksi.
Oletan, että jos Tapparan kevät tulisi aikaiseen päätökseen niin varmasti täällä löytyy taas katupartio ja sekin on mun vika
@peterra Äläs nyt tee itsestäsi marttyyria.
Kaikki vaan eivät ehkä pidä tyylistäsi ja koitetaan kaikki elää sen asian kanssa.
@BlueOval osittain noissa kommenteissa on tarkoituksellista draamaa Mutta usko tai älä - oon saanut riittävästi tällä kaudella yhden kauden otantaan ja mietin ihan oikeasti kuumeisesti, miten asian kanssa mennään eteenpäin.
Täytyy harkita ajan kanssa, mutta tällä hetkellä ei oo kivaa olla täällä. Ja rehellisyydestä voin antaa pisteitä itselleni; en esitä asian suhteen yhtään mitään. Pelin henki on se, että ken peliin lähtee - se pelin kestäköön. Samalla totean lakonisesti, että oon epäonnistunut omalta osaltani tässä ja en oikeasti kestä enää tätä peliä.
Eli vika on varmasti omassa luonteessa: pakko olla jonkinlainen masokisti, kun väkisin ajaa itsensä jatkuvasti epämiellyttäviin tilanteisiin.
Kuitenkin mun täytyy myöntää rehellisesti, että pidän tästä yhteisöstä kovin paljon ja on aina kiva tässä porukassa iloita Tapparaan liittyvistä asioista. Jokaisessa yhteisössä on omat haasteensa ja omat kulmikkaat persoonansa. En väitä, etteikö omalla tavallani olisi merkittävää vaikutusta asioihin, mutta kun en oikein rehellisyyden nimissä osaa muuttaa ihan kaikkea itsessäni ja omassa tyylissäni.
Tuo @Oijennus kommentti tuossa ylhäällä ehkä toimii paremmin kuin tuhat sanaa kertomaan, mistä on oikeasti kyse. On todella kiva, kun jatkuvasti (silloinkin, kun ei kirjoittaisi mitään moneen päivään) niin nostetaan tarkoituksella esille.
Otat itsellesi bannit pleijareiden alkuun asti ja vedät vähän henkeä?
Eikös sulla jossain vaiheessa joku tauko ollut aiemminkin?
Jos otan bannit itselleni niin voin yhtä hyvin ottaa sitten suoraan sen kaksi vuotta.
Anteeksi.
Taidat tosin ottaa minun kirjoitukseni itseesi paljon kovemmin kuin muiden.
Ja minä härkin sinua enemmän kuin muita, syyt on käyty riittävän usein läpi. Tarpeentonta toimintaa myös minulta.
Tsemppiä.
En oo mitään kovin syvällistä analyysia ole sun kirjotuksista tehny, mutta semmonen kuva on jäänyt että sun postausten sävy on muuttunu tässä ~syksyn jälkeen huomattavasti “kärkkäämmäks”, joten siinä ehkä syy. Siihen päälle vielä se, että monia tuntuu ärsyttävän pitkät postaukset, niin ei ole ihme jos tulee palautetta. En tiedä pitääkö tää havainto paikkaansa, mutta siltä se mulle on näyttänyt, ja sanon tämän nyt ihan vaan siks kun omaa toimintaa on aina vaikeampi arvioida kun muiden.
Toki voi olla että siinäkään syy ei ole sussa, vaan kaikissa muissa.
Humoristisena disclaimerina todettakoon että olen tykännyt @peterra postauksista eniten, enemmän kun kenenkään muun käyttäjän postauksista, eli ihan turha kitistä että oon ottanu silmätikuks!
Tl;dr - Ennen sun postaukset ärsytti hyvin harvoin, nykyään huomattavasti useammin. En tiedä onko oma perspektiivi muuttunut, vai ootko sä muuttanu tyyliäs.
@TeroJ niin - tai sitten yksinkertaisesti kirjoitan vaan paljon. Silloin, kun postailee paljon niin huomattavasti selvempää on se, että viesteistä vain murto-osa luetaan. Ja sinänsä sekään ei haittaisi mua, mutta välillä on vähän kovaa, kun postaan 30 viestiä ja niistä 1 nostetaan tikun nokkaan. Ja väittäisin, että aika usein näin myös on
Sama juttu kuin siinä, että kaikki viestit on pitkiä. Nytkin löytyy ketjun täydeltä pidempiä viestejä
Voisiko johtua siitä, että kirjoitat tänne aivan valtavasti? Sinullahan on, ainakin minun mielestäni, todella paljon asiaa kirjoituksissasi. Mutta valtavaan määrään mahtuu juttuja, joista minä tai joku muu ei ole samaa mieltä. Siitä tulee sitten ns sanomista.
Vuoden bannien jälkeen pyysin lisäkakkua jo ekassa viestissäni. En saanu, en usko, et sinäkään kovin helpolla saat
@Vilttitossu mulla on tuolla osastolla luottamustasot kunnossa. Yksi valvoja kyllä aina antanut mulle bannit sovitusti pyynnöstä ja ajallaan =)
Mä luulen että suurinosa niistä jotka ei pidä tyylistäsi taitaa vaan ymmärtää tyylisi väärin. Eli moni varmaan ottaa sen ns pätemisenä, itse taas päinvastoin näen erittäin analyyttisiä ja fiksuja kommentteja perusteluineen joita voi sitten halutessaan ampua alas omilla perusteluillaan, vähissä tosin ovat syyt alkaa vastaan vänkäämään olleet eli pääosin täyttä asiaa. Eli ainakin tähän suuntaan kaikki peliä analysoivat kommentit mitä kirjoittelet on erittäin mukavaa luettavaa, eli älä todellakaan katoa mihinkään :).
Miten tällaisen asian korjaa? Juttelin kerran työpaikalla yhden naisen kanssa ja hän kertoi kanssa, että kärsii vähän vastaavasta ongelmasta. Korjasi ongelman kuulemma sillä, että lisäsi paljon lisää smaileja teksteihin.
Päteminen on niin laajamittainen tulkinta asioista: miten jossain pelitapajutuissa edes voi päteä? Tai johonkin pelaajiin liittyvissä asioissa? Ja mikä johtaa tulkintaan, että kyseessä on nimenomaan päteminen?
Voin kertoa yhden ammattisalaisuuden: minä en itse asiassa useinkaan kirjoita juuri mitään, minkä olen itse keksinyt. Minä vain satun tuntemaan ihmisiä, jotka eivät kirjoita, mutta osaavat ajatella ääneen pelissä. Monet mielipiteet ja huomiot tulee sieltä, koska on olemassa ihmisiä, joilla on vielä enemmän visioita ja ymmärrystä kuin minulla. KUVITELKAA.
Minulla vain sattuu olemaan lahjana tuollainen juttu kuin hyvä muisti. Muistan aika hyvin sen, mitä minulle on sanottu ja mitä olen itse sattunut kuulemaan. Kun kuuntelee paljon jääkiekkojuttuja niin joku tarttuu matkaankin.
@BlueOval Mikä tämä tykkäys oli? Jos ei täällä ole peterraa, niin minä ja @rinne joudutaan kirjoittamaan enemmän esseevastauksia. Jollainhan se palstatila on täytettävä. Siksi teenkin nyt hätiköidyn johtopäätöksen ja lopetan sanamäärälisäyksien lisäämisen viestieni loppuun. Viesteissäni saattaa siis jatkossa olla enemmänkin pituutta.
Minä olen sitä mieltä, että peterralla on paljon järkeviä juttuja. Minusta hän kirjoittaa perusteltua tekstiä, josta on löydettävissä monia pohdinnan tasoja. Miellyttävästi polveilevaa tekstiä on paitsi nautinnollista lukea, on se myös minun mielestäni erinomaisen tärkeää kirjoitettavaa. Miksi valehdella itselleni, että voisin tämän viestin kirjoittamisen sijaan tehdä jotain hyödyllistä?
Palatakseni vielä tähän aiemmin esiin nostamaani teemaan, niin minusta tälle palstalle tarvitaan peterran kaltaisia persoonia, jotka tuottavat asiantuntevaa asiasisältöä ja perustelevat sen monivivahteisesti. Esimerkiksi Rautakorven Tapparan kaudella 2017-18 peliesityksistä on ollut todella virkistävää lukea ajatuksia, ja samalla niin kuin haastaa sitä omaa ajattelua. Samalla pystyn myös kehittämään ja kasvattamaan sitä omaa osaamista; tietoa ja taitoa.
Mikäli siis peterra aikoo lähteä palstalta, niin minä voin ottaa kopin tällaisesta asiantuntevasta sisällöntuotannosta. Uskon ja tiedän, että palstalla on myös muita, joilla varmasti löytyy näkemyksiä Tapparasta ja muustakin, ja näin ollen kvalitatiivisen diskurssin jatkumo säilyy. No, alun perin aioin kirjoittaa vain sellaisen monien rakastaman yksirivisen, mutta, kun minä pureuduin tähän ongelmaan syvällisemmin, tähän löytyi mieleni sopukoista viljalti enemmän mainittavaa. Nyt tuntuu, että kaikki mainitsemisen hintainen on kerrottu, joten päätän puheenvuoroni tähän.
Minä käyn teatterissa kerran vuodessa ja kun tuun takas, niin tällä topicilla on 24 kirjoitusta, joista jaksan lukea 8 viimeistä. Antakaa poijat kaikkien kukkien kukkia.
@Messi
saisit toki kirjoitella vähän enemmänkin, oot ollut viime aikoina kovin hiljaa kaimasi suorituksia lukuun ottamatta. Poissaolostasi olen tehnyt tulkinnan, että Tapparan maalivahdeilla on ainakin kaikki hyvin, joka lisää uskoa tulevaan.
Joo, moket on ihan ok nyt. Minä olen vaan ollut niin pirun kiireinen, kun pitää huolehtia Tapparan, Ilveksen, KooVeen, Rantaperkiön Iskun sekä PT-75:n maalivahdeista ja tulevasta kesäreenistä
noita on 3 kpl
@peterra jos saan pyytää niin älä lakkaa kirjottelemasta tälle palstalle. Voi meinaan keskustelu vähentyä aika paljon. Tuntuu että osallistut lähes joka aiheeseen kommentoimaan ja saat sitä kautta keskustelua aikaan. Sitä paitsi olen ennenkin sanonut ja sanon sen taas että perusteltuja mielipiteitä on mukava lukea. Kuulun niihin jotka lukee pitkätkin kirjoitukset alusta loppuun eikä ainoastaan joka toista riviä.
Mun mielestä palstalle mahtuu mielipiteitä ja siinä on tärkeintä että niille annetaan tilaa. Hyvin usein valitettavasti käydään kuitenkin voimakkain sanakääntein lyömään toiselle kirjoittajalle jauhot suuhun. Siinä on vaarana se että arempi kirjottaja tyytyy seuraamaan keskustelua ainoastaan sivusta seuraajana. Tämä ei liene tarkoituksena. Annetaan siis erilaisille mielipiteille reilusti tilaa. Ei tämän niin vakavaa tarvitse olla.