Palautetta kanssakeskustelijoille

Kiitos mukavasta palautteesta.

Lähinnä vaan kun täällä on pitkin kautta saanut lukea ties mitä vihlaijuja ym. ilkeilyjä Rautakorpeen liittyen, niin tuollainen tarvitsee agressiivisen vastavoiman. En missään määrin arvosta moista touhua ja se ei edistä millään tapaa joukkueen matkaa. Päinvastoin tätäkin palstaa luetaan paljon ja tuollaiset puheet saatetaan ottaa todesta ja asenne saattaa levitä.

Pelitapaahan kyseenalaistin itsekin varsinkin kauden alussa. Jälkeenpäin voi sanoa, että Rautakorpi ja joukkue tiesi mitä teki, vaikka kompromissejakin varmasti on jouduttu tekemään ja jostain luopumaan.

Vaikka kausi olisi päättynyt pettymykseen, niin olisin silti puolustanut Rautakorpea ja joukkuetta jossain määrin.

Kritiikissä ei ole mitään väärää, mutta pitäisi olla asiallinen kun puhutaan omista. Aina pohjana tuki valmennukselle ja joukkueelle. Vielä kun Tappara on niin hyvin menestynyt, niin se ansaitsee tukea hieman vaikeampinakin hetkinä.

(Kolonia) #1843

Foorumihan toimii aika hienosti juuri yhteisöpohjaisena viittauskokoelmana kaikenlaisiin tärkeisiin ja vähemmän tärkeisiin aiheiden käsittelyihin eri medioissa. Eipä niitä kaikkia edes jaksaisi kokonaisuudessaan lukea, ja veisivät kai jo tilaakin rasittavasti - kätevää sen sijaan seurata linkkejä, jos sisällöt kiinnostavat enemmälti. Ja kyllähän hyvät ja kiinnostavat jutut klikkauksensa ja sivustokäyntinsä myös ansaitsevat; lähteille ja tekijöille asiaankuuluvat huomiot, oikeudet ja palkkiot työstä…

Mihinkään viestiin ei mahdu niin paljoa tekstiä että veisi merkittävästi tilaa. Kuvat ovat niin monta kertaluokkaa suurempia aina, että niiden määrä ratkaisee. Niitä pitää silti käyttää kun oikeasti jotain täytyy sellaisella ilmaista keskustelun edistämiseksi.

Hyvä kompromissi lukijan palvelemisen ja kirjoittajan oikeuksien välillä on lainata vain omasta mielestään jutun olennaisin osa tai referoida se omin sanoin. Kokonaan selittämättömien linkkien postaaminen on tosi huono tapa. Siihen aika ajoin puutun ja yritän valistaa, mutta sitä silti aina tapahtuu.

(Kolonia) #1845

Joo, tarkoitin oikeastaan tilalla enemmän tätä näkymätilaa palstalla. Toimivaa ja “taloudellista” käytön ym. kannalta, kun linkit ja viittaukset muualle asettuvat keskusteluihin tiiviisti, eivät vie paljoa tilaa selatessakaan. Hyvä näin joka tapauksessa.

Vaikka palstalla olisikin helppoa esimerkiksi kirjanmerkkikokoelmien avulla lahdata ihmisiä jotka ovat erehtyneet, ei lähdetä jälkiviisasteluun. Kannatan sellaista korkeintaan silloin, kun joku aiemmin monta kertaa erehtynyt puupää julistaa totuuksiaan tulevasta tuhannen kerran. Ajattelin kirjoittaa asiasta jo talvella, kun näillä joillain nimimerkeillä oli kestokriisi päällä. Säästin kuitenkin ajalle, joka on tälle avautumiselle otollisempi. Kun seuraavan kerran Tapparalla tai jollain pelaajalla on vaikeaa, ei julisteta niin suurin kirjaimin. Otetaan vihdoin jotain opiksi. On täysin ok sanoa, että

Tapparan pelissä ei ole ollut tänäänkään mitään järkeä. (kuvitteellinen esimerkki)

Se on havainnointia ja mielipide siitä, mikä on tapahtunut. Mutta niin usein se menee tyhjänpäiväiseksi tulevaisuuden ennustamiseksi.

Näkeehän sen sokeakin, että puolivälierissä lähdetään laulukuoroon ja sitten Jukka saa kenkää.

Ei ole minulle ok. Tuollaiset ovat helvetin raskasta luettavaa jokaisen tammikuisen tappiopelin jälkeen. Kun ottaa ennusteesta varmuusastetta pois niin heti viestistä tulee parempi.

Luulen, että puolivälierissä lähdetään laulukuoroon ja sitten Jukka saa kenkää. Toivottavasti olen väärässä.

Henkilökohtaisiin kokemuksiin ihmiset eivät niin hanakasti tarraa vaan korkeintaan vastaavat sillä, miten asian itse kokevat. Silloin syntyy keskustelua eikä mitään provo-vastaprovo-sotaa, josta nauttii korkeintaan osallistujat jos hekään.

(「LIVE IS LIFE」) #1847

Entä jos sanoo:

Jos näin pelataan, niin lähdetään laulukuoroon.

Kevät on mennyt yhteisön kurinpidon näkökulmastakin äärimmäisen hienosti. Tosi kumma juttu - mistähän voisi johtua?

Yritetään pitää tämä taso!

…silloinkin kun peli tarjoaa vähän jyrkempää V-käyrää.

(Team Kameleontti) #1849

Tuskin tapahtuu enää tällä kaudella… :sunglasses:

Voi kuule. Siellä on molemmissa finalistikandidaateissa pelaajia, jotka ihan omalla yksilöpanoksellaan saavat koko palstan sekaisin, jos sille päälle sattuvat.

Se ei ole klisee, että keväällä ei voi turhia jäähyjä ottaa!

Äärettömän hienosti jätit mainitsematta ketään nimeltä.:+1:t2:

Rasittaa vähän itseänikin kitistä tästä samasta asiasta taas kerran, mutta voitaisiinko porukalla päättää että muistetaan noihin liveseurantoihin jatkossa sitä paljon kaivattua viivettä? Toi touhu on taas lähtenyt aika lapasesta lähimatseissa. Tänään taas sama meininki, päätin jättää liveseurannan väliin kolmanteen erään käytännössä kokonaan. Ja hyvä niin. @Raumalainen (sanasta sori päätellen ihan tahallisesti) Päätti vielä spoilata koko pelin mikä nyt oli ihan täysi rimanalitus…

Tai jos tää on oikeesti näin vaikeeta ja valitan turhasta niin kertokaa, mä passaan ne siinä tapauksessa loppukauden osalta, no biggie. Kunhan tiedän mikä on jatkossa linja :).

(「LIVE IS LIFE」) #1854

Eipä lähdetä etukäteen dumaamaan Otson rystylättyjä.

Omastakin puolesta voin sanoa, että palstalla on oltu hyvällä jalalla. Osin täällä internetin puolella varmaan vaikuttaa tämä me vs. muut -asetelma.

(Kudit loppu) #1855

Ei se valitus turhaa ole. Palstan säännöt sen jo kieltävät ja useamman kerran aiemmin toivottu #viiveen lisäystä. Noin 45s, ei se kai niin monimutkaista ole. Vaikka sitten Omegalla aikaa jos ei muu auta.

Se on ongelma tässä tykkäyssysteemissä, että se hinku listojen kärkeen on niin kova ettei muisteta kunnioittaa muita palstalaisia. Ei tule tapahtumaan muutosta, aina on joku joka ei malta ja mieluumminkin se pahenee panosten kovetessa. Mä oon alkanut käyttää omaa viivettä, en siis lue viestejä heti vaan seuraan niitä 1 - 2 min myöhässä.

Tuo on muuten loistoidea, täytyy ottaa käyttöön! Tänks tästä.

Mä voin myöntää että olin se joka vanhalla palstalla pisti pystyyn “Het” ketjun matkien aiempaa “Het” ketjua otsikolla.

Mutta olet aivan oikeassa jälkiviisastelu ei kannata. Lisäksi jääkiekossa jälkiviisastelu on erittäin typerää, kyse on kuitenkien pienistä asioista ja tunteista. Mainittakoon että oli kinthaalla etten vaimentanut Rautisketjua omalta “feediltä”.

@Raumalainen Saa pelikieltoa Liiga-kauden loppuun, eli 29.04 asti. Syy: Epäurheilijamainen käytös seurannassa.

On hyvin vaikea ymmärtää, miksi pitää yrittää tahallaan pilata hienon matsin loppuhuipennus kaikilta muilta katsojilta. Kovempiakin näkemyksiä esitettiin, mutta pienen väännön jälkeen saavutettiin tällainen kompromissi. Tapaus ei ole ainutkertainen, nimenomaan seurannoissa, joten mahdollinen seuraava penaltti on sitten viimeinen.

Tiedoksi: @valvojat

Hattu päästä kurinpidolle. Sieltä löytyy selkärankaa.

Muistissa on joo ainakin yksi aikaisempi tapaus kyseiseltä herralta. Ja tosiaan hienoa että reagoitte, kiitokset.