Palautin vanhalle tasolle. Syy tähän pudotukseen oli liveseurannassa spoilaaminen eli käyttäydy myös siellä ja sisäistä hyvän maun mukainen viive Tapparan matsien seurannassa.
Joutessani palautin. Siinä oli vähän viestejä välissä, joten konteksti luultavasti ymmärretty väärin.
@AWennstrm kokeneena forumistina varmasti tietää, että metakeskustelu (esim. liputuksista) ei kuulu substanssiketjuihin. Junnumainen höntyily.
Korona ketjussa pitää vissii odottaa tunti aina viestien välillä? Joku uusi ominaisuus? Ei ole aiemmin vastaan tullut itsellä täälä. Voipi olla ihan kätevä semmosissa ketjuissa mitkä meinaa lähteä laukalle.
Tää samainen ominaisuus otettiin käyttöön musiikkiketjussa tosin ainakin viikko sitten se oli 30min k.o. ketjussa. En ole viikkoon sinne laittanut mitään niin en ole varma onko muuttunut, veikkaan ettei. Koronaketjuun (joka minulla on sen spämmin takia vaimennettu) erittäin tervetullut ominaisuus.
Juuri äsken tein tällaisen kokeilun.
Käyttäjillä on haasteita ymmärtää, että tällaiset megaketjut ovat tosi huonoja keskinäiseen nopeatempoiseen väittelyyn. Kaikki ketjuun osallistuneet saavat notifikaatin viesteistä, joissa ei kuitenkaan ole otsikonmukaista kovaa asiaa.
Seuraillaan miten toimii.
Uskon tuon olevan hyvä ja kannattaa käyttää jatkossakin. Itse en ainakaan jaksaisi alkaa jankkaamaan ja tuskin moni muukaan, jos joutuu aina seuraavaa viestiä odottaa millon saa laittaa.
Toisaalta tuosta ketjusta ei tule enään niin raskasta luettavaa mihin se valitettavasti välillä aina menee. Hyvä hyvä.
Tuleeko siis ihan jokaisesta ohi yli aiheen olevasta? Ja onko toiminto kyseessä jokaisessa ketjussa - mietin esim otteluseurantaa, jossa 50-60% höpöhöpöä, niin kestääkö serverit?
Nyt kannattaa erottaa otteluseuranta -ketjut muista ketjuista ja lukea palstan säännöt ja usein kysytyt kysymykset:
§4. Perusteltu keskustelu
Tappara.co on keskustelupalsta eikä täten ole tarkoitettu ns. chattaukseen (Poikkeus: Otteluseuranta ). Jokaisen kirjoituksen tulisi tuoda lisäarvoa keskusteluun. Vältä erittäin lyhyitä, vain muutaman sanan kirjoituksia ja perustele väittämäsi.
Jos asianasi on vain toisen jäsenen kirjoituksesta samaa mieltä oleminen tms., tätä ei ole tarpeen ilmaista kirjallisesti, vaan käytä palstan “Tykkää viestistä”-toimintoa (sydän). Henkilökohtaiseen viestintään on palstalla yksityisviestitoiminto.
Joo tokitoki, mutta voisihan tuotakin muuttaa, kun jossain kohtaa, jossain pelissä diipadaapaa tulee putkeen, kun joku haluaisi dataa pelistä, niin puhutaan naapurin Ullan uunista.
Mutta se main point - kestääkö kaista?
Tänäänkin jostain syystä lataa ja lataa, menee sivusto jumiin, ja reset sekä takaisin toimiin. Käytössä puhelin, android
Ainakaan minä en ole huomannut tänään minkäänlaisia ongelmia palstan toiminnassa (100m laajakaista).
Millaisen nettiyhteyden päässä olet (mobiili, laajakaista vai joku muu ja mitä näyttää fast.com -nopeudeksi?)
@iceman Joo, ei normaalitilanteissa ole mitään ongelmia – vain live-chateissa ja niissäkin vain pelitilanteiden mukaan. Niihin kokeillaan vielä uusia temppuja.
Internet on iso (end to end) ja pullonkaula voi olla missä tahansa sillä välillä.
Itseasiassa minulla oli eilen tuollaista samanlaista ongelmaa mitä @Maikki tuossa ylempänä mainitsi.
Eli latasi ja latasi mutta mitään ei tapahtunut. Muut sivut aukesi kyllä täysin normaalisti. Ja tuo oli eilen ehtoolla
DNS on ensimmäinen epäilyn kohde.
Joo samaa tänään tosiaan: jotkut ketjut jäävät ns jumiin. Täällä on kuitu 100/50. Jotta jotta…
Voisiko olla DNS ongelma tai onko oma WIFI kunnossa?
Hyvin toiminut tänään ainakin minulla 4G ja kuitu eli kahdella eri palvelutarjoajalla.
Mikäs oli kriteerit politiikka alueelle? Jossain vaiheessa minulle näkyi ne, mutta ei enää. En löytänyt äkkiseltään tietoja miten se menee…
Politiikka-alueella olevat ketjut näkyvät ainoastaan luottamustasoilla 3 ja 4 oleville käyttäjille, eli mestareille ja johtajille. Sinulle ne näkyivät kun olit mestari, nyt eivät kun olet konkari.
Viesti siirrettiin ketjuun: Reitittimet, modeemit, toistimet ja muut verkkolaitteet
Jatkokysymys, mikä vaikuttaa tähän tasoon? Aktiivisuus, vai mulkkaako joku fyysisesti näitä tasoja?
Tietääkseni asia on niin, että järjestelmä päättää käyttäjän luottamustason, eikä näin ollen kukaan oikea ihminen voi sitä päättää. Eli mestaritaso saavutetaan tietääkseni aktiivisuudella.