Altiiviset liputtajat auttavat kummasti. Yksi toki jo annettu.
Voisiko joku valvoja tarkistaa miksi edellinen viestini liputettiin? Ei käy enää omaan ymmärrykseeni…
Kyse oli siis tuosta viestistä. Koska toivon, että mahdollisimman moni perehtyisi palstan sääntöihin, lainaan niistä vain pienen osan:
§10. Tahallinen perättömän tiedon levittäminen on kiellettyä.
Ja linkki perään: Säännöt ja UKK - Tappara.co
Ei hyvää päivää sentään…nyt lähden ennen kuin sanon jotain…
Nyt oli kyllä minusta suoritus suoraan jonkun erotuomarikoulun penkiltä. Säännöt osataan, mutta pelisilmää ei ole. Siis tapauksessa tässä. Sarkasmiahan tuo nyt on, ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Se on sitten eri asia, onko juttu hyvää huumoria, tai huumoria ollenkaan, ja voiko se ohjata keskustelua väärille raiteille. Mutta tuo oli yhtä paljon väärän tiedon levittämistä kuin M.Järvisellä oli puskemista Pelicans-pelissä.
Ole iloinen että selvisit ilman penkitystä.
No tavallaan se on nimenomaan sama asia. Koska kirjoitetaan täyttä puppua (vaikka kaikki sen tajuaisivatkin huumoriksi), myös kaikki mahdollinen (ja todennäköinen) jatkokommentointi on täyttä puppua. Viimeksi Zabo-ketjussa juuri nähtiin, kuinka nopeasti syntyy iso kasa höttöä vailla mitään asiaa.
Ja sivuhuomiona, että en itse ollut edes osallisena tuossa liputuksessa, mutta allekirjoitan sen kyllä.
Ja lisäsivuhuomiona se, että tuo viesti tuskin olisi saanut huomiota, jos tuon läppäosion perässä olisi ollut myös perusteltua asiaa aiheeseen liittyen.
Se puskuketju oli muutenkin vähintään läppäketju, toi on tarkoitettu asiaketjuksi. Että pelisilmää myös käyttäjiltä. Ihan joka ketjun ei kai tarvi olla läppää. Pistäkää sinne hauskoihin juttuihin noi.
On hyvä muistaa, että palstaa lukee taatusti myös sellaiset, jotka eivät huumoriksi ymmärrä. Kohta taas joku kyselee, onko huhussa perää.
Ja sitten joku puhuu hallilla Tamin tulemista varmana tietona, luki eiku kuuli nääs “varmasta lähteestä” että näin käy. Sitten joku palstalainen kuulee sen hallilla, ja kertoo täällä että Tami-huhussa on muuten jotain perää, kuulin hallilla.
Voi hyvä ihme. Kai nyt edes jotain pientä järjen käyttöä voi lukijoiltakin edellyttää? Vaikeaksi menee, jos kaikki asetukset pitää säätää kanootin tylsimmän inkkarin tasolle. Ja samaa mieltä tuosta “säännöt osataan, mutta pelisilmää ei ole”-vertauksesta tuomaritoimintaan.
(Ja nyt kun tässä aihe naurattaa, niin tietysti joskus ensi kesänä julkistetaan yllättävä valmentajanvaihdos astetta räväkämmässä tiedotustilaisuudessa, jossa alaston Tami hyppää esiin jättikakusta. Tästä skenaariosta on ollut palstalla puhetta aiemminkin.)
Äh, tuleekohan tuostakin huonosta huumorista nyt hallihuhu tahi liputus?
On tää vaikeeta.
Pitäisikö sopia, että jos heittää läppää, niin viestissä pitää olla ainakin yksi hymiö?
Huumori on vaikea laji. Heiti hiljattain mielestäni mainion läpän Zaborskyn ketjuun. Siitä kuitenkin tuli ketjureaktio, eli kymmenen seuraavaa jäsenten viestiä oli niinikään vitsejä samalla teemalla.
Noh, valvojilta tuli keppiä ja pakko oli todeta, pitkin hampain, että aiheesta.
Toi mun skenaario ei ollu kannanotto liputuksen aiheellisuuden puolesta vaan humoristinen skenaario huhujen luonteesta.
Tuosta Tami-liputuksesta olen samaa mieltä kun moni muukin, vähän turhan tarkka linja koska ei kai kukaan voi Tamia pitää oikeasti realistisena vaihtoehtona, mutta ihan hyvin perustelti enkä menetä yöuniani sen takia kun pääsääntösesti moderointi toimii täällä hyvin.
Pitäskö tän palstan antaa olla jonkun aikaa ilman moderointia?
Sen verran valvontaa että mennään lain puitteissa kyuitenkin.
Siellä on Huhu: Santeri Lukka & Oula Palve TPS:n kaksi kertaa. Kuhan kerroin, jos jotain kiinnostaa toinen ketju piilottaa.
https://tappara.co/t/huhu-santeri-lukka-ja-oula-palve-tps-aan-2018-19/8228/1
Ketjut avattu:
20.1.2018
11.12.2017
Palstan moderointi on kuin Liigan kurinpito muutama vuosi sitten eli ei minkäänlaista linjaa.
Minä sain politikoinista otteluseurannassa 10 päivän kirjoituskielon ilman varoitusta. Samana päivänä otteluseurassa jaettiin varoituksen kanssa parin päivän pelikielto spoilaamisesta ja aktiivisen katumisen jälkeen pelikielon seuraamukset poistettiin. Tämmöistä manuaalista seuraamuksen poistamista on mielestäni tapahtunut myös aikaisemmin. Naurettavaa touhua, että palstalla on kaksoisstandardit käyttäjillä. Lisäksi tänään politikoitiin otteluseurannassa, mutta käyttäjä ei vissiin ollut aiheuttanut moderointtitiimissä tunnemyrskyä ja pelikieltoa ei ole jaettu.
Täytyy siis pysyä pois otteluseurannasta ja keskittyä muihin ketjuihin.
Sampo on kuitenkin tehtävään palkattu juristi ja me pelkkiä vapaaehtoisia amatöörejä, joten aivan varmasti linja heittelee. Yritetään käyttää pelisilmää, eikä ole laadittu kaavamaista taulukkoa. Ehkä pitäisi?
Jälkikäteenkin tarkasteltuna pelikieltosi on kuitenkin aivan no-brainer. Toinen jäähy kahden kuukauden sisällä, molemmissa poliittinen motiivi. Yhteiskunta-alue on juuri siksi ettei politiikka ala sekoittumaan jääkiekkoon. Loogisinta oli siis jäähy vaalien yli ja se oli komiteapäätös, ei yksilön tekemä.
Suosittelisin pikeminkin pitäytymään jääkiekossa, jossa antisi keskustelulle on ollut arvostettavan hyvällä tasolla.
Tiedoksi @valvojat
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Palautetta kanssakeskustelijoille
Muistaakseni ensimmäinen pelikielto tuli, kun kommentoin sinun tekstiä ja pelikielosta jäi vaikutelma, että astuin väärän kirjoitajan varpaille. Olen kumminkin Tappara-foorumeille kirjoittanut 12 vuotta ja kaksi pelikieltoa tullut kyseisenä aikana. Viimeinen pelikielto tuli, kun joku politikoi ja minä vastasin. Politikoinnin aloittaja ei saanut varoitusta tai pelikieltoa. Koen, että kun en edusta foorumin valtavirtaa niin minua rankaistaan.
Ehkä moderointitiimin pitäisi luopua hyvä veli-järjestelmästä ja antaa alustan päättää pelikieltojen seuraamuksista?
Niin, itsehän te olette politikoineet tämän foorumin. Minulle isänmaan ajaa jopa Tapparan edelle, joten keskustelen kaikista mahdollisista aiheista. Otteluseurannan jätän väliin spoilaamisen (mitä tapahtui myös tänään ilman pelikieltoa) sekä politikoinnin, joka on sallittua nähtävästi osalle käyttäjille.