Palstalaisten musiikkiharrastukset

Hyvältä kuulostaa, laulu ehkä hitusen liian bläkkistä allekirjoittaneelle :smiley:

Ketjun aiheesta vielä sen verran, että itse soittelen rumpuja tällaisessa kaveriporukan bändissä jonka lisäksi kitaraa, bassoa ja huuliharppua tulee soitettua jonkin verran. Rummuissa kuitenkin vahvimmillani.

3 tykkäystä

Jaa, tällainenkin ketju on… enkä oo laittanut tähän mitään.

Eli oon ite ammattimuusikko. Oon ollut sitä pian 30 vuotta. Bassoa soitan ja opetan. Keikkailen freelancerina, eli siis oon ns. vakituuraaja useammassa bändissä. Genrejäni ovat periaatteessa ihan mikä vaan, lähinnä sydäntä latin, rock, jazz ja iskelmä. Mutta kyllä mulla on ihan musiikkiharrastuskin, se on nimittäin oma pieni kotistudio. Pikku tuotantoja tulee tehtyä itelle ja tilauksestakin.

9 tykkäystä

Kallella sana hallussa. Ja hienoin kitara ikinä. Joskus vielä löytyy samanlainen oman kodin seinältä.

Noin 13min kohdilla.

2 tykkäystä

Olen soittenut kitaraa varhaisteini-iästä asti. Muitakin instrumentteja on tullut kokeiltua, mutta eilinen kirppisreissu avasi portin orastavaan keski-iän kriisiin: ostin 35 eurolla viulun. Vanha peli, Tsekkoslovakiassa valmistettu Stradivarius-kopio. En osaa sanoa arvosta, mutta nopealla googlauksella nuo liikkuvat satasesta muutamaan sataan. Itse ajattelin kuitenkin olla niin villi, että kokeilen, josko sen saisi soimaan. Toivottakaa onnea - jos ei minulle, niin naapureilleni.

5 tykkäystä

Tuiki tuiki tähtönen sata kertaa päivässä pitää naapurin loitolla…

3 tykkäystä

Aloitin Ukko Nooalla. Tein osuvan huomion jo ensimmäisillä metreillä, ja se aiheutti myös kotona hilpeyttä, sillä puoliso on kasvanut musiikkiperheessä. Se huomio: viulua soitetaan ihan eri tavalla kuin kitaraa.

Juu on vaikea soitin. Appiukko osti meidän lapsille yhestä kirppiksestä viulun ja sellon. Oli jonkun lontoolaisen lapsifilharmonian vanhoja. Niin varmaan. Vireessä niitä ei saanu pysymään oikeen millään. Kyllä niistä ääntä lähti. Harmi että olivat niin huonoja, selloa oisin itekin halunnu soitella.

1 tykkäys

Olen koettanut tuota viritellä, ja kyllä se näyttäisi pitävän. Nimilätkästä ja laukun sisällöstä päättelisin, että tämä on ihan soitossa ollut: sen on omistanut kolumbialainen lääkäri E. Koivisto, ja laukussa on hartsia sekä pari pussia käytettyjä kieliä. Nykyiset kielet ovat hyväkuntoiset, mutta jouhet pitää vaihtaa. Myös olkatuki löytyy.

Kaiken kaikkiaan olen jopa tyytyväinen löytööni. Kyllä tuo lienee rahallisestikin yli tuon 35 euron, mutta ennen kaikkea soitin on kaunis. Olen vähän perso kaikelle erikoiselle, enkä voinut päästää tätä näpeistäni.

2 tykkäystä

Joskus kirppareilta löytää helmiä…

1 tykkäys

Jaahas. Finaalien alkua odotellessa tuli luettua palstaa ahkerasti ja mm. rantapalloketjusta heräsi ajatuksia myös vastustajan kunnioittamiseen liittyen. Tein sitten tämmösen vanhanliiton biisin. Maistuuko?

2 tykkäystä

Tammikuulle sovittu miesten mökkiviikonloppu kera soittokamojen. Viiden miehen “bändistä” ehkä yksi osaa oikeasti soittaa instrumenttiaan.

Reilu kymmenen vuotta sitten ostin ensimmäisen bassoni. Edelleenkään en sitä soittaa osaa, kuten sitä soittaa pitäisi. Basson opetusta on aika huonosti tarjolla mitä olen etsinyt ja itseopiskelu on sikäli vaikeaa, että tietoa on paljon tarjolla, mutta kun pitäisi tietää missä “järjestyksessä” opiskella… Kaula, skaalat, triadit jne. Nyt soittelen viikkotasolla n.10h lähinnä ääniä ja rytmejä, jotka kuulostaa omaan korvaan hyvältä ja joihin vielä sormet pystyy. Polte on myös kova tehdä “biisien” kaltaisia väköstyksiä. Tahtoo vain omat bassolinjat olla aivan tukossa, kun niihin yrittää kasata koukkua koukun perään.

4 tykkäystä

Tyttö on innostunut pianosta. Yamahan halpis kovassa käytössä. Mietiskelin joululahjaa ja löytyykö joltain valmistajalta soitinta, jonka voisi liittää tietokoneeseen ja koneelta löytyisi jokin ohjelmisto nuottien opetteluun ohjatusti? Kännykän kanssa videoilta opettelee kappaleita. Olisihan se tehokkaampaa jos tietokone esim näyttäisi nuotit ja vastaavasti painallukset synkassa.

ps: Live Is Life menee jo hienosti!

4 tykkäystä

M Audiolla jonkin sortin usb liitäntäistä soitinta. Ohjelmistosta ei mitään käryä millainen on.

1 tykkäys

Mitäs basistin uralle kuuluu??

1 tykkäys

Keväällä opiskelin TalkingBass sivuston kautta teoriaa hetken aikaa, sittemmin pompotellut iltaisin omaksi ilokseni. Kurssi on maksettu joten siihen pääsen palaamaan niin halutessani ja tarvetta toki olisi. Musiikkiteoria on vain niin spesifiä, että mielestäni se pitäisi opetella suomeksi. No kait se tästä hiljaksiin. Mutta juu, edelleen tulee soiteltua lähes päivittäin.

3 tykkäystä