Kiva kun pääsee töissäkin treenaamaan: Kahtena päivänä tuli kivuttua portaita n. 900 m eli reilut 4500 rappusta. Onneksi riitti että kulki vain ylöspäin muuten olisi mennyt pohkeet hapoille.
Lauantaina tuli osallistuttua työkaverin kanssa Kesäyön Marssille ja käveltyä 19 kilsaa kauniissa kesäilmassa. Aikaa meni 3 tuntia 42 minuuttia ja ensimmäiseksi noin pitkäksi kävelylenkiksi on suhteellisen freesi olo tällä hetkellä. Täytyy alkaa tekemään enemmänkin tuollaisia tuon työmatkapyöräilyn kaveriksi mitä koko ajan tekee. ![]()
Kesäkausi on virallisesti alkanut ja kuntosaliharjoittelu (siis sisäkuntosali) saa jäädä vähemmälle – vain muutamat liikkeet käyn siellä tekemässä.
Nyt olen käynyt pari kertaa ulkokuntosalilla. Se vasta on poikaa! Lisäksi otin kuukausijäsenyyden Kauppi Sport Centerin kiipeilyseinälle. Se on vielä enemmän poikaa!
Pk-lenkkeilyä yritetään myös täällä harrastaa, mutta kuten monella, sykkeen pitäminen tarpeeksi alhaalla on varsin vaikeaa.
Ostin vuosi sitten Fitness24/7 salijäsenyyden 12 kk hintaan 199 €. Eli 16,67 €/kk.
Nyt tuo päättyi ja ei tullut mitään jatkotarjousta. No menin sitten putiikin sivuille ja siellä oli “perinteinen” kesäalennus: liittymismaksu 0 € ja -30 % ensimmäiset 3 kk.
Hauskaa kyllä systeemi herjaa, että edellisen alennuksen päättymisestä pitää olla 12 kk aikaa ennen uuden tarjouksen aktivointia. Mutta järjestelmä tulkitsin sen sitten kuitenkin niin, että meikäläisen vuosi sitten maksettu kertasumma oikeuttaa alennusjäsenyyteen taas… eli vuosi on mennyt.
Nyt uudelle jäsenyydelle hintaa noin 20 € /kk eli ihan kohtuullinen hinta edelleen, vaikka nousua vanhaan tarjoukseen onkin.
Tuli pyörä kaivettua 2v jälleen varastosta. Rakastan.
Tykkään vauhdista ja siinä saa urheilua. Normaalisti olen kulkenut bussilla mutta se saa jäädä unholaan.
Ainakin puolentunnin matkan poljin nopeampaa kun mitä bussilla olisi päässyt. Ja ei tartte kokoajan käyttää bussiin rahaa.
Kuljempa pyörällä tästä lähtien.
Omat reenit olleet jo vuosia… sitä sun tätä.
Olen 55v. Ja pidän itseäni " hyvässä" kunnossa… ikäisekseen…
Tämä vuosi tavoite liikuntaa 365h / vuosi.
Tällä hetkellä olen edellä jokusen kymmenen tuntia.
Kiitos rakkaan hiihdon ja runsaan tuntimäärän talven aikana.
Äijät nostelee penkistä +100kg ja noihin kiloihin en pääse ikuna, en ikuna ![]()
Mie näin kesäisin pyöräilen luomulla pitkin metsäpolkuja, kävelen sauvoilla ja myös ilman.
Koitan käydä noissa ulkopunteilla.
En koskaan ole niistä nauttinut, mut huomaan näin iän myötä, että se jos mikä kannattaa.
Nautin ja tykkään mahd. Pitkistä lenkuroista.
Lapissa keväällä olin suksien päällä 7h 24min / 100km
Pakko myöntää…oli helppo keli ja sai nauttia ihan koko lenkin.
Mutta, teet mitä tahansa liikuntaa, niin se on just hyvä ![]()
Älä ole moksiskaan, jos eka hölkkä ei suju “nenähengityksellä” ja joka paikkaan sattuu vi…ti aamulla.
Olet oikealla polulla ja huomenna kaikki on yllättäen helpompaa ![]()
Nauti ja nauttikaa liikunnasta ![]()
Lisäetuja: ei tarvii kirota TKL:n ilmastoimatonta bussia tai sitä kun ne ei kulje aikataulujen mukaan.
Itse poljen ylämäkisen reitin kesäisin töihin yhtä nopeaa kuin tuollainen hikikoppi ryskyttää sen menemään. Ei tarvii arvata kumman valitsen. ![]()
Tänään tuli poljettua 28:s Pirkan Pyöräily. Vettä tuli Teiskossa aivan kaatamalla. ![]()
Kävin just juoksemassa Kotiranta-kympin. Paska fiilis ja huono aika. Tasamaalla kulkee kuin biolan-vessa, mutta ylämäet menee konttaamalla.
Frisbeegolf on paska laji. Käväisin taas kotiradalla Simpsiöllä pelailemassa viikkokisoissa. 5km lenkki tulee kierroksen aikana ja tuloskorttiin +1 joka tuottaa n. 990 kierrosratingin joka on reilusti parempi kuin oma rating 884. Paskaa se on sen vuoksi kun kisassa oli alle 10 osanottajaa niin tuo rating ei kirjaannu järjestelmiin laisinkaan. ■■■■■ ![]()
Tässä on puolitavoitteelinen talvikuntoon-projekti menossa: juoksua, portaita, rullaluistelua ja (ulko)kuntosalia. Porrashaaste on treenin lisäksi hauska tapa seurata kehitystä. Varmaan kannattaisi useammin ottaa Ranen videoista vaihtoehtoisia tapoja nousta portaita, mutta ehkä jätetään nämä jatkokurssille myöhempään kesään.
Sama mutta eri reitti itsellä vakiona kympin lenkillä, mikä on itselleni se ”perusharjoite”.
Lähtö Hämeenpuistosta, Mustalahden sataman kautta Tampellanrantaan, jota pitkin Lapinniemen rantapolkua pitkin Kuntokolmoselle, lenkki Kaupin urheilupuiston kautta (siellä oivat ulkokuntosalit oheisjumppaan, kerran kaksi viikossa hyvä reenaa sixpäkkiä näin bikinikaudella varsinkin) ja takas.
Eilen tuli pyöräiltyä
36 km.
Kova. Tohon en ole viä kyennyt mut lähes päivittäin tulee 15km vedettyä tolla vanhalla pyörällä joka on kyllä liian pieni mulle ![]()
En polkenut koko matkaa kerralla. Ensin päivällä 16 km ja sitten illalla 20 km.
Mun kovin kerralla on 21km Itä-Tampereelta Ylöjärvelle. Seuraavana päivänä Pirkkalaan 16km ja sit 17km seuraavana päivänä kotio.
Minullakin menee pisimmät matkat lähelle tuota, kun yhtenä kesäpäivänä kävin ensin Vaajakoskella ja myöhemmin samana päivänä Muuratsalossa. Siitä on jo aikaa yli kymmenen vuotta.
Ja kerran kävin Tikkakoskella pyörällä, yhden Juhannuksen aikoihin. Siitä tuli noin 50 km.
Viime kesänä oli haaveena pyöräillä 300km:n brevet-pyöräily (24h), mutta osanoton puutteen vuoksi jäi tekemättä. 104km kuitenkin pyöräilin. Tälle kesälle pisin matka tähän asti on ollut 82km. Aika maltillista vauhtia täytyy pitää yllä ettei tarvi soittaa kyytiä kotiin voimien loputtua.
Ostin juuri avokanootin jolla olisi tarkoitus alkaa retkeilemään. Eihän (en) sitä urheilusuoritukseksi lasketa, mutta hyvää hyötyliikuntaa kuitenkin.
Mulla on pisin maantielenkki ollut 250km. Se oli aika rankka. Ajoaika taisi olla 9h. Ton jälkeen satkun lenkit ei tuntunut oikein missään. ![]()
Vajaa 100km lienee itelle pisin. Sekin armeijan konkelilla.
Se jos joku oli raskas setti.