Pelaajien alkoholinkäyttö ja elämäntavat

Yllä olevaan postaukseen viitaten, se surullisempi versio!

Alkoi tulla parin päivän putkia, välillä kolmenkin. Silloin oli vielä hauskaa. Syksyllä mietin, onkohan tässä jotain ongelmaa, mutta ei sitä itse tajunnut. Kun ensimmäiset treenit alkoivat jäädä väliin juomisen takia, aloin ymmärtää, ettei tämä näin mene, Wiljami kertoo.
Hänet ohjattiin hoitoon, mutta se ei auttanut.
Kun lähdin pois, lähdin heti ryyppäämään. En ollut itse valmis siihen, että olisin auttanut itseäni.

2 tykkäystä

Toki W.Myllylän tilanteessa paljon hyviä ennusmerkkejä. Jo se, että on myöntänyt itsellään olevan ongelman ja tunnistaa siihen liittyviä addiktioita. Kaiketi ollut kuivilla nyt jonkun aikaa. En nyt sano, että ainoa vaihtoehto olisi täydellinen raittius, mutta suositeltavaa ainakin. Jo ihan alla olevan perusteella.

Minulla on jopa päivittäin olo, että kaipaan nousuhumalaa. Sitten pysähdyn hetkeksi ja päätän, etten juo. Onhan minulla hyviäkin muistoja alkoholista, mutta omalla kohdallani homma meni niin syvälle. Tämähän on myös läheisten sairaus. He kärsivät usein enemmän kuin alkoholisti itse.

7 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Seurojen tarjoama ruoka ja jääkiekkoilijoiden ravinto

Jääkiekkolegenda Veli-Pekka Ketola kertoo alkoholiin liittyvän elämänohjeen, joka pelasti hänet

2 tykkäystä

Seuraava kohu valmiina, todella outoa, jos on totta.

4 tykkäystä

Toivottavasti nämä rikostapaukset ja Kontiolan hommakin saisivat ihmiset, ml. jääkiekkojuniorit vähän enemmän havahtumaan siihen miten vaarallinen päihde alkoholi on.

7 tykkäystä

Tuskin jää vanhemmilta huomaanatta, jos muksut haetaan kamojen kanssa kännissä bussista. Myöskään vanhemmat ei asiaa puutu. Ei ole pelkästään seuran ongelma.

2 tykkäystä

Tuo juttu valitettavasti piirtää taustaa näille ajankohtaisille keskusteluille lajikulttuurin ongelmista suhteessa päihteisiin ja toisten ihmisten kunnioittamiseen. Tänään menossa lasten kanssa Arenalle syyslomailtaa viettämään. Kyllä viihdyttävien pelitapahtumien ja seuran menestyksen lisäksi minulle on tärkeää (tärkeämpää!), että seura toimii johdonmukaisesti terveiden arvojen varassa, kasvattaa nuoria fiksuiksi aikuisiksi, ja ylipäätään että urheilu muuttaa tätä sekopäistä maailmaa piirun verran paremmaksi. Jos tämä luottamus joskus oman seuran suhteen murentuisi, jäisin peli-iltana mieluummin lasten kanssa kotiin.

1 tykkäys

Nyt on kiekkoilijat tutkan alla, tämä tapaus ei kovin suuri yllätys ole.

Alkaakohan tässä nyt tapaus tapaukselta jotenkin kääriytyä esille sellainen homma, että jääkiekko kohtalaisen brutaalina mutta viihdyttävänä ”vahvin ja härskein kusettaja voittaa” -lajina on tarjonnut jo tovin turvasataman ihmisille, jotka eivät välttämättä ole kovin vahvoilla nyky-yhteiskunnassa noin muuten?

Kun siis muskeleilla ja äijäilyllä ei enää kerääkään varauksetonta pelonsekaista ihailua ns. lajipiirien ulkopuolella.

Voin myös olla väärässä.

Luulen, että olet väärässä. Monesti härskeimmät kusettajat löytyy sieltä yhteiskunnan “vahvimmasta” päästä.

4 tykkäystä

Kookoo U20 joukkue bongattu Lohjan ABC Lukko pelin jälkeen.

Mukaan tarttui paistopisteen tuotteita ja kaljaa, lonkeroa ja siideriä.

En tiedä olenko nipo, mutta jotenkin häiritsee nähdä kiekkojoukkue oman seuran verkkareissa kaljaostoksilla.
Varmasti myös alle 18 vuotiaita mukana bussissa.

Tietääkö joku, kuuluuko alkoholi Tapparan U20 pelireissuihin?

3 tykkäystä

Eipä taida kuulua

2 tykkäystä

Veikkaan kyllä, että kuuluu ihan samalla tavalla kuin millä tahansa muulla U20-jengillä, joka on lauantai-illaksi palaamassa bussilla himaan eikä sunnuntaina ole peliiä.

6 tykkäystä

Älä veikkaa

8 tykkäystä

Minkä hemmetin takia pitäisi kuulua?
Tulee vähän puuhastelun maku, jos kuuluu. Tai sit oon jo niin vanha etten ymmärrä, mutta silti huolestuttavaa jos kuuluu.

4 tykkäystä

Seuraavat pelit vuonna 2024. Kyllä nuokin silloin tällöin juovat. Todennäköisesti viettävät pikkujouluja.

Tuskin on yhdelläkään joukkueella normaalia toimintaa noin muutoin. Tapahtunee varmasti ihan näin miestenkin kesken :wink:

14 tykkäystä

Kuuntelin juuri uusimman Oho, tein sen taas-podcastin jossa vieraana oli alkoholismista parantunut Wiljami Myllylä. Tässä puhuttiin muunmuassa nykykiekkoilijoiden päihteidenkäytöstä, jota löytyy kuulemma paljon liigakiekkoilijoidenkin keskuudessa. On vaan vähän vaiettu homma ilmeisesti, ja asiat pidetään joukkueiden sisällä. Tuli vaan itselle aikamoisena yllätyksenä, kuinka isoa osaa alkoholi näyttelee ammattikiekkoilijoiden elämässä nykypäivänäkin. Luulisi, että nykyään sää et voi tolla tasolla pärjätä, jos suurin osa vapaa-ajasta menee pullo kädessä.

Spotifysta löytyy.

1 tykkäys