Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Olen siinä käsityksessä että rajakaapelit kannattaa edelleen vetää ja Stihl sekä Husqvarna ovat kärkipään merkkejä.

Niin ja aika huono piha saa olla että robottileikkurilla ei mitään tekisi.

Pitää tehdä 200L sementtiä (roskakatoksen laatta).

Miten tekisit?

• ämpäri + porakone ja valmissäkit
  • mylly ja valmissäkit
  • peräkärryllä betoniasemalta
  • betoniauto

Tuo on kymmenen ämpäriä niin itse tekisin apumiehen kanssa ämpäreillä.

5 tykkäystä

@a1r6 kanssa samaa mieltä. Tuo on oikeasti aika pieni määrä. Eli valmissäkit, porakone + vispilä paketilla menisin minäkin.

3 tykkäystä

Komppaan edellisiä.

2 tykkäystä

17 säkkiä sementtiä vatkaa suht nopesti ämpärissä eikä tarvitse kauheasti siivota.
Jos autotallista löytyy mylly ja juokseva vettä löytyy niin helpompi ja kevyempi se kait on.
Peräkärryä ei kannata sotkea betoniin ja tasalaatuisuus kärsii tärinässä. Näistä neljästä vaihtoehdosta isotöisin.
Jos helpolla haluaa päästä niin betoniauto, maksaa kyllä monin verroin ja ainakin ennenvanhaan pienin määrä mitä toimittivat oli 500L.
Mutta jos itse tekisin itselleni niin ilman muuta ämpärillä.

3 tykkäystä

Ämpäri ja vispilä porakoneeseen.
Suht nopia ja kätevä homma.
Toissa kesänä mökillä tein valuhommia tuolla tavalla.
Ämpäreitähän saa, ku jaksaa jonottaa :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Täältä tuli niin hyviä vinkkejä että kysytäänpä seuraavaksi polkupyörän ostoon vinkkejä. Poika täyttää 10v, pituus on nyt 160cm, noin seuraavaan 5v aikana tulossa vielä 35cm lisää. Nykyinen 24" on ihan loppu, onko hyvistä ja luotettavista pyöristä kokemusta? Liikkumisen tarve on lähempänä hybridiä, koulumatka ja liikkuminen harkkoihin ym, vähemmän maastossa.

Eikös ainakin @Messi ole kiinteistövälittäjä niin haluisin tietää kun omakotitaloa ostamassa ja myyntihinta vaikka 150k€, mutta lukee papereissa, että kiinteistön “kiinnitykset, rasitukset ja rasitteet” olisi +190k€ niin mitä se tarkoittaa käytännössä?

2 tykkäystä

Myyntihinta on myyjälle maksettava hinta, velaton hinta on myyntihinta lisättynä muilla vastuilla (kiinnitykset, rasitukset ja rasitteet). Rasitukset ja rasitteet aika usein ovat maankäytöllisiä rajoitteita mutta voivat olla rahallista kuluakin. Kiinnitykset (pantit) on velkaa jollekin ja olisi syytä saada ostajana haltuun.
Mutta siis myyntihinta 150k€ lisättynä “kiinnitykset, rasitukset ja rasitteet” +190k€ tarkoittaa että velaton hinta olisi 340 k€ sinulle.

Ei todellakaan noin. Olen pahoillani. Hinta on se 150k.

Oletko ihan tosissasi???

Kyllä minä olen tosissani. Olen ihan töikseni tosissani. Myyntihinta on mikä on. Velaton hinta on ihan eri juttu, mutta sillä ei kiinnitysten kanssa ole juurikaan tekemistä. Tuossa Tapolan tapauksessa myyntihinta on sama kuin velaton hinta. Osakehuoneistossa myyntihinta+yhtiölainaosuus asunnolle= velaton hinta. Selitän nuo kiinnitykset ja panttikirjat eri jutussa. Olen Tapolalle laittanut viestin, että soittaa niin selitän hänelle.

Tapolalle viä vinkki. Käytä välittäjää tai ostajan välittäjä hoitaa nuo proseduurit, joissa myyjän pankki tekee luovutustodistuksen noista myyjän panttikirjoista, vapaina sinun pankin haltuun.

13 tykkäystä

Lisäisin yllä- ja alla olevaan kirjoitteluun, että selvitys omakotitalokaupoissa kunnan/kaupungin suunnitelmista kunnallistekniikan suhteen. Esimerkiksi olemassa olevat kaukolämpösuunnitelmat kunnan puolesta, jos niitä on, lasku iso ja sille et mahda mitään, tahdoit siihen liittyä tai et.

1 tykkäys

Ruotsalaisen komediasarjan nimeä etsin tai siis sarjaa. Tuntomerkkejä:

• tuli Yle TV 1:ltä ehkä 2000-luvun puolella
  • kertoi ruotsalaisesta perheestä; isä, äiti, poika, tyttö
  • sukunimi ehkä Nilsson
  • isä oli kova paikallisen palloiluseuran fani, se meni “välillä” perheen edelle, kulki aina seuran kaulahuivissa. Taisi fanittaa myös jotain automerkkiä.
  • perheen äiti taisi olla kunnan johtohenkilö
  • Näyttelijöitä en muista, tai sen, että äitiä näytellyt oli näytellyt parissa muussakin sarjassa

Svensson, Sevnsson?
Svensson Svensson (SWEDISH) S03E01 - Part 1 av 4 - YouTube

2 tykkäystä

No tämä se oli. Kiitti.

Onko tietoa miten pitkään terassit on auki Valkeakoskella tällä hetkellä keskellä viikkoa?

1 tykkäys

Meinasitko lähteä Coronalle? :joy:

1 tykkäys

Kaverin puolesta kyselen.

7 tykkäystä