No nyt olen vähän huolissani.
Olisi taas pitänyt tappaa peli siihen ensimmäiseen kymppiin kun Pelicans ei hippaa saanut, ei onnistunut. Ohhoh ja mitäs nyt taas ja 0-2. Sitten alkoi mailan puristaminen ja kaikki rentous katosi.
No nyt olen vähän huolissani.
Olisi taas pitänyt tappaa peli siihen ensimmäiseen kymppiin kun Pelicans ei hippaa saanut, ei onnistunut. Ohhoh ja mitäs nyt taas ja 0-2. Sitten alkoi mailan puristaminen ja kaikki rentous katosi.
Tämänpäiväinen oli iso ryöstö Pelsuilta. Onnittelut sinne.
Mutta tämänkin pelin olisi Ilves pitänyt hoitaa. Ekan erän paikkojen tuhlailu oli kallista huvia. Ja kolmannen erän ylivoimasta olisi maaliodottama ollut myös nollasta poikkeava. Mutta kun ei mene, niin ei mene.
Sarja voi vielä ihan hyvin kääntyä, jos joukkueet jatkavat niinkuin tähän asti. Jos Ilves menee finaaliin, niin ovat voittaneet vaikeuden ja ovat tosi kova vastus. Jos Pelicans menee finaaliin, niin en tiedä, mistä enää kaivavat riittävän tuurin ja taistelutahdon. Tämä sarja on syönyt niitä molempia ihan huolella ja tuelta.
Yllättävintä tässä on se, että yksikään peleistä ei oo ollu Ilvekselle selkee voitto.
Pieni onnittelu tärkeästä voitosta! Hivenen alan toivomaan jo Pelicanseja finaaliin, kun vastassa olisi Kontiolan ja Haapalan sijaan Utunen, Blood ja Kelleher. Ei siinäkään tunnetta puuttuisi.
Ja silti olisi Ikonen vs Ikonen vastakkainasettelu.
Hyvä pointti kyllä! ![]()
Ymmärrän, tällä hetkellä jälkimmäiset on kovempi uhka kuin ensimmäiset.
Jos olisi pitänyt ennen pudotuspelejä lyödä vetoa että kummalla on enemmän 5vs.5-pisteitä, Bloodilla vai Haapalalla ja Kontiolalla yhteensä, en olisi veikannut ensimmäistä, mutta noin se vaan nyt on.
Mutta Jussi-palkinto varma . ![]()
Eka voitto selkeempi ja toinen voitto Pelsujen työtapaturma tuomareiden lahjana. Siksi ei yllätys 2-3 voitot Lahelle
Sarja on vielä kesken.
Ratkaisu voi tulla vaikka 7. pelin jatkoerässä.
Selkeästä on puhuisi ensimmäisenkään kohdalla. Sehän meni jatkoille.
Tiukkaa maalin peliä tahkoneet jo monta peliä putkeen. Tänään tosin ero huimat 2 maalia Pelsujen hyväksi eli tiukkaa on ollut.
Olen vähän hämilläni sen suhteen miten lamaantuneelta ja väsyneeltä Ilves tänään näytti, tässä on taas pari välipäivää alla ja silti Ilveksen jalka näytti raskaalta ja viimeistely-yritykset väsyneiden miesten yrityksiltä.
Kyllä Pelsuillakin osassa ukkoja rasitus hieman näkyi, mutta Kangasniemi, Jasek ja kumppanit jaksaa silti painaa edelleen. Saku Salminen kierteli ja spurttaili kiekon kanssa kolmannessa erässä niin, että Ipan jätkät näytti jäävän kuin tikku p***aan.
Ilveksen kärki sakkaa ratkaisevalla hetkellä ja paineet paistaa Naantaliin asti. Samaan aikaan Pelsuilla ei ole mitään hävittävää, vaan pelkästään voitettavaa.
Pendolla on päivä aikaa saada aikaan sama missä Peltonen median mukaan epäonnistui, tuoda rentous joukkueen tekemiseen. Ei ole helppo paikka
Ekassa erässä Ilves näytti kyllä hyvinkin energiseltä ja hyvällä jalalla olevan. Voiko maalinteon tuska sitten viedä palkeet tyhjäksi vai eikö vaan kunto riitä? Tuntuvat joka peliin lyövän all in alkuun ja mikäli ei tule palkintoa niin sitten nitkahtaa. Ässiä vastaanhan se toimi kyllä, kun löivät alkuun monessa sen pari maalia Areenalla.
Kokolailla täydellistä kiekkodraamaa. Nyt ei oikein osaa kirjoitella mitään viisasta analyysia (kiitos palautteista!), koska tunne lähti viemään katsojaa. Toisaalta pelitaktiikoissa ei ollut mitään uutta - molemmilla keinot samat, erien painotukset vaihtuivat. Ilves rummuttaa nopeita hyökkäyksiään, jotka kääntää päätypeleiksi. Pelicans jaksaa hieroa lyhyitä syöttöjään kentän koko pituudella. Nyt onkin muuten hyvä hetki tsekata ketkä asiantuntijat ja “asiantuntijat” osasivat veikata tästä pitkää sarjaa. Itse en tällaiseen uskonut alkuunkaan, mutta esimerkiksi Liigapyykki on ollut 7 pelin kannalla ainakin 1-1 tilanteesta lähtien.
Voiton paine on Ilves-leirissä massiivinen ja organisaatio on kasannut ne itse itselleen. Ilveksellä olisi ollut periaatteessa ihanteellinen tilanne Tapparan ykköshaastajana, mutta hommassa on voittamisen pakon makua ja se ei ole hyvä asia. Tuli tästä parista kumpi tahansa voittajana ulos, Tapparan on syytä olla valmis. Pelicans tulisi valtavalla itseluottamuksella ja koko kylän boomi takanaan. Ilves puolestaan saa nyt sitä oppia ja kokemusta, joka joukkueelta puuttuu.
Illan pelaajanosto on “tylsä”, eli ykkössentteri Lukas Jasek. Vajaat 22 minsaa kovaa työtä kentän ja pelin kaikilla osa-alueilla. Eniten luistelua matkaa, aloitusprosentti 63,2%. Ottaa mustelmia Tikalta illasta toiseen - tänään meinasi jo keittää yli, mutta lopulta ei. Fantastinen pelaaja, eikä todellakaan mikään pehmeä tsekkitaiteilija.
Jostain mentaalipuolelta sen on tultava, Pendon aikaisen aikalisän jälkeenkään Ilves ei saanut kuin seuraavassa vaihdossa pyörityksen päälle ja senkin aikana ratkaisut oli pelokkaita suupaisuja laseihin.
Ilves pelkää häviämistä. Samalla tavalla kun Tappara pelkäsi vajaa kymmenen vuotta sitten.
Mun mielestä paremmin päin sanottuna, että ei osaa voittaa kun pitää.
Kyllä mentaalinen kipsi paistaa läpi kun Pelicans siirtyy johtoon niin paketti hajoaa naapurissa. Peli puuroutuu ja menee väkisin vääntämiseksi.
Se on toki osittain myös Pelicansin hyvyyttä.
Jep, esim Aamulehti otsikossa tuo sen esille
”Pelicans päihitti vaisun Ilveksen”
Vaisuuden syynä saattoi olla vastustajan hyvyys
Voittaakseen pitäisi saada aikaan voittavia tekoja. Ilves kipsaa pienimmästäkin vastoinkäymisestä ja vasta kun se saa maalin se syttyy täysillä pelaamaan. Pelosta tuo minulle kertoo.