Tuskinpa tekijä on tiennyt kenen pyörää on viemässä. Nappasin lapun tosiaan pois samalla hetkellä, kun pyöräni sain takaisin. Tuskin siitä nyt turhan moni on ehtinyt numeroani nappaamaan.
Ilmoitukseeni sisältyi myös varoitus muille taloyhtiön asukkaille siitä, että seurailevat toimintaa alakerrassa. Oman pyöräni olen nyt pelastanut sisällä kämppään asti.
Pahaa ei ehtinyt tapahtua - korkeintaan koin henkistä tuskaa. Toisaalta sen enempää salapoliisin leikkiminen, kuka on pyörän pyrkinyt viemään - ei ole mielestäni niin relevanttia. Hän ei kuitenkaan ehtinyt toteuttaa sitä, mitä aikoi.
Ja suunnitelma ei ollut kovin intensiivinen, koska pyörän spotannut rouva kertoi, että pyörä oli ilmestynyt ruutuun torstai-iltana, kun hän palasi töistä. Eli tapahtuma-aika on nyt saatu rajattua pienemmäksi - se menee keskiviikko-torstai välille.
Nyt on kuitenkin lauantai ja pyörä ei ollut ehtinyt lähteä tuon kauemmas, että suunnitelma on ollut vähintään hämärä. Voihan kyseessä kuitenkin olla ihan sellainenkin yksinkertainen asia, että joku on ollut tyytymätön minuun ja päättänyt tehdä pikku jäynän. Tähän minulla on syyllinenkin tarjolla, kun eräs toisen rapun naapuri on pariinkin kertaan ojentanut minua pyörästäni. Hänen mielestään pyörän satulaan tulee nousta vasta kauempana tiellä - minä nousen polkimille jo takapihalla.
Hän olisi looginen vaihtoehto tähän “pikku jäynä” -juttuun.