Minulle taas on tullut tässä parin viikon aikana jatkuvasti juurikin Britanniasta soittoja. Yhteenkään en ole vastannut, noin 5 numeroa estänyt mutta perkeleet soittavat aina jostain uudesta numerosta. Mistä lie saaneet edes numeroni, kun olen tietoni muuttanut salaisiksi väestörekisterikeskuksesta, varmaan se jostain toki löytyy aina, internetin ihmeellisestä maailmasta. On kyllä perin ärsyttävää.
Kotimaiset puhelinmyyntisoitot loppuivat kyllä samantien, kun tiedot laittoi salaisiksi. Sen takia sen kyllä teinkin.
Jep. Tuli mullekin soittoja Briteistä ja Kroatiastakin. Kerran vastasin Briteistä tulevaan soittoon ja huusin että älä ikinä enää soita mulle. Eikä oo muuten soittautkaan…
Itse aina lyönyt joko luuria tai ollut vastaamatta. Jotenkin aina pelottaa vastata noihin. Nyt ei ole pariin päivään soinut, tekivät muuten niin, että soittivat ja jos en vastannut niin eivät soittaneet enään ainakaan samana päivänä. Jos löin luuria, soi puhelin heti uudestaan, kunnes kerkesin sen estämään. Täytyy varmaan koittaa teikäläisen taktiikkaa jos vielä piinaavat. Jos uskallan vastata.
Tämän huomannut itsekin, ja ehtii soittaa vaikka kuinka nopeasti yrittää mennä estään. Varmaan joku redial-automaatti noissa, kun lyö punaista luuria. Nämä tulee jotenkin sykleittäin, voi kestää muutaman viikon ja sitten ei puoleen vuoteen mitään ja taas sama ralli. Tällä hetkellä taitaa olla jotain kolmisenkymmentä numeroa Lontoosta estossa, aina löytyy uusia numeroita joista soitetaan. Tosin nyt on taas suvantovaihe menossa.
Tässä taannoin oli lehdessä ihan juttuakin näistä, ainakin joissain tapauksissa on yritetty saada sijoituksia ns. varmoihin kohteisiin. On sisäpiiritietoa tyyliin että Apple valmistelee omaa sähköautoa ja tulee tekemään ison tilauksen jostain pikkufirmasta ja nyt jos siihen sijoittaa ennenkuin se tulee julkiseksi se tieto niin ehtii sijoittaan ennenkuin kurssi nousee luonnollisesti satoja prosentteja. Eli melko selviä huijausyrityksiä, varmasti myös kaikki mahdollinen tieto luottokorteista sun muusta kelpaa jos vaan saavat jollain keinoin kalasteltua. Siitä ei ole tietoa mistä ihmisten numeroita on saatu selville.
Sähkömagneettien avulla nappuloita siirtelevä shakkilauta. Jengi on ihan täpinöissään kommenttiosioissa. Joukkorahoituskampanjan alkuun on 16 tuntia. Laudan hinta tulisi alemman videon mukaan asettumaan johonkin 1000 euron kieppeille. Osallistumalla joukkorahoitukseen saa edullisemmin, joten nyt on hyvä diili tarjolla? https://regiumchess.com/index.html
No ei. Niin monta varoitusmerkkiä on ilmoilla, että tuohon ei toivottavasti kukaan haksahda, mutta varmasti haksahtaa. Videot sinänsä näyttävät päälle päin hyviltä, mutta varsinkin ylemmästä on analysoitu virheitäkin. Lichessin foorumilla joku kehtasi epäilyksensä tuoda esiin, mihin Regiumin ensireaktio oli tietysti oikeustoimilla uhkailu Lichessiä kohtaan, jollei viestiä poisteta. Oman Youtube-kanavansa kommenttiosioihin ei pääse läpi mitkään muut viestit kuin hehkutukset. Kuuden hengen henkilökunnasta neljää ei vaikuta olevan olemassa, vaan valokuvat lienevät peräisin https://www.thispersondoesnotexist.com/ -palvelusta, sen oli joku nörttisalapoliisi päätellyt. Näin ensin alkuun. Lukekaa Lichessin päivittyvää blogikirjoitusta, jos asia kiinnostaa.
Ja tämä ihan vaan yleisenä muistutuksena siitä, ettei kaikki aina ole sitä miltä näyttää.
PS. Todettakoon lopuksi, että markkinoilla on vastaava oikea tuote. Tosin siitä olen kuullut, että sen järjestelmä ei hintaan nähden kestä kovin kauaa, kuukausia lähinnä.
Joo mulle tuli kanssa jostain postipaketista tekstiviestiä pari viikkoa sitten. Olisi vain tarvinnut vahvistaa allaolevasta linkistä. Oikein lähetysnumero ja kaikkea. Jännästi vaan Googlen mukaan “muutamalle” muullekin oli sama paketti matkalla.
Nää on ärsyttäviä, itsellekin tuli keväällä viesti tyyliin “pakettinne odottaa toimittamista, postimaksu 4,9e on suoritettava, siirry tästä linkistä lunastamaan lähetyksesi”. Mietin että kyllä kaikki maksut tuli maksettua tilatessa, oli nimittäin sattumalta paketti tulossa. Jätin viestin huomiotta ja poistin sen, paketti tuli normaalisti perille. Hankalaa nykyään, varsinkin vanhemmat ihmiset ovat näissä huijauksissa vaaravyöhykkeellä heikomman tietoteknisen taidon ja sen ymmärryksen takia.
Sama viesti on tullut itsellekkin, en ollut tilannut mitään joten roskiin.
Oudosta numerosta tuli soitto jostain kumman “Tampereen terveysneuvonnasta” tms. ja oli kuulemma magneettikuvat maksamatta. Puhelu päättyi samantien siihen kun sanoin, että varmaan onkin jäänyt maksamatta kun en ole missään kuvissa käynyt. Kaikkee ne pirut koittaa.
Kolme puhelua tuli viikko sitten 4h sisään. Ensimmäisessä Intialaisella englannin aksentilla puhunut nainen kertoi että on Microsoftin tuesta ja kyseli onko pc kunnossa. Tähän vastasin Byebye ja suljin luurin. Samana päivänä muutaman tunnin välein tuli vielä 2 soittoa asiaan liittyen, kummassakaan ei puhuttu mitään.
Puhelut tulivat Suomen suuntanumerosta. Keskimmäinen olisi voinut olla 05 suuntanumerosta mutta joo ei varmasti. Spoofattuja & feikkinumeroita käyttävätä, tuossa tuoreessa TM jutussa samasta asiasta.
En tiedä, sopiiko oikein tähän ketjuun. Yritin etsiä parempaa ketjua, mutta puhelinmyynti on mennyt ihan laillisillakin yrityksillä valtavan aggressiiviseksi.
On aika mielenkiintoinen logiikka, että aika monet yritykset noudattavat toimintamallia, jossa palvelun tilaaminen antaa automaattisesti luvan yrittää myydä kaikkia mahdollisia palveluita. Ja monet ihan hyviä ja rehellisiä toimijoita vielä ja osa palveluista peräti hyvinkin tarpeellisia. Mun mielestä logiikka pitäis olla käänteinen eli puhelinmarkkinointia ainoastaan niille, jotka sen erikseen hyväksyvät. Eri asia tietysti sitten, jos itse lähestyt jotain asiakaspalvelua niin siihen asiaan liittyen voidaan toki muut palvelut kartoittaa.