Pysäköintisovellukset

Kyselystäsi puuttuu ainakin yksi ihan perus ratkaisu eli pankkikortti. Tampereella ainakin pystyy käytännössä kaikissa maksullisissa parkkipaikoissa maksamaan kortilla. Se on itselläni ollut käytössä. Sovelluksen lisäksi. Laina autolle ei viitsi tehdä sovelluksern tiliä. Helpompi maksaa kortilla.

9 tykkäystä

Aika vähän tulee kortti korttia enää käytettyä, koska sekin löytyy sovelluksesta :face_with_raised_eyebrow:

Niin siis omalla autolla jos oon liikkeellä käytän sovellusta. Mutta silloin kun en liiku omalla autolla en viitsi vierasta autoa rekisteröidä sovellukseen. Vaan koen helpommaksi maksaa kortilla.

1 tykkäys

Kolikoilla? Mulla on n. kolme vuotta ollut kasa kolikoita eteisen pöydällä eikä ole koskaan tullut edes mieleen ottaa niitä mukaan.

Ehkäpä korjaan äänestystä, kolikkovaihtoehto tarkoittakoon “muuten”, mikä sisältää sitten pankkikortin, yms.
Itse liikun nykyään keskustaan julkisilla, mutta edellisen parkkimaksun maksoin minäkin kyllä pankkikortilla.

1 tykkäys

Kadunvarsipysäköinnin voi Tampereella maksaa kaupungin verkkosivujen mukaan käteisen ja pankkikortin ohella myös Moovy-, Parkman-, Easypark- ja Eparking-sovelluksilla. Pysäköintialueiden maksuautomaateissa palvelujaan mainostaa myös viides operaattori, Flowbird.
Sovellusten käyttäjä joutuu maksamaan pysäköintimaksun lisäksi myös palvelumaksun. Se on kaikissa sovelluksissa eri suuruinen.

Tilaajille

1 tykkäys

Aimo Park pääsi taas yllättämään tällä vanhalla kikalla. Olin unohtanut että Nokia Arenan parkkihallissa on käytössä sama Aimo Parkin rosvohuijaus. Taas Areenan puomit aukesi sisään ajaessa kun ajoi läpi vaan ja lähtiessä ei mitään kyselty.

Perstuntumalta ajattelin että Moovyllä mentiin, kunnes tuli paperilasku Aimo Parkilta sisältäen viiden euron laskutuslisän.

Pitäkööt jälleen tunkkinsa. Lupaan että kolmatta kertaa en enää mene Aimo Parkin laskutuslisäansaan.

1 tykkäys

Palvelumaksu on maksu, jonka sovellus veloittaa pysäköintimaksun lisäksi. Tällä hetkellä Moovyn palvelumaksu on 0,49 euroa maksullista pysäköintiä kohti ja korkeintaan 4,90 euroa kuukaudessa.

Uusi palvelumaksu on 15 prosenttia pysäköintimaksun hinnasta, vähintään 0,49 euroa. Esimerkiksi palvelumaksu kahden tunnin pysäköinnistä P-Hämpissä on jatkossa 1,05 euroa eli hinnankorotus on yli 100 prosenttia.