Vielä 20 vuotta sitten tuo oli suunnilleen “työkieli” jääkiekossa vaikkapa tuomareita kohtaan. Nykyään hommat menneet hiukkasen herkemmäksi kautta linjan ja kaikessa. Toki asiaton huuto mutta tälläinen media spektaakkeli tuommoisesta ![]()
Oon Sashan kanssa ihan samaa mieltä tästä tapauksesta.
Eli kun ennen oli ok käyttää ihmisten seksuaalista suuntaumista (johon ihminen ei voi itse vaikuttaa?) haukkumakäyttöön, niin nykyään pitäisi toimia samalla tavalla?
En muutenkaan ymmärrä tuota ”nykyään hommat menneet herkemmäksi” kommenttia, jännä tapa ajatella sitä että annetaan ihmisten olla ihmisiä ilman että tarvii piilotella omaa itseään
.
Toki olen uudempaa sukupolvea, ja ymmärrän sen että ennen vanhaan vaikkapa N-sanan kylveleminen oli ok. Minulle se taas särähtää korvaan ja pahasti.
Älkää käsittäkö väärin ![]()
Koska tänä päivänä mieli pahoitetaan aika monesta asiasta.
Eikä tällä kyseisellä tapauksella ole tekemistä alla olevan tekstin kanssa. Tämä tapaus kuitenkin linjaa mahdolliset rangaistukset jatkoa ajatellen. Nimittäin tämä tapaus ei jää ainoaksi.
Jatkossa vaan aina kun siltä tuntuu, sanot vaan tuomarille että loukkaannuin kun mulle äsken huudettiin että ”senkin hölmöläinen”. Jos joku tuomareista kuuli niin kaveri suihkuun ja pelikieltoo perään ![]()
Tässäkin ketjussa tapahtunutta vähättelevien kommenteista päätellen on aika vahvasti pääteltävissä, että vähemmistöjen syrjintää vastustavassa työssä on yhä paljon tekemistä. Yhteiskunnassamme esiintyvästä syrjinnästä on iso osa piilosyrjintää. Sen tunnistaminen kunkin omassa toiminnassa olisi jo hyvä välietappi.
Reunaselle toivottavasti opiksi oton paikka, ja pisteet linjurille asian esille nostamisesta. Muu prosessi ei tainnutkaan mennä ihan putkeen paikanpäällä.
On herkäksi mennyt. Miesten jääkiekkoa…
Eniten hämmentää se totaalinen oman navan tuojottaminen ja kyvyttömyys a) asettua toisten asemaan b) ymmärtää yhtään abstraktimpaa ongelmanasettelua, mitkä näistä ongelmaa vähättelevistä kommenteista itselleni välittyy.
Yhden ottelun pelikielto:
En mä nyt näe tätä asiaa niin kriittisenä. En usko, että Reunanen tarkoitti tuoda julki arveluaan siitä kuuluuko vastustaja vähemmistöön vai ei. Termi olisi ihan samoin voinut olla v###n apina, v###n m#lkku, v###n p####pää, v###n idiootti… tehostettua kiroilua mielestäni. Kaikkia noita olen itse kuullut kentällä ja osaa termeistä itsekin käyttänyt.
Jokainen on täällä suutuspäissään aivan varmasti sanonut tuollaisia tarkoittamatta loukata tai henkisesti romahduttaa ketään. Siksi en vaan ymmärrä tätä jeesustelun määrää. Jos niin synnitön täältä löytyy, niin ei muuta kuin patsasta pystyyn vaan.
Yhdessä ketjussa vatkotaan ja hyperventiloidaan, kun joku sanoi vähän rumasti.
Toisessa ketjussa hypitään tasajalkaa, kun tuli isäntä taloon, joka pätkii tarvittaessa vastustajia turpaan.
Sorry vaan, mutta ei tällainen vanha boomeri oikein ymmärrä tätä nykymenoa, jossa kärpäsestä tehdään härkänen.
Liigakausi 2023-24, saman arvoiset rikkeet:
IS:n tietojen mukaan Reunanen huusi KalPan pelaajalle ”vn h*i”.
■■■■■ mulkku on hiukan eri asia kuin ihmisten sortaminen seksuaalisen suuntautumisen takia ![]()
Tuossa Lukon xiitissä on mukana kurinpitopäätös, jossa myönnetään tapahtunut virhe kuulutuksen yhteydessä.
Saattoihan siinä toki olla ihan kommunikaatiovirhekin, pleksi on paksu ja kolot pieniä, mutta haisee siltä, ettei ole koulutettu päätuomareita, toimitsijaesihenkilöitä tai kuuluttajia siitä, miten näissä jutuissa pitäisi toimia. Sellainen housut kintuissa -vaikutelma siis.
En ole vähätellyt mutta tunnut rinnastavan asioiden oikeaan mittasuhteisiin asettamisen vähättelyksi ja syrjinnäksi. Ei se niin yksioikoista ole. Saatan vastata myöhemmin polveilevammin mutten täältä Areenalta kännykällä.
Eihän kaikilla sitä m##kkuakaan ole joten samaa sortoa siinä harrastetaan.
Ja kuten jo edellä totesin, ei tuossa mitään sortoa ole tapahtunut.
Kielenkäytön tulee olla tunteikasta ja värikästä ja ylilyöntejä pitää aina olla. Jos toinen loukkaantuu, pitää olla miestä pyytää anteeksi.
Mutta turha täällä sateenkaariväen on loukkaantua jonkun yksittäisen pelaajan puolesta. Ja siinä se ongelma nykyisin onkin: aina pitää olla loukkaantumassa joka v###n asiasta.
Minä en ainakaan muuta kielenkäyttöäni jonkun vähemmistöagitaattorin hyperventiloinnin takia.
No jos ajatellaan esimerkiksi vanhemman Hagmanin pelaamista aikanaan, niin se olisi loppunut varmaan e-juniorina jos nykyiset kielenkäytön normit olisivat olleet silloin voimassa. Näin ajatellen ollaan menty herkemmäksi, eikä se ole huono juttu.
En pidä tätä Reunasen kommentointia asiallisena ja ei tämä kuulu mielestäni kenenkään kielenkäyttöön. Hiukan on Reunasen juttu saanut isot mittasuhteet. Kun muutama viikko sitten hairahduin kulkemaan ratikalla matkan, niin nuorison kielenkäyttö oli rapsakasti rajumpaa kuin Reunasen kommentit. Ketä tässä pitäisi enemmän ojentaa?
Jaksa edes kaikkiin noihin kohtiin vastata mutta ymmärrät varmasti sen että sana hintti on suoraa sortamista vaikka et sitä homoseksuaalille sanoisi. Hintti sana on nimenomaan haukkumiseen kehitetty sana ja sä et sitä kenellekkään voi ”hyvällä” sanoa ![]()
![]()
![]()
Ei sinun tarvitsekaan mutta maailma muuttuu ja nykyään ihmiset miettivät vähän enemmän kuin ennen eikä syrjiviä herjauksia enää katsota niin hyvällä. Turhaan sinä siitä hyperventiloit täällä.