Rauman Lukon Tarmo Reunasen epäurheilijamainen käytös 22.09.2023

Ei nyt suoraan sama, mutta meidän Otsohan sai aikanaan kympin, kun huuteli Vehviläiselle.

Tällainen ajattelu vain ylläpitää syrjiviä rakenteita mitä yhteiskunnassamme on. Vielä on paljon matkaa, että yhteiskunta olisi tasa-arvoinen kaikille.

Jos pysytään vielä jääkiekossa niin jääkiekon säännöthän elävät myös jatkuvasti. Sinun mielestä ilmeisesti olisi pitänyt myös jääkiekossa jatkaa kaikilla samoilla vanhoilla säännöillä koska ne ovat aina ollut osana näissä? Kyllähän jääkiekon evoluutio on jatkuvasti pyrkinyt säännöillä ja linjauksillaan puuttua mm. Päävammoihin.

3 tykkäystä

Se väkivalta on aina ollut sisäänrakennettuna lajin sääntöihin, kaikki jotka menee pelaamaan lätkää tietävät tulevansa taklatuksi, hakatuksi mailalla jne ja hyväksyvät sen.
Toisen ihmisen ihmisarvon loukkaamista ei ole kirjattu lajin sääntöihin, eikä se sinne kuulu, vaikka olisi kuinka tunteet pinnassa.
Suomen kielessä on kattava varasto muitakin kirosanoja kuin tuollaiset henkilöön menevät loukkaukset, joilla kuvailla sitä vastustajaa pelin tiimellyksessä.

4 tykkäystä

Kuulemma niinkin rumasti huudettu kuin hobitti.

13 tykkäystä

Kyllähän psyykkaus peliin kuuluu, mutta joset osaa sitä tehdä menemättä henkiläkohtaisuuksiin ym niin parempi olla vaan hiljakseen.

Eiköhän Reunaselle tee ihan hyvää pikku huili jos ulosanti ollut tuota luokkaa mitä tässä keskustelussa noussut, toivottavasti kurinpitopäätöksessä sitten kerrotaan mistä mahdollinen kakku tulee niin ei tarvitsisi arpoa

Toki ihmettelen mistä tuo rangaistuksen syy rasistinen käytös on tullut esim kuuluttajan tietoon kun sillä aluksi kuulutettu

1 tykkäys

Valitettavasti vain se et ole sinä, joka määrää mistä kukakin loukkaantuu.

6 tykkäystä

Menee nyt pikkusen ohi aiheen, mutta ihan yleisesti jos nykymaailmassa loukkaantumiskynnys olis pikkusen korkeempi, niin kaikilla olis huomattavasti helpompaa. Se että loukkaantuu jonkun toisen puolesta ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Mää oon tämmönen X-sukupolven reliikki, joka ei jaksa ihan joka jutusta ottaa kierroksia. Sillä asenteella olen pärjännyt ihan hyvin tässä maailmassa ja oon koettanu samaa opettaa lapsilleni.

12 tykkäystä

Olet todennäköisesti elänyt koko elämäsi etuoikeutettua elämää etkä osaa asettua minkään vähemmistöryhmän asemaan ja siksipä voit vain olankohautuksilla heivata kaiken syrjinnän. Jos sinä et loukkaannu niin kaikki on sinulla hyvin etkä ymmärrä miksi muut saattavat loukkaantua.

”Älkää ny hei pienestä suuttuko”.

5 tykkäystä

Mitäköhän mieltä olisit tästäkin asiasta jos lapsesi osottautuisi homoksi ja häntä jatkuvasti kiusattaisiin, syrjittäisiin ja ehkä jopa hakattaisiin sen vuoksi?

4 tykkäystä

Ymmärränkö nyt oikein että olen samalla syrjivä ihminen jos koen ymmärrystä tuohon mitä kaukalossa saatetaan huudella.

Aikalailla vedetetään mutkaa suoraksi sinunkin ajattelussa.

8 tykkäystä

Et ilmeisesti ymmärrä oikein. Se ei välttämättä tee sinusta syrjivää ihmistä mutta se ylläpitää syrjiviä rakenteita. Miksi yhteiskunnan sisällä pitäisi olla erillinen paikka (jääkiekkokaukalo) jossa on hyväksyttävä käyttää syrjiviä herjauksia jotka ei ole muussa yhteiskunnassa sallittua?

5 tykkäystä

Siis jotkut vertaavat kiroilemista homotteluun? Anna mun kaikki kestää.

6 tykkäystä

Mitä noita uutisia on tässä asiaan koskien lukenut, niin kaikki muut on loukkaantunut, paitsi itse Mäenpää, jolle huudeltu oli. Eikä edes itse ilmeisesti tiedä mitä Reunanen on huudellut. Oli vaan tyytyväinen 5min ylivoimaan :grin:

9 tykkäystä

Siis jos tää pitää paikkaansa, niin ei hemmetti. :joy::joy: Onpas vakava solvaus. Ei ole nyt hyvään suuntaan menossa tämä linja. En myöskään hyväksy mitään mauttomia rasistisia tms. huutoja, mutta pitäähän tuollakin nyt tiettyjä asioita saada sanoa. “Voi himputti, mene vaihtoon senkin hölmölöinen!” Jaaaaaaaa pelikieltoa…

Täällä joku/jotkut käytti perusteluna, että “miksi jääkiekkokaukalossa pitäisi saada sanoa asioita, mitä normaalissa työpaikassa ei?” Aivan typerä vertaus ja argumentti. Jos sun toimistonaapuri Makke on juonut taukohuoneen viimeiset kahvit eikä ole keittänyt uutta, niin saatko sä mennä hieromaan hanskalla sen naamaa? Eri olosuhteet, eri lainalaisuudet.

Ehkä mä sit kuulun tähän junttiryhmään, jonka mielestä jääkiekkopelissä saa ja pitää ■■■■■■■■■ ja haukkua, varsinkin jos joku sen ansaitsee.

19 tykkäystä

Parasta tässä on se että 110% todennäköisyydellä nämä pyhimykset omassa elämässä on haukkunut ja tulee haukkumaan muita ihmisiä.

Argumenttina toimii aina yhtä klassikko: “mutta se on ihan eri asia”

13 tykkäystä

Oletus lienee se, että raja on kuitenkin ylittynyt. Tuomarit lienevät kartalla mitä yleensä kuuluu kentällä ja mitä ei. Tässä on nyt 3-5 eri variaatiota sanomisesta, joten luotetaan kurinpitoon.

@Fester sen mitä itse olen futista viheltänyt, niin siellä on tietyt asiat mistä nousee punainen, iman mitään tulkinnan varaa.

Vähän ehkä vieraantunutta ajatella, että huutelu lätkässä on fyysisiin ominaisuuksiin / seksuaalisuuteen liittyvää solvaamista. ■■■■■■■■ on aivan eri asia ja se kuuluu kiekkoon.

4 tykkäystä

Onko sun mielestä joku normi, että aikuiset täysjärkiset ihmiset ihan päivittäin haukkuu ja solvaa ihmisiä? Itse en henkilökohtaisesti ole kyllä kuullut varmaan vuosiin kenenkään haukkuvan toista ihmistä. Ja kyllä, olen joskus haukkunut jotain. Olen myös polttanut tupakkaa. Se, että joskus on tehnyt jotain ei tarkoita sitä, ettei huonosta tavasta voisi oppia pois. Olin alkuun myös hyvin samoilla linjoilla tästä woke kulttuurista mitä monet täällä. ”Älkää ny pienestä loukkaantuko yms.” Mutta pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtää mistä siinä on todellisuudessa kyse.

8 tykkäystä