Ruutu+: Selostajat ja studiotiimi

Näkisin kanssa näin, että selkä seinää vastaan olevaa käsitellään enemmän. Jaja ehkä sen ei pitäis olla kummankaan suosimista, kuka tekee kuinkakin hyvin, vaan avata itse peliä

Olihan tuo koko sarjan kuva. Ei pelkästään G5-6.

1 tykkäys

Justiinsa työkavereiden kanssa höpöteltiin, että tää on menny vähän HIFK keskeiseksi kun Jokerit häipy ja Blues tippu. Media pitää pääkaupunkiseutua kuitenkin kaikessa keihäänkärkenä ja tällä saralla kilpailua ei enää ole.

Ei tiä onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota, mutta voisiko toi perhanan Rantanen käyttää joskus jotain toista pukua ja krakaa??!! :rage::joy:

Nyt on tasapuolista spekulointia.

Mä en oikein näe tätä pk- seudun suosimista studiossa, vaikka minäkin täällä asun nykyisin.

Itse asiassa oon ollut jo tovin äärettömän tyytyväinen Rantaseen ja Nyholmiin ja kaikessa asiantuntijuudessaan vienyt studiota eteenpäin, sitten Valavuorten, Ahomaiden jne. Kyllä kaverit erittäin päteviä havaintoja kiekosta tekee kaikkinensa ja ainakin Nyholmilla jonkinlainen tuntuman pelaamiseen on itselläänkin. Edes taktiselta puolelta ei ole tullut aivopieruja ja tekniset/ taidolliset pelaajien nostot on ollut samoja havaintoja, mitä itsekkin tehnyt. Tämä tuote on lähimpänä Suomessa koskaan sitä tyyliä, mitä NHL:ssä studiot ovat… siis asiantuntijuudessaan.

Ja mitä tulee HIFK:n suosimiseen: en tiedä mitä lähetyksiä kukin on katsonut, mutta erittäin ylistävää (aiheesta) on palaute Tapparan pelaamisesta ollut. Pahimmissa ohipeleissä nostot ja kyseenalaistuksetkin on olleet ihan paikallaan. Täytyy muistaa, että vaikka Tapparan kaltaista dominointia kauden aikana näkisinkin, pitää jo ihan puolueettoman toimijan nimissä tehdä nostoja ja kaivamallakin kaivaa posia vastustajista. Ja mielestäni oli hyvin aiheellista ennen vikaa välierää pohtia, missä HIFK:n mahdollisuus piilee… Sellainen kun urheilussa aina on, kun on pelejä/ aikaa vielä jäljellä.

10 tykkäystä

Asiantuntevampia nämä Rantanen ja Nyholm ovat kuin Urheilulehden Liigaan liittyvistä asioista uutisoivat tyypit. Eli paljon huonompikin parivaljakko voisi olla studiotiimissä.

Loistava studio ollut tänä vuonna. Ei ole puolueellinen js on asiantunteva. Täällä motkotetaan kunnes studiossa Juti ja Ojanen kehuvat Tapparaa kilpaa Niemisen selostaessa tapahtumaa

6 tykkäystä

No ei ole asiantuntevampia, kun ainakaan Ika. Ika on kuitenkin entinen ammattikoutsi. Palomäkikin menee kyllä omasta mielestäni ainakin Rantasen edelle.

2 tykkäystä

Ei varmaan ihan reilua verrata ammattikoutsia ja studioisäntiä. Tottakai koutsit vetää ihan omaa linjaa “kommentaattoreina/ asiantuntijoina”, mutta studion väkenä VR ja TN on erittäin päteviä. Jopa pieni jerryn heitto piristää kummasti tunnelmaa.

1 tykkäys

Lehterä on ollu tosi hyvä kommentaattori. Harmi tavallaan kun joutuvat siitä ensi kaudeksi luopumaan saipan kustannuksella. Kortelainen vähän välillä ärsyttää, mutta ei mulla ainakaan mitään Veskua ja kumppaneita vastaan ole.

1 tykkäys

Itse tykkään Köllistä. Mies on niin IFK kuin voi olla ja silti yllättävän tasapuolinen.

Samaa mieltä olen myös Vallinista. Ex-Tappara lienee henkeen ja vereen Kärppä, mutta silti homma toimii.

Ensi kaudella kuultaneen taas “mitä ne viheltää” Suikkasta. Hänet voisi jättää suosiolla viettämään eläkepäiviä.

2 tykkäystä

Kyllä minä olen Tikusta ja Takusta tykännyt. Ymmärrän kyllä että tulee vastalauseitakin, koska se kuuluu suomalaiseen perusluonteeseen. Janttakin on huippuselostaja, vaikka Mäkistäkin joskus vähän ikävä. Häntä voi onneksi kuunnella Viasatilta.

2 tykkäystä

Tuota Mäkistä on ilo kuunnella, on nippelitietoa paljon :+1:
Ja Tikulle ja Takulle peukku täältä myös :+1:
Jos KalPa tulee kaveriksi niin joku Kapasista tulee varmaan studioon :thinking: Nythän olis kyllä Niinimaalla aikaa tulla kans, siinä oliski paha vetää “kotiin” puolesta savonmaan :joy:

1 tykkäys

Mun mielestä kölli on kehittynyt paljon viimeisten vuosien aikana. Viimesimmässö pelissä hifkiä vastaan en ainakaan itse olisi osannut sanoo kaveria hifkin mieheks. Alkio ja Vallin kaksikosta ite sytyn eniten. Hyvää läppää, mutta paljon myös asiaa!

3 tykkäystä

Ei itseä oikeastaan ärsytä Nyholm ja Rantanen. Niistä huomaa, että rakkaudesta lajiin kun taas aikaisemmin Ahomaat oli vain töissä siellä. Studiot menee nopeeta kun ennen oli aikamoista pakkopullaa.

Kölli on nykyään ihan ok myös. Yksi syy varmaan tähän on se, että ennen tuli sellainen fiilis siitä, että vihasi Tapparaa, mutta nykyään se pystyy jo Tapparaa kehumaan ni varmaa edesauttanu sitä ettei sen jutut enään ärsytä.

4 tykkäystä

Semmonenki juttu on hyvä muistaa, että jos esim. Tappara johtaa ottelusarjaa vaikka 2-0, nää viihteen tekijät ilman muuta toivoo vastustajalle voittoa. Sama tilanne, jos peli on vaikka 3-1, ni kavennusmaalia toivovat. Toisaalta puolueeton ammattilainen helposti symppaa heikompaa, eikä välttämättä sitä, joka on jo 4 kertaa ollu finaaleissa.

Itte uskon aika lailla näitten ammattilaisten puolueettomaan kommentointiin, vaikka aika yksin ehkä mielipiteeni kanssa oon. Tuskin Jyppifanit pitää Ritaria mitenkään Jyppiä erityisesti kehuvana selostajana tai IFK-fanit Kölliä Hifkiin kallellaan. Rantasta nyt on työnnetty millon kenenki fanipojaks, itte en pysty niistäkään valitseen, ketä Vesa fanittaa.

Näissä on hyvä puoli se, että sanovat mielipiteensä selkeesti, varsinkin Rantanen. En oo läheskään aina samaa mieltä, mutta mitä se haittaa. Viihdettä toi on ja kaikki keskustelu kiekosta kiinnostaa mua. Ainostaan se Karjalaisen epäselvä vaihtovirhemaali ja sen kohtuuton puliveivaaminen studiossa on saanu mun ärsytyskynnyksen nouseen, muuten tykkään studiotoiminnasta kovasti.

3 tykkäystä

Rantanen on aika täynnä itteään. Nyholmi on pumpannu sen renkaat täyteen ja se luulee välillä olevansa vähän enemmän kuin onkaan. Nyholmi noista kahdesta se taitavampi mediapersoona on.

Kölliä en oo voinu ikinä sietää. En ennen, enkä nyt. Syyt saattaa olla jopa siinä narisevassa äänessä mitä se päästää suustaan. Tyhmää, mutta en voi sille mitään.

Vallini on sillai kummallinen, että tuntuis olevan Tapparaa vastaan aina. Joskus tykkään , toisinaan taas en.

Alkio on hyvä, Mäkinen sortuu välillä jo liialliseen nyansseista puhumiseen, mutta on toki huippuselostaja.

Yleisestiottaen mulle on alkanu tuleen jo ähky tästä jääkiekkotieteestä, mitä kaikki toimittajat jauhaa. Analyysiä pukkaa ja kaikki törkeydetkin puhutaan niin palasiks, että asiat irtoo konteksteista ja analyysit karkaa jo itse tapahtumaan liittymättömäks hötöks jolloin kukaan ei enää tiedä oliko alkuperäinen tilanne hyvä vai paha.

Mä en nykyään jaksa paljon kattoo näitä studioita ennen, jälkeen tai välissä.

2 tykkäystä

Tuo studiotiimi on vuodesta toiseen helsinkiläispainoitteinen ja muutenkin väsynyttä juttua ja spekulointia. Itse en seuraa nykyään ollenkaan näitä, mun puolesta vois lopettaa kokonaan. Samat jauhannat vuodesta toiseen, myös nuo maammelaulut voisi keskittää vain finaaleihin.

Itsekin katsoin ja huhhuh mitä tuubaa taas tulee. Ei voi ikinä olla mielipidettä joka olisi jossakin välimaastossa vaan aina pitää vetää äärimmilleen. Siltä ainakin tuntuu kun kuuntelee esim. Vesa Rantasta . Domilla ei ole kuulemma myös tullut edes hiki päälle ja Kilpeläisellä massiivinen etu…