Kyllä minä en niin yhtään yllättynyt, kun sympaattisen Saipan Salomäki eikä Fortier saaneet bänniä. Tasan ei käy jne.
Kyllähän tuo Fortierin poikkari oli selvä1-3 peliä bänniä, mutta tosiaan sympatialla selvittiin tästäkin.
Mun mielestä Salomäki tuli tilanteeseen pelaajan selän takaa kuolleesta kulmasta. Olis siitä voinu yhden pelin antaa. Oli aika törkyinen ajo.
No jo Vanhatalo oli 1 peliä, niin ei tämä ollut kuin 0-1 peliä.
Pitäköön sitten myös isompien joukkueiden kohdalla, jos näitä vielä sattuu. Linja on nyt vedetty “nolliin”.
No jos jokin on varmaa, ni se on se että linja ei todellakaan tuu pitämään![]()
Ei varmastikaan, jos jotain selkeää ennakkosuosikkia saadaan sorsittua ja tehtyä lisäpelejä johonkin sarjaan. Tätä se on.
Kurinpidon nopat eivät tuottaneet oikeita lukemia, niin päättivät olla antamatta rangaistusta kummallekkaan
Kertokaa missä liikkuu poikittaisella kaulaan lyömisen ja työntämisen ero, tämä ratkaisee kurinpidon mukaan sanktiot.
Rangaistusharkinnan osalta kurinpitodelegaatio toteaa, että Fortierin poikittainen maila osuu edellä kuvatussa tilanteessa Kostilaista kaulan ja kasvojen alueelle. Delegaatio kuitenkin toteaa, että tilanteessa ei tapahdu varsinaista poikittaisella mailalla lyömistä tai iskemistä, vaan kyse on pikemminkin voimakkaasta mailalla työntämisestä lähellä olevaa Kostilaista kohti.
Mä järkeilisin niin, että “työntäessä” maila on jo valmiiks kiinni kohteessa ennen kun eteenpäin suuntautuva liike alkaa, siinä missä lyödessä maila ei ole kiinni kohteessa eteenpäin suuntautuvan liikkeen alkaessa.
Jos tuo on se kriteeri, niin ehkä Fortier tosiaan “työnsi” eikä “lyönyt”. “Työntäminen” kohdistuu kuitenkin suoraan suojaamattomaan kaulaan (ainakin näin omat silmäni videosta näkevät), niin onhan tuo silti vaarallinen temppu ja pelikiellon arvonen.
Tässä sekin pointti, että yleensä mailankäyttäjä on pelivälineestään vastuussa sääntöjen määräämällä tavalla. Erikoista kyllä.
Mihin se sääntö pelaaja on aina vastuussa oman mailan käytöstä katosi?
Saihan se ulosajon, eli ihan oikein on vastuussa mailastaan. Työntämisen takia nolla peliä on ihan hyvä tuomio.