Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Joo auttoi. Taulukon tuominen näköjään epäonnistuu, jos tuotavan alueen “A1-solu” eli vasemman yläkulman solu on tyhjä. Muuten Excel-taulukon otsikkorivillä saa olla tyhjiä soluja ja tuominen onnistuu silti. Ja tyhjät solut ovat täysin sallittuja “Discourse-taulukon” eli markdown-taulukon otsikkorivillä.

Havainto on hyvä. En ole varma onko bugi vai ei, mutta raportoin sen joka tapauksessa eteenpäin.

Edit. Enpä raportoikaan @ansa. Tämä ei ole toistettavissa kehittäjäyhteisössä eli ongelma on varmaankin ehditty jo korjata siellä. :+1:

1 tykkäys

Tässä lupaamani selitys siitä, kuinka Discoursen taulukot toimivat @Raumalainen.

Ketju on testialueella, joten oppaan perään voi vapaasti testailla itse.

Mulla ketju mennyt rikki,onko paljonkin siirrelty viestejä? Vai mistä tämä johtuu?Kun viestit eivät näy aika järjestyksessä ,joka häiritsee ihan vähän.Ennen en ole tämän laista huomannut.

Tätä sattuu usein kun siirrellään. Ei siis eksytä aiheesta tuolla tavalla. Pahoitteluni, että olin ohjaamassa Hamilton-ketjua sivuraiteille.

Mutta jokaisen soisi katsovan otsikkoa. Liputtaakin pitää niin me valvojat huomioimme asian paljon nopeammin.

2 tykkäystä

Tää on vähä ärsyttävä ominaisuus, ettei ketjun aihetta nää samalla ku kirjottaa tai lukee. Joskus unohtaa mitä ketjua on lukemassa ja käy noin ku Hamiltonin ketjussa.

5 tykkäystä

Mä oon huomannut, ettei yläkulmaan tule merkkiä siitä, kun vastaa ketjun ensimmäiseen viestiin. On luultavasti ominaisuus eikä bugi. Tämä viesti on kokeeksi vastaus tämän ketjun avausviestiin.

Mikä merkki mihin kulmaan?

Ai toi reply? Ei kai sitä tule, jos menee vastaamaan sillä sinisellä napilla?

Jaa ei mitään sitten. Mutta tosiaan, ei tule vaikka olisit vastannut suoraan peterralle. Tuo äskeinen viestini on vastaus ozzille, joka ketjun aloitti aikanaan. Vaikkei siltä näytäkään.

1 tykkäys

Täppäiset tuota alakulman viestinumeroa, jos otsikko unohtui. Syynä tässä on rajallinen näytön pinta-ala.

4 tykkäystä

Kiitti! Selaimella näkee myös klikkaamalla osoitekenttää, mutta tällä Discourse appsilla ei sitä mahkua oo. Mutta toi viestinumerovinkki toimii. :+1:t3:

Joo, toi on UI ongelma jota itsekkin painotin kehittäjille. Eivät löytäneet otsikolle paikkaa/tilaa, joten kompromissina se tuli ”viestihissiin”.

Minulle tuli useampi ilmoitus kun sain samasta viestistä tykkäyksiä. Siis erikseen kolme kertaa peräkkäin kun joku tykkäsi. Yleensähän tulee ilmoitus vain ensimmäisestä tykkäyksestä ja jos tulee sitten pidemmän ajan kuluttua, mutta nämä tulivat muutaman minuutin sisään.

Siirtyikö se viesti välillä toiseen ketjuun? Silloin kai ainakin voi käydä noin.

1 tykkäys

Olen vaimentanut aikanaan tuon Sipilä+hallitus (tai jotain ketjun). Nyt @iceman siirsi viestejä (hyvä niin) tuohon Sipilä ketjuun tuolta “asiat, jotka harmittavat” ketjusta. Samalla siirtyi myös minun paimennus/itsemoderointi viestini.
Nyt huomasin, että tuon siirron seurauksena tuo vaimentamani Sipilä+hallitus ketju ei ollutkaan enää minulla vaimennettuna.

Onko tullut vastaan aiemmin?

Ei siis iso ongelma, koska vaimensin Sipilän ketju uudestaan. Kunhan kyselen.

Lienee suunniteltu toiminnallisuus, koska siirretyn viestisi myötä ”osallistuit” uudestaan ko. ketjun keskusteluun.

1 tykkäys

Miksei tämä linkki oneboxaudu?

Tuon pitäisi näkyä näin:

Ehkä ketju on niin uusi, ettei joku taustaprosessi ole ehtinyt tehdä jotain? Tarkkaillaan.

1 tykkäys

Voisiko tuon tykkäyksen laittaa niin että raja nollautuisi puolelta öin Suomen aikaa?
Tai voisiko sen poistaa kokonaan?

Nim. Sain eilen tykkäykset täyteen ennen Pelicans - HPK pelin loppua ja tuo oli tämän päivän ensimmäinen tykkäys kello 13:56

1 tykkäys

Tälle komppia.

nimim. Eilinen seuranta ilman tykkäyksiä hiersi

Näemmä tohon tykkäyksien loppumiseen riittää 3 eri aikaan alkavaa lätkäpeliä saman päivän aikana.

5 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Virheilmoitus: Kaikki avatarit eivät aina näyttäydy