2 viestiä siirrettiin ketjuun: Virusta tai hemmetin aggressiivinen mainos
Latasin joku aika sitten iOS26:n omenapuhelimeen. Olen käyttänyt tän palstan selaamiseen Discoursen omaa appia. Nyt päivityksestä alkaen on viestiä kirjoittaessa kursori vilkkunut aivan väärällä rivillä ja kun painaa vastaa, siitäkin pitää painaa pari senttiä napin alapuolelta. Muuten palsta toimii, mutta viestin kirjoittaminen on nyt ärsyttävää. Kuvassa näette, mitä tarkoitan.
Ei tarvita edes tuota.
Päivittelin myös omaan puhelimeeni tuon uusimman päivityksen ja puhelimella kirjoittelu ei helpottunut ja mulla ihan Safari käytössä.
Kirjoitusvirheen korjaaminen yhden kirjaimen kohdalla on hiukan haastavaa.
Heh, näköjään Android-käyttäjiä vuosia sitten vaivannut bugi on saatu Apple-käyttäjien riesaksi.
Palstalle kirjoittaminen puhelimella iOS26 päivityksen jälkeen on ihan yhtä helvettiä.
Pystynkö itse tekemään tälle ongelmalle mitään, vai pitääkö vaan odottaa että joku ropellihattu tekee jotain asiaa parantavia päivityksiä?
Ping @ljpp
IOS26 päivitys on aiheuttanut ilmeisesti ongelmia myös muilla nettisivuilla (myös Applen omilla sivuilla)
Ongelmaa tutkitaan.
Myös tällaisia ongelmia IOS26 päivitys on aiheuttanut:
Kyllä tuo on koodareiden käsissä. Ainakin Androidilla selain tai laite piti uudelleen käynnistää kun tuo tähtäysbugi iski.
Katsotaan auttoiko iOS 26.0.1 päivitys tähän ongelmaan.
Ping @pieni_m
Jotain parannusta tullut Safariin - ilmeisesti ei kaikkea korjaa vielä - tarkkailun alla päivitys.
Emojeista on tullut ärsyttävän pieniä ![]()
Paitsi omalla rivillään jopa entistä massiivisempia? Vai alleviivaako tuo miniemoji.
![]()
1-3 emojia vierekkäin omalla rivillään näkyy suurena. Useampi emoji tai tekstiä samalla rivillä, niin niistä tulee pieniä.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Virusta tai hemmetin aggressiivinen mainos
Onko tuon oman viestin esitselu mahdollisuus poistunut, vai onko se jossain piilossa vain. Se on ollut hirveän kätevä, kun näkee kuinka linkit yms näkyy sitten loppulisessa viestissä.
Viestieditorin vasemmassa yläkulmassa on nappi "Vaihda tavalliseen Markdown-editoriin (Ctrl M)”, tuota painamalla tai näppäinyhdistelmällä saa takaisin vanhan editorin missä näkyy myös esikatselu.
Noni. Nyt toimi taas. Hei thänks, sano panomies, kun civikkiin jäi valot päälle.
Muutamankin kerran käynyt niin kun on Blichfeldistä pitänyt kirjoittaa, ettei Discourse anna julkaista viestiä sukunimi väärin kirjoitettuna (t-kirjain nimen lopussa). Mikähän syynä tähän?
Muutaman kerran on vältetty väärän kirjoitusasun leviäminen kaikkien silmille. ![]()
Loistava systeemi, joka kymmenisen vuotta sitten kehitettiin, kun porukka ei muistanut, että keskellä Taikurin sukunimeä on T-kirjain. Toistuvasti väärin kirjoitettuja nimiä on manuaalisesti lisäilty kiellettyjen sanojen listalle vuosien saatossa lisää.
Discourse taas sörkkinyt koodia ja rikkonut teemamme @ozzi. Etusivu ei näytä siltä, miltä sen kuuluisi. Siitä viikonloppusavottaa. ![]()
Mikäs siinä on rikki? Mulla näkyy ihan normaalisti?