Seiska: Tapaus Iida Vainio ja Christian Heljanko

Kyllä. Ja jos syyttäjä päättää olla nostamatta syytettä, voi asianomistaja itse nostaa syytteen.

Kuuluisi varmaan ”palautetta kanssakeskustelijoille”-ketjuun, mutta aavistuksen ihmetyttää joidenkin palstalaisten nopeus olla tässä vahvasti jotain mieltä. Aika näyttää.

Pari ajatusta kuitenkin yleisellä tasolla:

• ajoitus ja prosessin julkisuushakuisuus on ehdottomasti suurin syy epäillä, että tässä ei ehkä olla ihan pyyteettömästi liikenteessä

• ihan kaikkia, tässä tapauksessa sekä Vainiota että Heljankoa kai kuitenkin tulisi koskea periaate ”syytön kunnes syylliseksi todistetaan”

• tällä palstalla ja tässä ketjussa asian puimisen määrä ei vaikuta pätkääkään aiheen näkyvyyteen ns. valtavirtajulkisuudessa, mutta koska tiedämme, että myös ja ennen kaikkea tähän ketjuun aihetta seuraavien toimittajien katse kohdistuu, on hyvä tiedostaa, että jokainen viesti on mahdollisuus indikoida, että kaikki häirintä otetaan Tappara-yhteisössä vakavasti eikä ketään jätetä yksin.

15 tykkäystä

Jos Heljanko on tuolloin seurustellut nykyisen avopuolisonsa kanssa, saattaa hieman olla seliteltävää hänelle. Ja se tilanne ei voi olla vaikuttamatta Heljangon henkiseen hyvinvointiin+tietenkin tämä Vainio-keissi muutenkin. Saattaa pappi Hoviselle tulla pleijareissa paljon vastuuta.

1 tykkäys

No ei ole.

Juu, ei tämä monista vioistaan huolimatta mainio yhteiskuntamme onneksi ihan noin toimi. Paitsi ehkä politiikassa, missä kiusallisia kohuja toisinaan paetaan saikulle.

Ainoa viestini tähän ketjuun.

Ketään ei jätetä yksin.

Tsemppiä Heljangolle.

71 tykkäystä

Vainion voisi jättää, mutta onneksi hänellä on tukiverkkonsa Seiska.

27 tykkäystä

Teet aika vahvan oletuksen, että Heljangon puoliso kuulee tästä koko jutusta vasta nyt ensimmäistä kertaa.

5 tykkäystä

Heljangon puoliso muuten laittanut instagraminsa yksityiseksi. Hyvä päätös ettei tule turhia spämmääjiä kommentteihin.

6 tykkäystä

Ollut kauan jo yksityinen. Heljangon instagramista en tiedä

tai siis ainakin muistelisin että on ollut jo kauan yksityinen

1 tykkäys

Tähän lienee syytä vielä lisätä, että asianomistajan käyttäessä toissijaista syyteoikeuttaan kantaa asianomistaja syyttäjän ajamasta syytteestä poiketen itse kuluriskin. Toissijaisen syyteoikeuden käyttäminen on harvinaista, eikä tätä mahdollisuutta edes taida olla kaikissa länsimaisissa oikeusjärjestelmissä.

Toisin sanoen rikosasian käsittely päättyy silleensä yleensä aina niissä tapauksissa, joissa syyttäjä tekee syyttämättäjättämispäätöksen.

3 tykkäystä

Tarkoitatko sielunhoidollista - vai torjuntavastuuta?

14 tykkäystä

En oo lähellekään kaikkia viestejä lukee, mutta sanotaanko näin, että se ei tarkoita sitä vaikka tänään tullut lööppeihin et se olis ihan kaikille tullu tänään ekaa kertaa tieto. Ollut jo hetken aikaa tiedossa ja kaikki reilassa sekä hoidossa, musta tän paskaketjun vois lyödä säppii. Huomenna pelataa pleijareita ja täällä vatvotaan vaan kuminukkea.

36 tykkäystä

Toki vaihtoehtona on sekin, että ei itse osallistu keskusteluun, joka ei miellytä ja antaa heidän joita kiinnostaa, keskustella asiasta. Sen sijaan että ehdottaisi ketjun sulkemista.

3 tykkäystä

Vaikka tuosta ei 99,99 % varmuudella mitään tuomiota tule niin vähän huolettaa miten tämä vaikuttaa Heljangon otteisiin. Siis sillä olettamalla, että tämä lävähti nyt myös paremman puoliskon tietouteen, että Chrisu on pyydellyt Vainiota hotellihuoneeseena. Saattaa kotona olla vähän keskusteltavaa, kuinka pystyy siinä pitämään fokuksen 100 % lätkässä.

2 tykkäystä

Tähän asti oon tän ketjun antanu vaan vilistä silmien ohi, mutta jos nyt yks kommentti kuitenki. Sen verran oon tästä aiheesta lukenu, että asia on tapahtunu kauan sitte, asiasta on soiteltu Arolle, Seiskalle ja tehty rikosilmotuski joskus viikkoja sitte. En usko, että mitenkään on mahdollista, että asia tulis Christianin kumppanille tässä vaiheessa yllätyksenä. Tietenki tän asian vatvominen ei oo mukavaa, mutta enpä silti usko, että tämmönen tässä vaiheessa mitään peliesityksiin vaikuttaa.

Toivottavasti ketju alkaa vedellä viimeisiään.

11 tykkäystä

Iida on itse postannut someen kuvan sähköpostista jonka oli lähettänyt 30.5.2021 Seiskaan JUORU-statuksella. Kertoo minulle aika paljon asiasta…

Eiköhän tässä asiassa oikeus toteudu lopulta.

10 tykkäystä

Ettei nyt vaan taas olis ollut asialla talonmies :thinking:

Eiköhän se totuus taas voita tässäkin asiassa ottamatta kantaa suuntaan tai toiseen. Todella harmilliseen ajankohtaan tämä kuitenkin tuli.

Ihme on jos ei mitenkään vaikuta. Aivan varmasti vaikuttaa, jos tiedät että tämmöinen tilanne on käynnissä. Ainakin jos kuvittelisi omalle kontolle…

1 tykkäys

Toivoisin, että tämä ketju pannaan lukkoon.

Mitens muut?

• Kyllä
  • Ei

0 äänestäjää