Todella urpo ja tyylitön veto Pelicansilta. Mutta: Millainen sanktio pitäisi antaa ja mistä syystä?
Tuskin Liigalla mitään sääntöjä on siitä, keitä seura voi kutsua peliin vieraaksi / VIP-vieraaksi / mihin rooliin hyvänsä tai kuka hallissa saa peliä katsoa ja millä paikalla?
Heljanko ja Tappara vähät välitti, miksi kukaan muukaan? Voitto ja hyvät naurut kotiin ja torstaina pyttyä ilmaan. Eiköhän tämä keissi saada sillä paketoitua.
Yleensä näissä tapauksissa tulee oltua harmissaan nuorten naisten/tyttöjen puolesta, mutta tämä sankari kerjää itse verta nenästä. Luulen toki että hän ei haittapuolia ymmärrä, nauttii vaan huomiosta.
Silti voisi joku twitterissä kysyä, että meinaako tänäkin vuonna ängetä mahdollisiin Tapparan mestaruusjuhliin mukaan? Kuin hän siellä viihtyi viime vuonna, kun Heljankokin oli?
Toivomus: ketju kiinni eikä yhtään enempää huomiota Vainiolle tällä palstalla.
Koska minun twiitti on nostettu esille tässä ketjussa niin otan kantaa.
Mä en nostanut kyseistä tapahtumaa tai henkilöä (en ole missään yhteydessä maininnut edes nimeä, enkä tietoisesti laittanut edes kovinkaan helposti tunnistettavaa kuvaa) mitenkään erityisesti esiin. Tiedän siitä asiasta varmasti enemmän kuin 99,9% Twitterin tai varmaan tämänkään palstan käyttäjistä, mutta minun tehtävä tai missään määrin oma intressi ei ole siitä ääneen puhua tai julki kirjoittaa.
Nostin twiitillä esille Pelicansin toiminnan tässä tapauksessa. Tämä ko. neiti saa puolestani tehdä elämässään mitä haluaa ja käydä katsomassa mitä tahansa urheilutapahtumaa, eikä se minun maailmaani vaikuta mitenkään. Mutta jos finaaleissa pelaava seura ottaa esille tämän melko tuoreen ja ikävän, joskin perättömän kohu tällä tavoin ja ottelun aikana nostaa videokuutiopoimintana peräjälkeen tämän kohun kaksi keskeistä henkilöä joista toinen istuu katsomossa löydettyään juuri sattumalta sisäisen pussinokkaeläimensä ja toinen yrittää torjua finaalivoittoa, ollaan jopa lahtelaisessa mittakaavassa todella säälittävälle tasolla. Se oli kaikkinensa ala-arvoista, ja se oli mun twiitin merkitys. Ei tämä blondi tai hänen tekemisensä tai se missä hän istuu jääkiekkopelissä.
Selkeästi tämä pointti on mennyt ohi aika monelta twitteristiltä, joka nyt ei suoranaisesti tullut yllätyksenä. Näköjään sieltä jonkun verran paskaa sataa mun niskaan, ei haittaa, minä kestän kyllä. Tää oli vaan sellainen rimanalitus että oli pakko nostaa se esille, jos toki pienen piikin myötä. Tosin en kyllä valehtele, Pelsuilla on Liiga-historiassa 16 tehtyä finaalimaalia, itsellä on hallista katsottuja Tapparan finaaleita enemmän vaikka laskisi vain vuodesta 2017 eteenpäin…
Tarkoituksella provosoin joitain vastaajia, ihan vaan sillä että mitä enemmän se twiitti saa ”actionia” aikaiseksi, sitä helpommin se leviää useampien ihmisten nähtäväksi.
Minun osaltani tässä, itse otsikon tapaukseen en ota nytkään kantaa.
Miten olisi se liigan säännöissä oleva yleinen velvollisuus toimia asianmukaisesti yms?
Tuossa tietoisesti kotijoukkueen toimesta (istumapaikka, kuvaaminen ja näyttö jumbolla) halvennetaan vierasjoukkueen pelaajaa pelin aikana liittye väitettyyn epäasialliseen toimintaan ja käynnissä olevaan (?) rikostutkintaan finaaleissa. Kyse ei ole vain siitä kuka kutsutaan peliin tai kuka on yhteistyökumppani oma somensa mukaan. Riittänee syyksi. Tästä oli kyse myös Saaren twiitissa.
Tuostahan voidaan antaa sakkoja tai kieltoja , huomautuksia yms seuralle.
Liiga on osakeyhtiö. Osakkaiden kesken tehdyssä osakassopimuksessa on voitu sopia käytänteistä ja viitata esim. corporate governance -ohjeisiin. Nämä ei kuitenkaan yleensä ole julkisia.
Ala-arvoista toimintaa Pelicansilta. Osoittaa täydellistä harkintakyvyn puutetta.
Jos Melart saa 5000 euroa sakkoa siitä, että käy vaihtamassa kopissa kalsarit, ja ottelun järjestävän joukkueen rangaistavuuteen ei taas puolestaan löydy kilpailusäännöistä pykäliä siihen, että fanit polttelevat soihtua katsomossa, niin tuskinpa tästäkään mitään sanktiota tulee
Ketju kiinni vaan. Ikävää, että tälläistä puidaan. Eilinen finaalipeli oli mielestäni aika huonotasoinen edellisiin verrattuna molemmin puolin. Hermostuneisuutta, sähläämistä ja huonoja ratkaisuja aika paljon (parempi tosin voitti). SIksikö tämä on nyt noussut agendalle, kun itse pelissä ei niin paljon puhumista ole.
Jos tästä joku tuomio joskus rosiksesta tulee, niin se voisi olla Iidalle lähestymiskielto. Olisiko silläkään nyt sitten merkitystä.
Ei vaan voi käsittää mitä Pelsujen päässä liikkuu. Vielä kun heidän omalla maalivahdilla jos jonkinlaisia tuomioita. Ja siis hänet on vielä tuomittu, toisin kuin Heljanko. Tyhmää kiusaamista, joka ei kuulu lajiin eikä mihinkään.
Minä haluan nähdä Tapparan tekevän enemmän maaleja, kuin Pelicansin. Ja sen jälkeiset juhlat. Pysyköön Iida vaikka siellä Lahdessa tai missä ikinä. Ja Helkku meidän maalilla. Järjetön ja nolo temppu seuralta, mutta ei tuossa aihetta sen kummempaan.
Tapauksen tutkinnanjohtaja Kaakkois-Suomen poliisista kertoo, että epäilty seksuaalirikos on esitutkinnassa, mutta hän ei pysty vielä kertomaan tapauksesta mitään. Tutkinnanjohtaja ei kerro edes sitä, millä rikosnimikkeellä tapausta tutkitaan.
Toivottavasti meidän pelaajat ottaa tästä vihaa mukaan huomiselle ja antaa kunnon perseenpesijäiset nokkalinnulle. Kolme erää maksimia ja 10-0 tauluun. Loppuu vinkuminen.
Jutut lähtivät laukalle ja poistuivat bittiavaruuteen. Muistutetaan arvon keskustelijoita sääntöpykälästä 0:
§0. Nyrkkisääntö
Tappara.co on julkinen yhteisöpalvelu sivistyneeseen keskusteluun. Käyttäydy täällä kuten käyttäytyisit muilla julkisissa paikoissa tai -tilaisuuksissa.