Share Ilves ry:n joukkorahoitushanke

En tj:ksi uskokaan nousevan. On silti vaikutusvaltainen ja osaava mies, joten mahdollinen Hockey Oy:n hallituspaikkakin olisi naapurille kova juttu. No maanantaina sitä ollaan viisaampia ja tiedetään uuden hallituksen kokoonpano.

Varmaan saataneen myös selvyys onko oma pääoma jo plussalla. Näissä Liiga saisi olla paljon avoimempi ja kertoa joukkueiden taloudesta niin avoimesti kuin mahdollista.

Tässä linkki siihen “250k vajaaseen” naapurin foorumilla eli Larry « Vastaus #23 : 03.01.2017, 22:04 »: The D-day ketjussa.
Periaaatteessa 250k euron ero pitäisi olla helposti käsiteltävissä tämän kokoluokan asioissa. Tosin tässä tapauksessa ei voi tietää mihin suhteuttaa tuota rahamäärää, sehän voi olla jopa Mangardin osuus oman pääaoman korjaamiseksi.

Ei se varmaan iästä ja jaksamisesta ole kiinni. Onhan Mikkikin 61v. Ja Hirsimäki #25 on kuitenkin myös Tapparan mestaripakkeja😉.

1 tykkäys

Jaahas. Onkos se paskahalvauspäivä tänään? Tunnelmat odottavat, ovatko tosiaan saaneet rahhoo vai mitenkä käy? Kaikki spekulaatiot on varmasn käyty läpi. Ei minusta ainakaan kovin lupaavalta näytä.

Hain jo varuiksi 3 päivää saikkua mahataudin takia :slight_smile:

1 tykkäys

Monenkohan aikaan tästä tuomionpäivästä alkaa tippua tietoja?

1 tykkäys

15.00 alkaa, eli varmaan 15.30 porukka lähtee prismasta kysyyn toimivaa kynää lainaan.

8 tykkäystä

Pitäiskö hakee kissanmaalta toimiva kynä ja tiputtaa se Ipan toimiston postiluukkuun

1 tykkäys

JOS sen saa Black Friday hintaan, Pukka mukana hyväntekeväisyydessä.

1 tykkäys

Lainaan tuolta toisesta ketjusta tänne.
Ilves Hockey Oy on ilmeisemmin aivan liian velkainen säätiömalliin ja säätiön tuen kohdistaminen “ei yleishyödylliseen” Liiga-yhtiöön on myös verottajan kiinnostuksen kohteena.

Tämä säätiöhanke on tosiaan haudattu. Heräsi kysymys, että onkohan Sharella enää mitään roolia tuossa hankkeessa, kuin äänitorvena oleminen jonkin tahon tavoitteiden toteutumiseksi? Sharella ei omaa rahaa kauheasti ole, eikä tarvikaan, koska kyseessä taitaa olla jonninmoinen kannattajayhdistys, joka omistaa pienen määrän osakkeita tuosta yhtiöstä.

Tämä koko prosessi on antanut minulle sellaisen kuvan, että annetaan julki jotain positiivista ja kun deadline menee, niin nuo lupaukset pikkuhiljaa murenevat ihan olemattomiin. Heti tulee mieleen 3 asiaa:

1. Esa lupasi parantaa tulosta miljoonalla. Nyt hän lausui, että tappiota tulee.
  2. Esa tavoitteli ja ehkä antoi ymmärtääkin, että 500k:n tulos ulkojäistä napataan. Ei hän sitä suoraan luvannut, mutta omaan tyyliinsä hän faneille semmoisen kuvan saattoi jättää.
  3. Lähdetään tavoittelemaan 3 miljoonaa säätiöhankkella. Tänään lehdessä seisoi, että tuo 3 milmua ei EHKÄ toteudu ja säätiöhanke on haudattu.

Ja kerta kiellon päälle: Hege aavisteli meille paskahalvausta, jota ei ole vielä tullut ehkä lupaamassaan aikataulussa. Saimme vain pienen hikan, jos sitäkään.

Minä olen sitä mieltä nyt, että tuosta hankkeesta ei tänä keväänä mitään tule. Voin olla väärässäkin, mutta tapahtui mitä tahansa, minä en meinaa halavauksesta tämän asian vuoksi kärsiä.

3 tykkäystä

Mä jäin miettiin, että oliko äänitorvena olo alun alkaenkin vain Ry:n esiintuomista.

Saa nähdä väheneekö Share Ilves ry:n tulevan puheenjohtajan huutelu, kun ei nyt saanutkaan paikkaa Ilves Oy:n hallituksessa.

Kyllähän Heikin kaikessa toiminnassa toimii polttomoottorina kateus kaupungin naapuriseuraa kohtaan.
Jo pelkästään tarina miksi tämä Heikki aloitti syksyllä alkaneen “en kerro kaikille, mutta tiedämpä jotain”-projektinsa Share Ilveksen nimissä on mielestäni hellyyttävä.
No, Heikki oli soittanut foorumikaverilleen Tapparan Keskustorilla pidettyjen mestaruusjuhlien jälkeisenä päivänä ja todennut “Tarttis tehrä jotain.”. Siis vasta siinä vaiheessa Heikki päätti tehdä jotain, kun Tappara juhli mestaruutta keskustorilla. Heikki ei päättänyt tehdä jotain siinä vaiheessa, kun Tappara oli hopealla kolmen kautena peräkkäin ja Ilves oli viimeisenä, vaan vasta sitten kun Tappara oli mestari ja Heikin täytyi katsella Tapparan torijuhlia. Kyllä täytyy sanoa, että V*tutus ja kateus ovat erinomaisia motivaattoreita.

Mitä Heikki sitten sai aikaiseksi?

Heikki ja kumppanit latasivat Youtubeen videon Sharen siirtymisestä Ilveksen omistajaksi. Videon ulosanti saisi Kailajärven Hanskin ulosannin vaikuttamaan sujuvalta.

Heikki kävi kahvilla Ilveksen toimistolla ja kuiskutteli Honkalehdon korvaan suunnitelmia(tai toisin päin) ja niin siitä Honkalehdosta ja Vinnie-sedästä tuli äkkiä hyviä tyyppejä ja asiallisia neuvottelukumppaneita.

Heikki lupaili syksyn ja talven paskahalvausta naapurin “pikkuveljen” kannattajille ja kun kerrottiin että Vinnie voi MAHDOLLISESTI vaikka sopivan tarjouksen tullen myydä Ilveksen, Heikki lällätteli foorumikumppaneille, jotka olivat epäilleet tämän tulevan pj:n visioita.

Heikki myi omistajanvaihdoksella Ilveksen tapahtumia. Motto oli, että rahan kantaminen Ilveksen nykyiselle omistukselle nopeuttaa omistajanvaihdosta.

Nyt sitten kun Share ei yllättäen olekkaan osallisena mahdollisessa omistajanvaihdoksessa, Heikki selittää Sharen suunnitelman olleen koko ajan omistajan vaihdokseen johtavan lumivyöryn alulle paneminen. Kas kun Sharen sivuilla kuitenkin vielä kerrotaan joukkorahoitussuunnitelmasta ja enemmistöosuuden hankkimisesta. Sivuilla lukeva teksti ei siis ilmeisestikkään pidä paikkaansa. Meinasivat siis hyvää hyvyyttään vaan kerätä joukkorahoituksella rahaa Ilves Oy:lle?

Se miksi kirjoitan tässä nyt Heikistä, johtuu tietenkin siitä että Heikki on tuon Sharen tuleva puheenjohtaja. Yhdistys on siis valinnut puheenjohtajaksi kaverin, jonka motivaatio kumpuaa kateudesta. Toivotaan siis, että Ilveksen asiat eivät ala sujumaan liian hyvin, tai asiat eivät ainakaan mene paremmin kuin Tapparalla, sillä silloin on vaara, että Heikin työrukkaset putoavat maahan.

Mitä sitten Share Ilves ry tekee puheenjohtajalla joka ei tee mitään? Samaa mitä se on tehnyt tähänkin asti, eli on. Onko Share Ilves ry muka ennen tätä lällättely ja selittely-hankettaan tehnyt jotain?
Yhdistykset jotka eivät tee mitään ovat aina parhaita yhdistyksiä. Toivottavasti kuitenkin vuosimaksunsa jaksavat periä, jotta pääsevät kokoustamaan joihinkin nastoihin tiloihin.

19 tykkäystä

Olen ollut täysin samaa mieltä kyseisestä tyypistä alusta saakka. Mitä se kertoo henkilöstä, joka lällättelee foorumeilla? Eihän Leinonenkaan kirjoittele esim. tänne…

Mutta onko positiivisesta kateudesta haittaa? Jos Ilves saa asiansa kuntoon moottoroimalla itsensä kateudesta naapuriseuraan niin sehän on vain loistava asia suomalaisessa kiekossa. Heikistä voi olla montaa mieltä ja moni on varmasti sinunkin kanssasi samaa mieltä, mutta hän on kuitenkin elävä ja tunteva fani ja on laittanut itsensä omalla nimellään esille Ilveksen puolesta. Vaikka kaikki visiot ei onnistuisikaan ja vaikka Heikkia ajaisi millainen kateus niin päämäärä on silti ihan kunnollinen.

Heikin persoona varmasti puhuttaa meilläkin vielä pitkään, koska arvioimme usein kanssaihmisiä heidän persoonansa kautta. Heikki saa omalta osaltaan paljon kuraa niskaansa, koska hän on tullut ajatuksiensa kanssa julki ja omalla nimellään. Ihan joka jamppa ei tuohon lähde ja se kertoo siitä, että Ilveksellä on aktiivinen fanikunta, joka oikeasti janoaa muutosta lähes hinnalla millä hyvänsä.

Aika vaikea on mitata tässä ajassa, mitä kukakin on saanut aikaiseksi ja ei. Sharen tarkoitusperä oli hyvä ja ainakin he yrittivät jotain. Se on riittävästi. Ei yksi ihminen tai yksi toimija voi muuttaa kokonaisen ongelmien linnakkeen ongelmia ja kadottaa niitä kokonaan. Share lähti hakemaan yhteistyötä ja jos Sharen ensisijainen tavoite toteutuu ja Ilves saa uudet omistajat, joilla on halua panostaa seuraan niin silloinhan Heikki on saanut paljonkin aikaiseksi. Suurin osa ei ole saanut sitäkään vähää aikaiseksi, minkä Share on saanut. Suurin osa ihmisistä seisoo kädet puuskassa ja miettii miksi näin on, mutta alle 5% vaivautuu oikeasti tekemään jotain.

Tämä vain osoittaa rakkautta omaan seuraan ja jos faniyhdistyksen tehtävä ei ole seistä organisaation tukena vaikealla hetkellä niin mikä faniyhdistyksen tehtävä oikein on? Onko faniyhdistyksen syvin olemus siinä, että sillon kun menee hyvin käydään bussimatkoilla ryyppäämässä ja kun menee huonosti ryypätään kotona ja muristaan sohvalla elämän kauhetta? Faniryhmän ei kuulukaan olla mikään hyvänpäivän hyvä me-porukka vaan faniryhmän kuuluu seistä joukkueensa tukena silloin, kun tukea eniten tarvitaan. Vaikka Ilves olisi epäammattimaisuudessaan kuinka sotkenut asioita niin siltikin faniryhmän tulee seistä organisaation takana ja pyrkiä vaikuttamaan siellä, missä päätöksiä tehdään. Kotoa huutelu ei paljoa auta.

5 tykkäystä

Minä olenan aika lailla samoilla linjoilla. Share on hyvällä asialla ja on ainakin yrittänyt tehdä jotain. Sitä minä arvostan. Olen Hegeä puolustellut jossain enemmänkin, tosin en enää niin paljoa, kun olen hänen juttujaan lueskellut. Siihen on montakin syytä. Mutta, siitä huolimatta hän on asiansa takana. Sitä asiaa, mitä hän ajaa, kunnioitan paljonkin. Hänen esiintymistään en niin paljon, mutta koetan eritellä asiat ihmisistä. Ja tässä asia painaa enemmän kuin ihminen.
Toki, kun hänestä ilmeisesti tulee Sharen puheenjohtaja, hän joutuu tarkemmin miettimään sanojaan ja kirjoituksiaan Ilveksestä ja ennen kaikkea Tapparasta. Sen ymmärtää jokainen täyspäinen.

4 tykkäystä

Ja sitten on näitä. Voi hyvänen aika, olen (oikeasti en ole) sanaton.

Osakkaiden käytöksestä puhutaan Jatkoaajalla, ja otan tuosta suoran lainauksen käyttäjältä Ist0, joka mielestäni on aika öykkäri.

“■■■■■■■■■ pienosakkaana juuri niille, jotka omilla tekemisillään yrittävät vahingoittaa osaksi omistamani yrityksen toimintaa. Jos siitä ottaa herneet nenään, niin ottakoot.”

Ist0, ei todellaakaan näin.

Toi jäsen siis on ostanut itselleen osakkeita ,jotka eivät tuottaneet Nyt haluaa päästä eroon niistä vai miten toi v*ttuilu pitäisi tulkita.Ei tainnut olla ensimmäinen tuon tason kommentti?Ei viitsisi mennä lukemaan sitä foorumia voi saada jaskahalvauksen lue (paska) tai muitakaan ipa foorumeita.

1 tykkäys

On olemassa positiivista kateutta, joka saa ihmisen puremaan hammasta, käärimään hihat ja yrittämään entistä kovemmin. Tällaista tarvitaankin yhteiskunnassa, jotta kehitystä voi tapahtua. Sitten on sellaista kateutta, jota voisi luonnehtia pikemminkin katkeruudeksi. Katkera ihminen provosoi, ilkkuu ja on ylimielinen sekä keskittää suuren osan energiastaan tuon katkeruuden kohteen kaikinpuoliseen mollaamiseen. Hän ei kykene iloitsemaan esimerkiksi siitä, että Suomeen on syttynyt ensimmäinen uusi maalintekijätähti sitten Selänteen, jos se on väärän joukkueen kasvatti. Sen sijaan hän iloitsee tai on vähintään vahingoniloinen kyseisen pelaajan loukkaantumisista ja pyrkii tahallaan provosoimaan vihaamansa joukkueen kannattajia, koska mitään muuta hänellä ei ole. Tämä oli vain yksi esimerkki monista ja oma arvostukseni Hegen käytöstä kohtaan on pohjamudissa.

Täytyy huomauttaa, että jossain vaiheessa minulla oli ihan positiivinen suhtautuminen tähän Sharen hankkeeseen, vaikka en ole hetkeäkään uskonut, että sillä saataisiin mitään aikaan. (Tämä pessimismi juontuu aiemmista Ilveksen ostoyrityksistä, enää en usko Ilveksen kohdalla mihinkään ennen kuin näen sen tapahtuvan omin silmin. Jonkin verran myös saanut kuulla sisäpiiritietoa näistä aiemmista ostoyrityksistä.) Ei varmaan tarvitse eritellä syitä, miksi minulta ei enää pahemmin heru sympatiaa Sharelle, vaikka yrittäisin suhtautua siihen positiivisesti.

6 tykkäystä

Itse yritän erottaa nyt Hegen persoonan ja mielipiteeni Hegestä persoonana siitä, mitä hän on Ilveksen hyväksi yrittänyt tehdä. Aina voidaan keskustella siitä, onko joku ihminen omalla persoonallaan ja toimintatavallaan sopiva henkilö viemään tuollaista prosessia eteenpäin; siitä tulee löytymään mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Itse kuitenkin arvostan sitä pyrkimystä, mihin tällä pyrittiin eli asiaa. Hegen persoona tässä on minulle yksi suuri sivuseikka, sillä hän on kaikella osaamisellaan ja tavallaan pyrkinyt selvästi optimaaliseen lopputulokseen Ilveksen kannalta.

Jos taas ajatellaan asiaa isommassa mittakaavassa niin minä pystyn jonkin verran kuvittelemaan, miltä ilvesläisistä tuntuu. Katkeruutta on paljon ja se on todella negatiivinen asia, mutta ymmärrän ilvesläisiä siten, että miten tähän pisteeseen on tullut. Ilvestä on kuritettu kabineteissa, mediassa, ilkuttu muiden joukkueiden kannattajien toimesta ja huudeltu ulkokehältä vaikka minkälaista settiä. Ei se ole yhtään parempaa urheilukulttuuria ja yhteisön sisäinen vastarinta on mielestäni normaalia: jatkuviin vastoinkäymisiin väsytään ja lopulta tilanne alkaa muuttua katkeruudeksi ja jossain vaiheessa täydelliseksi välinpitämättömyydeksi. Mielestäni katkeruus on väärin, mutta kyllä pöydän kaikilla puolilla on miettimistä, että miksi pitää joukolla mennä vielä lynkkaamaan ja pahentamaan asiaa Ilveksen ketjuihin. Kunnioitetaan omia, mutta myös muita.

Meillä on ollut jonkin verran tälläkin foorumilla ristikkäisiä mielipiteitä siitä, miten Ilvekseen pitäisi suhtautua. Yhtä ainoaa oikeaa suhtautumistahan ei ole. Yksi asia on kuitenkin varma: jos Ilveksen tekemiset ovat tapparalaisille yksi ja sama niin siitä huolimatta lähes 50 % Ilveksen talousketjun kommenteista jatkoajassa on lähtöisin meidän kannattajiltamme. Kertooko se meistä mitään, minä en tiedä, mutta ainakin nopealla silmäyksellä vaikuttaisi, että naapuriseuran heikko tilanne huolestuttaa myös meillä ja meidän joukoissamme tilanne ihan aidosti kiinnostaa.