Share Ilves ry:n joukkorahoitushanke

Luulen, että tuo -800 000 viime kaudelta saattoi olla viimeinen niitti Ilveksen arkkuun. Se oli jo valmiiksi rahallisesti erittäin akuutissa kassakriisissä ja käytännössä viime kaudesta tuli vielä todella tuntuva tappio ja samalle kaudelle osuivat monet erilaiset virheet. Ilveksen johto on luvannut toistuvasti (oikeastaan aina vuodesta 2010) laittaa asiat sellaiseen kuntoon, että organisaatio pärjää. Kuusi vuotta on kulunut ja yksikään asia ei ole paremmin kuin vuonna 2010 eli 6 vuotta on mennyt ja mitään ei ole saatu organisaation eteen aikaiseksi. Valmentajia ja pelaajia on vaihtunut, mutta johto on ja pysyy pestissään.

Viime kaudella todennäköisesti viimeisetkin sidosryhmät (erityisesti yritykset) kääntyivät pois rahoittamasta Ilvestä. Koko johdon naamat ovat nyt useiden kohujen myötä viimein kuluneet loppuun ja uskottavuus ei ole enää saatavissa takaisin ilman henkilövaihdoksia. Luulen ihan aidosti, että Ilves on keväällä konkurssivalmis, jos homma ei nyt muutu. Elämme hetkeä x.

3 tykkäystä

Koska Ilves on paska, antaa se oikeutuksen mennä heidän keskustelupalstalleen ■■■■■■■■■■■■■ Toimiiko sama elävässä elämässä fanikatsomoiden suhteen?

1 tykkäys

Mikä massa siellä ilvesfoorumilla nyt oikein on tapparalaisia? Itse olen nähnyt tasan tuon feikki-Oijennuksen en yhtään enempää tai vähempää. Mä en kerta kaikkiaan nyt ymmärrä, mikä myrsky tässä vesilasissa nyt oikei o…Ilves tekee mitä tekee ja on todella hyvä, että paikallisvastus kiinnostaa näinKIN paljon.

Onkos @terppp tai @Nuti tietoisia kuinka Kärpillä on säätiön toiminta järjestynyt aikanaan? Kun tämä Ilves Sharen touhu kovasti Kärpistä mallia kait ottaa.
Oma käsitys on että Oulussa ry:n rahallisesta tuotosta ja omistamista Oy:n osakkeista on perustettu Kärppä-säätiö. Oy tais uusien osakkeiden annilla kerätä rahaa mutta tuolla säätiöllä on kuitenkin päätäntävalta oy:ssä. Toisaalta säätiö on ilmeisesti junioritoiminnan tukemiseen suunnattu eli palauttaa ry:lle saamaansa tuottoa…
Tästä ilvestouhusta saa kuvan että säätiön toiminta suunnataan Oy:n tukemiseen…tiedä sitten onko tuo ihan säätiön määrityksen mukaista. Tai ei ainakaan yleishyödyllistä ja sillä on merkitystä verottajan puolelta.

Juuri hankkimastani Kärppä-kirjasta saattaa löytyä jotain tietoa, kunhan ehdin sen lukea.

Josta tuo antais jotain tietoa sulle. Linkki vie Wikipediaan Kärpistä

Mää en oo kovin paljoa lukenu kyseistä foorumia, enkä omista sinne kirjotusoikeutta, mutta jos toi jäi mieleen siitä suunsoitosta, mitä Tapparan fanit sielä harrastaa, ni eipä oo kovin rajua. Onhan toiki oikeesti hauska heitto. Hyväntahtoisena heittona, johon kukaan tuskin olis tarttunu, jos se olis tullu “omilta”.

3 tykkäystä

Siirto tänne.

Piti lukea tenttiin, mutta tuhlasinpa koko päivän naapurin foorumin kahlaamiseen. Kutsuin eilen tätä Hegeä takahikijällä asuvaksi jyväjemmaripelleksi. Nyt on aivan pakko vetää sanoja osittain takaisin. Tämä mieshän on nero!

Miettikää nyt. Hegen koko kevät menee Ilveksen johtoa arvostellessa. Yht’äkkiä kelkka kääntyy täysin. Omien sanojensa mukaan hän on keskustellut Honkalehdon kanssa, ja tämän käydyn keskustelun seurauksena hän päättääkin lähteä positiivisella asenteella uuteen kauteen. Seurauksena armotonta ■■■■■■■■■ omilta. Se ei miestä huimaa. Menee pari kuukautta. Alkaa vihjailu muutoksesta. Mitään konkreettista ei irtoa, mutta muutosta ounastellaan. Uusi ■■■■■■■■■■■■■■ on valmis. Tätä kestää toiset pari kuukautta. Osa alkaa uskoa mahdolliseen muutokseen. Ihmiset kyselevät Hegeltä muutoksesta. Vastaukset ovat ympäripyöreitä. Lopulta Share tulee ulos suunnitelmillaan ja ilvesläiset ml. media ovat aivan touhuissaan. Hyvin toteutettu. Se on myönnettävä.

Sivuhuomiona sen verran, että Hegen teksteistä paistaa läpi ylimielisyys, röyhkeys ja itseriittoisuus. Voin vain kuvitella mitä hankkeen onnistuminen tekisi herran egolle.

Minä ymmärrän kyllä syyn kyseisen henkilön epäsuosioon tällä keskustelupalstalla. Pakko se on kuitenkin myöntää, että kaveri pelasi erinomaisen some-pelin.

Pelasihan hän. Tämän vuoksi tuntuukin absurdilta yleismaalliset vaateet siitä, että tämä herra tulisi jättää rauhaan, kun on itse suunnitelmallisesti tuollaiseen asemaan halunnut ja pyrkinyt. T: kateellinen suomalainen

Aivan, koska omat kierivät keskenään tuossa Ilveksen surkeudessa. On eri asia tulla muualta huutelemaan, miten paskoja he ovat. Onko oikeasti näin vaikea asia ymmärtää?

Siis joo, yhdyn yllä olevien mielipiteeseen. Avauduin ehkä inasen liikaa tuolla toisessa ketjussa muttakun vähän hölmö ketju toi “Ilveksen Talous” keskustella yksittäisestä henkilöstä joka ei tietääkseni ole Ilveksen palkkalistoilla mukana. Mutta tämä ketju on huomattavasti parempi kun tuntuu olevan Share Ilves Ry:n puhetorvi.

Siis onhan tuo hanke aivan helvetin nerokas, siinä pedataan säätiöön hallituspaikka Sharelle minimaalisella omistuksella. Ja varmaan Sharen pj hoitaa hommaa. Itsekin menisin mielelläni Tapparan hallitukseen kannattajien edustajana :wink:

Nostan hattua hankkeen puuhamiehille

Juu voivat ehkä saada sen 3 milliä mutta mites sitten tulevaisuudessa? Ei varmaan ihan taida helpolla irrota :smiley:

Anteeks mutta tää koko homma kuulostaa ihan helkkarin autistiselta toiminnalta.

Tuolla kolmella millillä, siis osalla siitä, on tarkoitus myös panostaa joukkueeseen ja tehdä siitä kilpailukykyinen. Yleisö ja sponsorit kiinnostuvat, joukkue menee playoffeihin jne. ja alkaa pyöriä omalla kassavirralla. Jotain on toki jätettävä myös pahan päivän varalla jos tarvitsee kuittailla tappioita.

Olen tästä samaa mieltä. Suunnitelmallisuus tekee tästä erityisen “raskauttavaa”. Tämän lisäksi hän on itse valinnut olla tunnistettavissa. Ei siis mitään syytä jättää häntä rauhaan, jos näin voi sanoa.

En ymmärrä, että mitä iloa on käydä raakkumassa tuubaa Ilvesmielisten foorumilla aiheesta, mutta huvinsa kullakin.

Itse asiasta sen verran, että minusta tästä on suunnitelmallisuus aika kaukana. Hieno idea, mutta kun pohtii pintaa syvemmälle, niin havaitsee, että rakennelmassa on melkoisia kysymysmerkkejä tyyliin,

että miten säätiö voi sijoittaa ylivelkaiseen ja tuottamattoon firmaan mitään.

että sijoittavatko rahamiehet massinsa säätiön kautta vai sopivatko kauppaehdot setämiehen kanssa keskenään.

että setämiehen pitäisi luopua saatavistaan ennen kuin joukkorahoitus toteutetaan mutta saatavilla on ainoastaan arvoa.

On siinä työtä edessä ja kaikki valmiiksi muutamassa kuukaudessa. Minusta tässä pitäisi löytää yksi tai useampi rahamies ja jotka tarjoavat 1 euron setämiehen ja kumppaneiden osakkeista ja saatavien osalta sitten puhutaan kuinka paljon setämies ottaa niiden osalta turskaa ja mitä niistä maksetaan. Ennen kuin noista päästään yksimielisyyteen ostajan ja myyjän osalta, niin homma tuskin etenee mihinkään ellei paikalle tule oligarki jolle ei niin ole väliä.

No niin se palstatotuus syntyi taas kuitenkin yhden ihmisen kirjoittelujen pohjalta. Yksi ihminen on käynyt tuolla ipafoorumeilla keskustelua tästä aiheesta tapparalaisena. YKSI IHMINEN. Nyt täällä on taas hätäkokous päällä, kun 99/100 eivät ole mitään väärää tehneet. Voi voi.

4 tykkäystä

Itse en pidä kyseistä foorumia joten hyvä jos tiedät, että vain yksi mustalammas on eksynyt karsinaan. Sinänsä minua ei paljon kiinnosta ja kuten sanoin huvinsa kullakin ja toivottavasti musta lammas on edes tyytyväinen.

Jostain syystä tuli spontaani naurunpurskahdus. :smile_cat:

5 tykkäystä

Setämiehen luopuminen saatavistaan asettaa konkurssin ja uuden IHOY:n hänelle samanarvosiksi taloudellisessa mielessä. Molemmissa tapauksissa satsaukset meni.
Ja ilmeisesti Ilveshenkisillä on hyvin tiukka kanta: koska uskottavuus on kauan sitten karannut, niin ehtojen tulee olla kovat.
Mikäli on aistittavissa jonkinlainen kosto nykyistä pääomistajaa kohtaa niin se konkurssi voi olla erittäin todennäköinen.