Siivet – wings!

Philipsin ohjeessa muuten oli suositus käyttää 180C max. Korkeammassa lämpötilassa muodostuu karsinogeenejä (=lisää riskiä syöpiin).

1 tykkäys

Pakastesiipiä, 190c ja 24-30min, välissä pientä sekoittelua. Sen jälkeen Siipiweikkojen soosia päälle ja kunnon sekoitus.

Itsellä tää homma menny niin lapasesta, että 3 Fryeria käytössä. Aina kahdella tehdä, että toiseen saa perunatkin samaa aikaan tehtyä :smiley:

11 tykkäystä

Mulla on rasvakeitin, mihin menee kerralla kilo siipiä tai perunoita. Kerran ostin air fryerin, mutta siihen mahtu niin vähä kerralla ja kesti liian kauan, että palautin. Jotenki se pyörivä juttu murskas perunoitaki.

Siipisoosien kanssa kokeilu on hauskaa hommaa. Kaveri nauroi kun näki mun jääkaapin ovessa soosikokoelman, mutta hauskahan noita on miksailla ja testailla. Oma vakio on Texas Pete ja/tai Siipparien hot pohjaksi ja siihen sekoittamalla erityylisiä Poppamiehiä sun muita saa vähän eri makuja.

1 tykkäys

Suosittelen vielä ottamaan testiin Tannisen koukuttavan tulista siipisoosia (linkki vie verkkokauppaan, mutta saatavilla hyvin varustetuista marketeista). Kerran testannut ja oli hyvää, mutta aina kun kastike on kotona ollut loppu, niin tullut ostettua vain siipiveikkojen HOT-kastiketta…

3 tykkäystä

Philipsin XL:llä 190 astetta ja 2 x 11-12 minuuttia. Välissä kunnon ravistelu ja sekoitus.
Taisi olla Siipiweikkojen kastikepullon kyljestä tuo ohje ja on imho toiminut hyvin. Tulee
rapea pinta, mutta jäävät mehukkaiksi. Ja siivet siis pakkasesta suoraan laitteeseen.

1 tykkäys

Samoilla mennyt. Aikaa vähän joutuu kasvattamaan omien makunystyröiden johdosta, jos siipiä isompi satsi.

1 tykkäys

Juu, tuo meikäläisen aikasuositus kahden hengen satsille eli noin 20-24 siivelle.
Itse pistän siivet kulhoon kastikkeen kera vartoamaan ranuja ja teen ranut siipien jälkeen.
Tikkuperunoille riittää noin 12 min ja imho siivet jäähtyvät juuri sopivan lämpöisiksi tuossa ajassa. Ei pala sormet eikä suu syödessä, pystyy ahmimaan.

2 tykkäystä

Vahingon kautta minäkin tuon löysin, eli vasta kotona huomasin ostaneeni “väärän” soosin. Samoin kävi Fiery Sweet maun kanssa, eli muijalle sanoin että tuo kaupasta teksaspetee niin se osti sitä ja ei sekään hassumpaa ollut. Normi soosia ja Buffaloa yleensä tulee kuitenkin käytettyä.

Huhhuh, iso yläpeukalo airfryer-siiville. Puolisen tuntia sataysikympin molemmin puolin pienen öljy- ja suolakäsittelyn jälkeen 16 Kariniemen siipeä pakkasesta. Kaksi kertaa kääntelin.

Lopputulos paljon parempi kuin osasin odottaa. Juuri sellainen rapea, vähän jopa kuivahtanut siipi eli spot on meikän makuun. Erityisesti paistuneissa kärjissä vahva kanan maku.

Soosina kokeilin Texas Peten Buffaloa, jossa voiaromi ilmeisesti mukana. En maistanut. Paremman lopputuloksen soosissa sain joskus aiemmin Texas Peten orggikseen pienen voinokareen sekoittamalla.

Ostin satasen Electroluxin alennuksesta. Soosi vajaa kuusi euroa ja 2 kg säkki siipiä kympin. Noilla pärjää aika pitkälle. Vähän anti-kuluttaja fiilis, mutta tilailu loppuu tähän. Satsaus maksaa itsensä pian takaisin. Yhden tilauksen hinta parisenkymppiä eli viisi kuusi kertaa ja olen “omillani”.

11 tykkäystä

Medium saavutetaan noin 50/50 seossuhteella. Voi antaa parhaan tuloksen, voimariinitkin ok. Jossain ravintoloissa käytetään juoksevaa margariinia pullosta, joka on aivan kamalaa.

1 tykkäys

Pahoittelut, menee ohi aiheen, mutta rohkaisen air fryerin omistajia testailemaan muitakin reseptejä siipien lisäksi. Muun muassa uuniperunat onnistuu todella helposti air fryerilla ja erinomaisia tulee! Tosin ihan puhtaasti siipien vuoksi itsekin moisen vempeleen aikanaan hankin.

Olen tuohon soosiin lisännyt itse voin, kuten kaikkiin muihinkin Texas Peten sooseihin. Noita muutes kannattaa käyttää dipin tekoon, eli kermaviiliä, peteä ja limen/sitruunan mehua tiraus. Tulee aika hyvää siipiä syöttävää kyytipoikaa.

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Grillaaminen ja ruuanlaitto

Hain tätä pullon jääkaappiin odottamaan seuraavaa siipisettiä. Nopealla makutestillä helppo uskoa, että yksi ainesosa on siirappi, on meinaa imelää kamaa. :grin:
Luulen, että kun tuohon heittää yhden osan etikkaista Texas Peteä sekaan niin tulee hyvää tavaraa.

Kuinkas usein tulee vedeltyä setillinen siipiä naamariin, itse kun en oikein noihin Wingsseihin ole oikein hurahtanut?

Kyllä kerran viikossa keskimäärin pitää itsensä ravita yltäkylläiseksi siivillä.

3 tykkäystä

Ehkä kerran kuussa. Siivet on sellainen safka, että aina välillä niitä alkaa tekemään mieli, eikä mieliteko lähde kuin siivillä. :grin:

6 tykkäystä

Nyt airfryerin jälkeen olen tainnut alkuhuumassa syödä neljä kertaa eli keskimäärin juuri kerran viikossa. Woltista laskin, että 2020–21 tilasin siipiä 12 kertaa eli keskimäärin kerran kahteen kuukauteen.

“Vaka vanha @bastardo ,itse tuon sanoiksi virkki”. Se on juurikin näin!