Itse ostin poppamiehen wings siipikastiketta mediumina testiin. Oli toinenkin kastike oli ilmestynyt hyllyyn mikä pitää testata mutta en nyt muista kenen se oli.
Itelle tässä hintojen nousun aikakausi on konkretisoitunut siinä, että jääkaapissa ei ole enää kuin paria eri siipikastiketta mitä sotkea kun yleensä niitä on 4-5 pulloa.
Tosin siipikastike on niin monikäyttöistä ruuanlaitossa, että se menee melkein salaatinkastikkeesta hernekeittoon, joten kyllä sitä kuluukin…
Tarvis varmaan änäripelien kunniaksi laittaa siipiä…
Hook > Siipiweikot
väärin. Sano vielä että Ilves >Tappara
:DD Makunystyrät vaihtoon.
Olinkin unohtanut, että olet miksaaja. Ihan oma genrensä tässä taiteenlajissa. Hattua päästä.
Tuossa on tätä Hook–Siipiweikot-väittelyä. Vaikka olen Texas Pete till I die, olen oppinut tai ainakin opetellut arvostamaan eri tulokulmia siipien taiteenlajiin. Jopa extramediumien rokkaajia, siellä ne omatkin juuret on. Antaa kaikkien siipien siipiä.
Luin tänään keskustelua hieman läpi ja tämä on hyvin sanottu:
Itse kun airfraijerilla laitan siipiä kombo usein hookin siivet tai Atrian hornetit mutta ehdottomasti Siipiweikkojen kastike. Tällä hetkellä hot garlic oma suosikki kastikkeena.
Ootteko miten ratkaissu airfraikussa sen sotkun mitä siivistä tulee?
Eli käytättekö ritilillä kenties leivinpaperia tai jotain muuta vai pistättekö ritilälle ja annatte rojun valua alas ja osan kanoista jäädä kiinni ritilään.
Toi ritilän puhdistus (ja toki sen kaukalon) on oma taiteenlajinsa jos siihen jää kamaa kiinni (osia siivistä esim). Joten riippuen kokattavasta tavarasta tulee käytettyä joko foliota (esim lihaklöntti josta tehdä pulled porkia) tai leivinpaperia siiville.
Paljas ritilä ja sitte tapellaan ja kulutetaan se siivistä saatu hyvä mieli, kun hinkataan niitä kuivuneita kananpaloja ritilästä pois
tuo roju on kyllä helppo saada irti, kun yleensä valmiiksi liikkuvaa murua
Aika monenlaista ritilää on saatavilla. Kai hieman mallista riippuen. Mulla oli alkuunsa sellanen tiheä verkko. Siihen jämähti ruuat kiinni ku mummo lumehen.
Irtotavara biojätteeseen ja itsellä ainakin kaukalo pitää vettä eli ritilä kaukaloon, roiskaus astianpesuainetta, kuumaa vettä niin että ritilä peittyy ja vartin liotus. Näytetään astiaharjaa ja kuivataan mikrokuituliinalla. Elämä on helppoa.
Mä olen myös Team Hookissa noiden kahden välillä. Ero ei tosin ole suuren suuri.
Soosien miksaaminen on hauskaa kokeilua. Texas Peten nimeen minäkin vannon ja se toimii todella usein soosien pohjana, mutta sen etikkaisuutta on kiva leikata heittämällä sekaan esim. makeampia sooseja kuten Hookin soosia.
Mä laitan foliota pohjalle ja puhkon siihen reikiä, että ilma pääsee kiertämään. Ritilä pysyy tuon asiosta suht siistinä ja lootan pohjalle valuneen rasvan saa pyyhittyä paperilla ja heitettyä roskiin.
Jep pohja on helppo siivota (kuten tässä on tullut ilmi) olen käyttänyt leivinpaperia jossa reikiä eli vastaava systeemi kuin sinulla.
Hookin siipiä ei pysty syömään, kun käyttävät herneproteiinia.
Jokos palstalaisilla on kokemuksia Poppamiehen hiljattain lanseeratuista siipikastikkeista?
Itse siirryin melko välittömästi maistamisen jälkeen Siipiweikkojen kastikkeista näihin Poppiksen kastikkeisiin. Hookin kastikkeesta pidin niin ikään enemmän kuin Siipiweikkojen vastaavasta, mutta pakkauskoko on Hookin kastikkeilla hölmö. Poppiksen kastike on edellä mainittuja paksumpaa ja tarttuu paremmin siipiin eli vähemmän hävikkiä.
Itsellä Sweet Baby Ray´s eniten käytössä. Oikein suun makuista. Kuten mielestäni muutkin merkin kastikkeet esim. grillatessa.
Rouva syö siipensä Siipeweikkojen hotilla ja kun sitä joskus maistaa yhden siiven väliin niin suussa maistuu pelkkä etikka. Hieman tulisempaa Sweet Baby saisi olla.
Hyvänä kakkosena omalla listalla Pimeäpullo siipikastike medium.
Kertaalleen koitettu näistä Chipotle ja Hot versiot. Koostumuksesta tykkäsin myös yli muiden, maut ok täytyy vielä pari kertaa pyöräytellä, mutta äkkiseltään Hot oli parempi. Chipotlea kohti oli ehkä odotukset liian kovat, joten pidätän oikeuden muuttaa mieltä.
Aiempi bravuuri oli sotkea Poppamiehen Smoky Apple ja Savunaga kastiketta sekaisin, mutta jälkimmäistä ei valitettavasti enää marketeista löydy.
Myös pieniä kotimaisia toimijoita koitan kannattaa, esim. Roihu tekee hyvää soosia. Joskus toivottavasti saan aikaan tehtyä Hot Ones-tyyppisen testin, tai vaikka Pukki toisi setin Jouluna.
Jos joku ei tiedä mikä on “Hot Ones” niin huikeita julkkisten haastatteluita siipien syönnin yhteydessä. Gordon Ramseyn jaksoilla on hyvä aloittaa, ja löytyy Youtubesta.
Ja Siipiweikot > Hook, kaikilla osa-alueilla.
Poppamiehen chipotle soosia ja pikkusen sekottaa joukkoon saman firman smoky reaper kastiketta ni ai että on hyvää ja aamulla vessassa on peijaiset käynnissä!
Siipikastikkeissa kannattaa mielestäni tehdä kaikenlaisia kokeiluja, eikä poteroitua yhteen tiettyyn.
Joskus 15 vuotta sitten tilailtiin ulkomailta Nate Dog’s merkkisiä kastikkeita ja siinä tuli oivallettua että erilainenkin voi olla hyvää. Kyseinen merkki on ilmeisesti kadonnut kokonaan markkinoilta.
Ravintola 2H+K Pubin puoli on laadukas siipipaikka. Heillä on perussoosin lisäksi myös keittiön erikoisuuksia. Itse tykkäsin kovasti BBQ-tyyppisestä ja lempeän tulisesta Jani’s Reggae Reggae -soosista, vaikka normaalisti en edes barbeque kastikkeista välitä. Baarimikko sitä suositteli, eikä puhunut palturia.